Gå til innhold

Hva irriterer du deg over?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Jobber i en butikk på Oslo's beste vestkant.... :meh:

Irriterer meg noe sykt over prippene folk som tror jeg er deres professional shopper og skal finne alt til dem og til og med putte det i handlevognen deres... Greit jeg er hyggelig og jeg hjelper dem med glede i å finne varer (that's my job), men det finnes da grenser på hvor nedverdigene man kan være. Men smiler like bredt som alltid jeg.. :D:dry:

Folk som ikke klarer å si hei, nei TAKK eller ja TAKK.... Kan si at en av norges mest kjente langrennsutøvere ikke klarer det. Hun klarer å smile til tv-kameraene ja, men ikke til lille blide meg i kassen.. :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens irritasjon 1: Når en ukjent fyr gransker det jeg skriver når jeg sitter i forelesningssal å jobbe med en oppgave i pausen... tydelig bøyer seg over stolrekken og stirrer...!!!

Dagens 2: Når bussen kommer 3 min FØR tiden (pleier alltid komme 5 min seint!) og kjører rett forran trynet på meg selv om jeg løper mot den og veiver med armene....!!!!!!

Generelt: Mennesker som er 100% overbevist om at de har rett, når det gjelder en sak hvor de faktisk tar feil.

Edit: ENDA verre dersom de faktisk har rett, og jeg feil... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmede menn som absulut skal prate med meg, og nekter å la meg gå i fred før de har spurt om jeg vil være med hjem å pule, før jeg like rappkjefta slenger i trynet ; at det tror jeg ikke at bolekjæresten min ville likt så veldig godt.

Alltid like gøy når de springer bort i panikk, uten noen anelse om at det er kampfisken min jeg snakker om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk ikke gidder å tenke selv og overlater det til meg!

Når folk gjør ting veldig sakte( fordi jeg er for rastløs til å vente, uten noen form for stimuli for hjernen min)

Jeg risikerer ofte å dulte litt borti folk som går sakte for å komme meg frem selv om jeg føler dårlig samvittighet for det, men får hetta ellers. Jeg har aldri skjønt de som har tid / ro i kroppen nok til å gå sakte og snakke, jeg. Særlig ikke når det er masse folk omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på et servicetorg i en liten by. Jeg tar imot alle samtaler som skal til kommunen. Inkludert de som skal til legekontoret. 50% av alle samtaler ser slik ut:

Meg: "hei det er --- kommune :D "

Random: "ja hei. legekontoret takk."

Meg: "legekontoret har stengt på tlf mellom 11 og 14" (HVER dag har de det. HVER dag. Intet nytt)

Random: "hvorfor da?"

Meg: "de har stengt på det tidsrommet hver dag :)"

Random: "ka farsken! hva er det for slags TØV!"

Meg: "Nei de har vel pasienter der oppe. Prøv igjen etter kl 14."

Random: "Jamen du må jo sette meg over til en lege da!"

Meg: "Nei det kan jeg ikke, de har ikke åpent på telefon nå. Prøv igjen etter 14."

Random: "Men for helvete!"

Klikk.

DET ER FOR FAEN IKKE MIN FEIL AT LEGEKONTORET HAR STENGT DIN SURE FITTEKJERRING! DU HAR BODD HER I SIKKERT 60 ÅR, LÆR DEG HVORDAN SYSTEMET FUNGERER! :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærere på Facebook (som med svært få unntak aldri jobber senere enn 3-4) som poengterer på facebook at de har sommerAVSPASERING og høstavspasering osv, isteden for å bare kalle det ferie. Ja, jeg er utdannet som det selv og jobbet i to år, det er jo helt tomt på skolene etter fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1 time overtid i dag pga av at en hadde bestilt for lite betong. 300 liter mangla det!

-Lyselyselyseee stue/kjøkken/ganggulvet mitt som ALT syntes på! Kan vaske det 3 ganger, tørmopp, støvsuger, bløtmopp, så tørrmopp. og enda er det lo og drit som flakser rundt beina på en:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble irritert her en dag (må minne meg om å aldri mer trene i firetida på ettermiddagen, da er det sååå fullt.) Jeg er dem som liker å trene litt effektivt. Ikke raskere enn det som er lurt, men jeg kaster ikke bort verdifull tid på fjas heller. Trening er viktig for meg, men jeg har annet å gjøre også. Nå er det dessverre sånn, at styrkeavdelinga der jeg trener, ikke bare fungerer som styrkeavdeling, men også som sosial arena og møtested for en del av de store, trente gutta. Det er jo hyggelig at de finner vennskap der, men ikke så hyggelig når ALLE benkene er opptatt, benkpress er min siste øvelse, og alle benkene er opptatt, blant annet fordi tre gutter bruker en av dem som "lounge" og prater i et kvarter før de tar neste sett. Arrgh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjører feil i rundkjøringer, men tror de har rett, og tuter på meg...

Hehe, enig. Hadde en situasjon tilbake, siterer meg selv med innlegget jeg sendte til AtB:

"Rute nummer 54 cirka kl 17.00 idag.

Kanskje dere burde gi buss-sjåførene deres en leksjon i de mest elementære kjørereglene? Jeg kom fra byen og kjørte mot første rundkjøring på nidarvoll, der er det en arm til høyre og en rett frem, men ingen til venstre. Ergo skal man ligge i innerste kjørefil, som det til og med er skiltet for. Jeg lå riktig plassert, innerst, og får selvsagt 54'a på høyresida som også har tenkt seg rett frem. Den kutter da svingen foran meg og tar nesten borti panseret på bilen min og jeg tuter selvsagt for å prøve og avverge en uheldig situasjon.

Greit nok, alle kan gjøre feil. Men det neste som skjer, er at jeg kjører mot risvollan og han fortsetter oppover bratsbergveien. Jeg har tre biler foran meg og vi kommer mot ei ny rundkjøring på bjørkmyr. I tillegg kommer 54'a fra høyre mot rundkjøringen og har vikeplikt og stopper selvsagt. Først kjører de bilene foran meg ut i rundkjøringen, men det buss-sjåføren deres, som har vikeplikt, velger å gjøre, er å kjøre ut i rundkjøringa, stoppe og blokkere veien for kun meg. Han stopper opp i trafikken midt i rundkjøringa, åpner ruta og gir meg, som kjørte rett, en leksjon i trafikkreglene. Jeg blir naturligvis irritert siden jeg kjørte rett og han feil, og ber han lære seg reglene selv hvorpå han fortsatt svarer at jeg kjørte feil og bør lære meg trafikkreglene. Dette pågår frem og tilbake en stund, før han endelig slutter å blokkere veien og kjører videre.

Kanskje gi den nevnte sjåfør et lite kurs i rundkjøringer, eller er det for mye å forvente at man kan slikt? Hadde også satt pris på å ikke få blokkert veibanen av bussene deres når man har dårlig tid, fordi de skal belære andre når de åpenbart tar grundig feil selv. Mon tro hva passasjerene i bussen tenker, når sjåføren stopper opp midt i trafikken og driver med vranglære. Genialt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...