Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Inspirert av dette sitatet av Frk Hoel på Helene Drage sin blogg:

(...) Da var det noen som klarte å lire av seg kommentarer de selv syns var veldig festlig i hvertfall. Men jeg bryr meg veldig lite over hva andre folk mener så jeg bare ler det bort og spøker med det på min egen bekostning. Man kan komme langt med litt selvironi.

- Hva pleier dere å si dersom noen kommer med kommentarer om at dere trener (gjerne på merkelige tider) og spiser sunt?

Jeg må innrømme at det iblant er ganske vanskelig å le det bort og ikke lage en scene. Man føler seg tråkket på, på samme måte som om en som spiser usunt skulle fått høre: "skal ikke ta deg en salat istedet, da?!".

Fortsetter under...

Hmm.. har ingen sånne standardkommentarer, men lar sjelden noen få komme med slike kommentarer. Da svarer jeg ærlig om hvorfor jeg spiser som jeg gjør/trener som jeg gjør, bruker litt vanskelige ord, og så gir de seg :p Ellers er de fleste mest fascinert, ikke uhøflig, men har skjønt at dette varierer veldig..

- Har du TRENT - ?

- Er du så SUNN, du a?

- Hva er DET (havregrøt)?

- Nå må du ikke ta helt av, da.

- LITT må man unne seg. Passe på å kose deg litt også, da.

- Vil du ha pizza?

- Nei takk. :)

- :huh::confused::eek:

- .. jeg er på diett.. :oops:

- Sorryyy! Skal ALDRI spørre igjen!! :confused:

... er ting jeg stadig vekk får høre. Jeg blir som oftest stum av irritasjon og klarer ikke si noe bra tilbake.

Tror ikke pappa egentlig skjønner hva jeg holder på med :p

Spiser ikke før seint på dag: "Du har ikke en sånn derre spiseforstyrrelse?" "Neida, pappa"

Spiser kjempemye til middag: "Skal du spise mye? :eek:" "Ja, pappa"

Men ellers hvis noen kommenterer spisemønsteret mitt pleier jeg å si at jeg har testa ut "mange, små måltider" om dagen, men jeg trives best med å gafle i meg til jeg ruller samtidig som jeg sjelden sliter med sultfølelse :) (Funker som oftest hvis jeg begynner å begrunne med noen vitenskapelige studier ;) )

- LITT må man unne seg. Passe på å kose deg litt også, da.

Denne kommentaren er vel den jeg får høre oftest ja... Jeg svarer bare med noe sånn som at jeg koser meg også uten det kakestykket jeg, så ser jeg at de himler med øynene og tenker sitt, men jeg orker ikke å bry meg lenger.

Ang trening så er det mange som sier: "Åh, du er så heldig som liker å trene, jeg syns det er så kjedelig!" (unnskyldning for å gi seg selv bedre samvittighet, stakkar, man skal jo aldri gjøre noe som ikke er lystbetont vet du). Da svarer jeg bare at JA, noen ganger er det gørrkjedelig, men det er bare å gjøre det - helsa di har godt av det:thumbsup: .

Annonse

Jeg pleier å svare med "du, jeg prøvde å være feit, 90 kg, likte det dårlig" :D Hehehe.. alltid gøy å se fjeset på folk da!

Hæhæ. Synd jeg ikke kan bruke kilo-argumentet, da min overvekts-vekt er normalvekt for de fleste siden jeg er lav.

Hæhæ. Synd jeg ikke kan bruke kilo-argumentet, da min overvekts-vekt er normalvekt for de fleste siden jeg er lav.

Men jeg sier også gjerne noe om hvordan livsstilen får meg til å føle meg, og at jeg syns det er ubeskrivelig deilig å kunne kjøpe de klærne jeg vil, og vrenge av meg på stranda uten å føle på det :D Pluss at jeg syns det skal være lov å være opptatt av det ytre, samtidig som man trimmer hodet :) Mange som innbiller seg at man fungerer på et litt lavt nivå når man er veldig opptatt av trening og fysikk...

Men jeg sier også gjerne noe om hvordan livsstilen får meg til å føle meg, og at jeg syns det er ubeskrivelig deilig å kunne kjøpe de klærne jeg vil, og vrenge av meg på stranda uten å føle på det :D Pluss at jeg syns det skal være lov å være opptatt av det ytre, samtidig som man trimmer hodet :) Mange som innbiller seg at man fungerer på et litt lavt nivå når man er veldig opptatt av trening og fysikk...

Ja, dessverre.. Er også lei av at venner kommer med kjipe kommentarer om at jeg ikke er ute så mye lenger (det stikker dypere enn man skulle tro!). Prøver å forklare som sant er, at jeg blir ganske dårlig psykisk i et par dager etterpå om jeg drikker, og derfor liker å begrense det til et par ganger i måneden. Edru på byen er totalt uaktuelt.

Jeg prøver stort sett å ta på meg fredsmeglerkappen, smile pent og bare svare noe careface som "Det ekke no problem;)". Eventuelt går jeg å slår hodet i veggen etterpå. Jeg burde kanskje ta til motmæle oftere, men jeg føler litt at de som er ute etter å "ta en" på livsstilen ikke er åpne for å høre etter allikevel. Og så lenge jeg trives kunne det ikke brydd meg mindre hva de synes:) Om noen faktisk virker litt nysgjerrige, eller bare ikke forstår det, prøver jeg å forklare litt kortfattet.

Ja, dessverre.. Er også lei av at venner kommer med kjipe kommentarer om at jeg ikke er ute så mye lenger (det stikker dypere enn man skulle tro!). Prøver å forklare som sant er, at jeg blir ganske dårlig psykisk i et par dager etterpå om jeg drikker, og derfor liker å begrense det til et par ganger i måneden. Edru på byen er totalt uaktuelt.

JA, man kan lure på hvorfor de mener at VI skal leve som det passer DEM? Jeg er ute på vår/sommer, ellers fint lite, og venner som får deg til å føle at du "skylder dem" noe som helst, er jo helt feil.. men hold på ditt, så skjønner de det etterhvert :D

Annonse

Kollegene er verst. Kaker, snop og " kos " florerer " i vår bedrift. Har finni på en ny unnskyldning til ALLE jeg jobber sammen med, og hver gang jeg bys noe " godt " er nå folk veldig hjelpsomme, og bryter ut i munnen på hverandre " nei, han er blitt allergisk mot ( og her er det fiffige, siden alle har hvert sitt svar ) så sier en " egg " en annen " nøtter " en tredje "hvetemel" osv. Det blir generelt ganske forundret stemning og tilløp til latter mens jeg sniker meg avgarde... Tror folk egentlig forstår at jeg fører de bevisst bak lyset og det er greit.

Til en som var ekstremt pågående på " hvorfor " jeg hadde gått ned så mye i vekt, endte jeg med å si at jeg er rammet av Demodex kreft. Som jeg tror sku oversettes med noe sånt som hårsekk-kreft.....:)

Sikkert ikke pent, men jeg forbeholder meg retten til å bestemme over min egen kropp uten å kryssforhøres 4 ganger dagen av folk med vikarierende argumenter...

Ikke helt uenig, det kommer veldig ann på hvordan de er i fylla:p Kunne nok ikke gått ut edru med alle vennene mine, men med det riktige slaget fungerer det helt fint:thumbsup:

Helt sant! Vært edru på et par vors med kjentfolk bare for å være sosial, og det er no problem.

Kollegene er verst. Kaker, snop og " kos " florerer " i vår bedrift. Har finni på en ny unnskyldning til ALLE jeg jobber sammen med, og hver gang jeg bys noe " godt " er nå folk veldig hjelpsomme, og bryter ut i munnen på hverandre " nei, han er blitt allergisk mot ( og her er det fiffige, siden alle har hvert sitt svar ) så sier en " egg " en annen " nøtter " en tredje "hvetemel" osv. Det blir generelt ganske forundret stemning og tilløp til latter mens jeg sniker meg avgarde... Tror folk egentlig forstår at jeg fører de bevisst bak lyset og det er greit.

Til en som var ekstremt pågående på " hvorfor " jeg hadde gått ned så mye i vekt, endte jeg med å si at jeg er rammet av Demodex kreft. Som jeg tror sku oversettes med noe sånt som hårsekk-kreft.....:)

Sikkert ikke pent, men jeg forbeholder meg retten til å bestemme over min egen kropp uten å kryssforhøres 4 ganger dagen av folk med vikarierende argumenter...

Herlig :rofl:

"Varm lunsj" aka pizza o.l. hver fredag hos oss. Jobber kveld, men er ofte rester igjen. Har også et par kollegaer som er sukkerjunkies og bakekoner, som blir DRIT fornærma og lei seg om man ikke vil ha kakene de har bakt. Midt i uka. Forståelig selvsagt når man har lagt sjela si i et bakverk, men er det midt i uka, så er det midt i uka. Er det lørdag, er det som oftest sånn at jeg koser meg på KVELDEN, men ikke hele dagen og dermed hårreisende at jeg ikke vil ha kaker da heller.

Haters gonna hate!

Tror jeg må følge med her for noen gode tips.. En familie som ikke skjønner at nei betyr nei. Selv ikke midt i uka.

"skal du ikke ha bolle? :confused:"

"nei, jeg har godtestopp"

"men du kan vel ta en liten bolle? det er jo ikke godteri!"

"neitakk"

"er du på slankern?"

"nei, skal gå opp i vekt jeg, bli stor og sterk"

":unsure:"

Heldigvis er kollegaene greie da, "du er så flink du" og "Høh, skal du gå å trene NÅ?! Det hadde jeg aldri klart!" (klokka er 20/21 og vi er ferdig på jobb)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...