Jump to content

Marte83

Members
  • Content Count

    551
  • Joined

  • Last visited

About Marte83

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ok da prøver vi standar å tar det derifra. Takk folkens
  2. står et sted der at man skal kjøre pyramide på alle øvelser? lurte på om det gjalt det avanserte programet også? 5x5 - For styrke og muskelmasse - Fitnessbloggen Format på det avanserte programmet: Dag 1 Benkpress/skråbenk: 5 x 5 reps Rygg (roing): 5 x 5 reps Dype knebøy: jobb deg opp til et toppsett på 5 reps, dvs 1 x 5 reps (start 20-30% under toppsettet, ta 5 reps, øk vekta og ta 5 reps osv – totalt 5 sett inkl toppsett). Liker å ta 1 x 15-20 reps som avslutning Dag 2 Knebøy 5 x 5 med 20% lettere vekt, eller 3 x 3 på frontbøy Skulderpress: 5 x 5 reps (frittstående militærpress med skulderbredt grep) Nedtrekk/Chins 5 x 5 reps Markløft: 5 x 5 reps – eller jobb opp mot et toppsett 1 x 5 reps Dag 3 Benkpress: jobb deg opp mot toppsett 1 x 5 reps Roing: jobb deg opp mot toppsett 1 x 5 reps Liker personlig 1-2 x 10-12 eller 12-15 reps som avslutning på begge to, på alternative øvelser Knebøy: 5 x 5 reps
  3. jeg er rå på å lage mat, og kjøre bil og drikke kaffe latte
  4. valgte å begynne på 5x5 den avanserte utgaven. Mye mulig det er ett dumt spørsmål men Det jeg lurer på da er om man skal kjøre pyramide på alle øvelser på alle dager. eller bare de øvelsene det er spesifisert på? f.eks dag 2. knebøy med 3x5reps 20% lettere vekter. skal man da begynne 20% lettere en dag 1 og så jobbe seg oppover og avslutte med 20% mindre av maks på mandag? har lagt til noen mageøvelser på slutten av økta, er det noe annet man burde legge til, som triceps elnos? eller la være å tulle med programet?
  5. wic : har trent ryp når jeg begynte å trene, men synes det er ett veldig kjedelig program, og det er ikke lagt inn markløft der.. (kan vel kanskje tilføye det men) Aslak: hva er 5/3/1?
  6. Meget frustrert over tapt styrke og fasong etter ett laaangt år med nesten ingen trening pga graviditet, nå vil jeg tilbake. har kjørt 3splitt i 2måneder men sliter med å få tid til så mange økter som jeg pleide/ønsker, og øvelsen knebøy har blitt ett mareritt, og markløft og benk er rimelig mye tyngre en jeg husker det som. Kjenner at magemusklene ikke er helt med og og beina er som bly. Liiiite motiverende å starte på bund igjen så trenger noe som gir rask fremgang Trenger tips til ett bra fullkroppsprogram som inneholder mark, bøy og benkpress som hovedøvelser, som ikke er for innvikla, og som gir bra fremgang i styrke. treningserfaring 3-4år med frivekter. håper dere har noen gode tips folkens
  7. vokser... og trives?! pregnant!!!

  8. Har lagd denne noen ganger og synes den er helt topp Oppskrifta for langpanne er slik: 4 egg 2 ss fløte eller cream fresh 1 ts bakepulver 5dl revet ost (røres inn i deigen) litt salt 2ss olje 4ss bakemiks (fåes kjøpt på meny eller på ketolyse.no) 2ss kuiskakli Orgeano etter smak Rør sammen, spre ut på bakepapir (den er ganske rennende, så ikke fortvil, den skal være sånn) og stek i ca 10min på 225g, eller til bunnen blir sprø og brun. Sleng på alt ditt favoritt lavkarbo fyll med ost på toppen stek i 10min igjen til osten er gylden. velbekomme
  9. kommer jo litt ann på hvordan trening du skal bruke den til og hvor avansert du vil ha den?
  10. rundstykker til frokost med godt pålegg. sjokkis. pizza til middag frukt
×
×
  • Create New...