Gå til innhold

Hva irriterer du deg over?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Det faktum at av de fleste håndtverkeryrker så er matfaget det eneste hvor vanlige sivile folk tror at de vet mer enn folk som har det som levebrød,og som jobber alt fra femti til nitti timer i uka med det, irriterer meg.

Ville du begynt å krangle med elektrikeren din om f.eks "Nei nei nei, den ledningen er for tynn/ser dum ut/har feil farge/lukter teit?"

Sannsynligvis ikke.

Men så fort det kommer til mat, så finner folk på å lire av seg ting som "Det er for mye soppsmak i denne soppsuppa, vil ha en ny en, med MINDRE smak!" eller " Det er for mye løk på dette kamskjellet", hvor servitøren svarer " Det er ikke løk,men fennikkel", og fyren svarer "Fremdeles for mye løk."

Eller når de ikke klarer å innse at følgende situasjon kanskje er litt vel teit; Når de kommer inn døra klokka halv åtte på en lørdagskveld, og spør "har dere et ledig bord?", og får beskjed om at joda, vi har plass til en toer i baren. "Så bra, vi er 25 stykker, som har tenkt å spise om en ti minutters tid, sees straks." Sånt får meg til å miste håpet på menneskeheten.

Eller folk som ikke sier ifra om at de lider av potensiellt dødelige allergier FØR MATEN STÅR PÅ BORDET! ARGH!

For mye løk i dette innlegget, jeg vill ha et nytt et

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det faktum at av de fleste håndtverkeryrker så er matfaget det eneste hvor vanlige sivile folk tror at de vet mer enn folk som har det som levebrød,og som jobber alt fra femti til nitti timer i uka med det, irriterer meg.

Ville du begynt å krangle med elektrikeren din om f.eks "Nei nei nei, den ledningen er for tynn/ser dum ut/har feil farge/lukter teit?"

Sannsynligvis ikke.

Men så fort det kommer til mat, så finner folk på å lire av seg ting som "Det er for mye soppsmak i denne soppsuppa, vil ha en ny en, med MINDRE smak!" eller " Det er for mye løk på dette kamskjellet", hvor servitøren svarer " Det er ikke løk,men fennikkel", og fyren svarer "Fremdeles for mye løk."

Eller når de ikke klarer å innse at følgende situasjon kanskje er litt vel teit; Når de kommer inn døra klokka halv åtte på en lørdagskveld, og spør "har dere et ledig bord?", og får beskjed om at joda, vi har plass til en toer i baren. "Så bra, vi er 25 stykker, som har tenkt å spise om en ti minutters tid, sees straks." Sånt får meg til å miste håpet på menneskeheten.

Eller folk som ikke sier ifra om at de lider av potensiellt dødelige allergier FØR MATEN STÅR PÅ BORDET! ARGH!

I motsetning til en elektriker som forholder seg til fysikkens lover, som er universelle, så må en kokk forholde seg til en hver persons smak, som er individuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til en elektriker som forholder seg til fysikkens lover, som er universelle, så må en kokk forholde seg til en hver persons smak, som er individuell.

Om en gjest sier ifra på forhånd at ;nei, han kan ikke spise.. gulrot f.eks, eller at h*n må ha ekstra masse masse krydder på kjøttet, så skal han for all del få det, forskjellig smak til forskjellige folk og så videre, er selvfølgelig ikke der problemet ligger.

Hakket verre er det når man f.eks har selskaper på 30 stykker, som på forhånd har bestillt meny,hvor kokker og servitører og ledelse har stått på i forkant så alt skal bli riktig og gå bra for seg, som plutselig ombestemmer seg og vil bestille fra ala carte, og blir misfornøyde når de får høre at det dessverre ikke lar seg gjøre.

Eller en annen perle; når folk legger inn reservasjoner,bekrefter reservasjonen dagen den gjelder, for så å ikke si ifra om at de ikke møter opp, og blir overrasket over at de blir tilsendt regning, da dette tross alt er ganske normal praksis både hos andre steder det gjøres timebestillinger,som tannlege, fysioterapeut ,etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en annen perle; når folk legger inn reservasjoner,bekrefter reservasjonen dagen den gjelder, for så å ikke si ifra om at de ikke møter opp, og blir overrasket over at de blir tilsendt regning, da dette tross alt er ganske normal praksis både hos andre steder det gjøres timebestillinger,som tannlege, fysioterapeut ,etc.

Forstår om folk blir overasket om dere ikke informerer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han som tok markløft midt i knebøyracken i dag... Godt han var superhyggelig å flyttet seg, men det er da allmenkunnskap? Betyr vell mer det at jeg irriterte meg over at han ikke visste det :p

Det er da normalt å ta markløft atme knebøysracket.

kanskje jeg har misforstått kommentaren din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da normalt å ta markløft atme knebøysracket.

kanskje jeg har misforstått kommentaren din. :)

Joda, med knebøyracken gjør meg ingenting, men han stod bokstavelig talt inni. Heldigvis er ikke jeg av den sjenerte typen så spurte fint om han kunne flytte på seg så det var mulig å ta knebøy :) Men andre er ikke like lite sjenert som meg å kan bli stående å vente eller ty til "kukerundtsyndromet" til han er ferdig med mark ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, med knebøyracken gjør meg ingenting, men han stod bokstavelig talt inni. Heldigvis er ikke jeg av den sjenerte typen så spurte fint om han kunne flytte på seg så det var mulig å ta knebøy :) Men andre er ikke like lite sjenert som meg å kan bli stående å vente eller ty til "kukerundtsyndromet" til han er ferdig med mark ;)

Heter powerrack, og er normalt å ta markløft der ;) Ja mulig å gjøre det andre steder, men mye mer tungvindt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regn, regn og mere regn! Oversvømmelser overalt hvor jeg går jo. I dag var jeg så søkkvåt og kald da jeg kom hjem at jeg bestemte meg for å ikke gå ut igjen frivillig før jeg absolutt må. Derfor skulket jeg unna treningen i dag. Nå er jeg egentlig mye mer irritert over sistnevnte enn regnværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn, regn og mere regn! Oversvømmelser overalt hvor jeg går jo. I dag var jeg så søkkvåt og kald da jeg kom hjem at jeg bestemte meg for å ikke gå ut igjen frivillig før jeg absolutt må. Derfor skulket jeg unna treningen i dag. Nå er jeg egentlig mye mer irritert over sistnevnte enn regnværet.

Akkurat samme i Arendal...... Stopper jo ALDRI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...