Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Broscience må til! :D

Jeg tror jeg hadde tadd BCAA om jeg skulle kjørt 4x4 intervall, altså BCAA bryter jo ikke fasten. Og heller litt for mye proteiner en for lite :D

- forresten, har du ikke BCAA så går det ann å ta en Whey protein shake :lol:

Damn right! :D

Tror jeg skal forholde meg til å ta BCAA til 4x4 ja. Vil ikke ødelegge meg helt :p

Jasså, går det an? Har bare whey-80 da. Men er ikke større problem enn at jeg kjøper BCAA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Damn right! :D

Tror jeg skal forholde meg til å ta BCAA til 4x4 ja. Vil ikke ødelegge meg helt :p

Jasså, går det an? Har bare whey-80 da. Men er ikke større problem enn at jeg kjøper BCAA!

Japp :D

Vil anbefale deg at du kjøper i pulver form! Da kan du ta fks 40 gram BCAA oppi en shaker, også kan du bare tenke deg at du drikker 1/4 av shaken hver 2. time. Så slipper du å gå og blande shake eller ta piller hele tia :X3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt over middels skråsikker på at BCAA var nødvendig tidligere, noe jeg i senere tid har vært nødt til å bite litt i meg. Men så er det nok en gang snakk om "good enough" vs. optimalisering, da.

Hehe, stemmer. Det skader nok ikke å ta det i alle fall, men jeg gidder bare ikke "stresse" med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg har lest meg litt opp på PF, og har vel egentlig holdt litt på med det uten å vite det! Men, nå føler jeg for å gå skikkelig inn for det!

Men, trenger litt hjelp! Jeg jobber annenhver dag 10-16 og 12-19. Trener annenhver dag (de dagene jeg begynner kl.12). Spiser salat med tunfisk ca. kl.15 de dagene jeg har seinvakt, og ca kl.14 de dagene jeg har tidligvakt.

Sliter litt med å finne et "måltidssett" som funker for meg både de dagene jeg jobber seint og tidlig! Noen som har noen tips?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, null stress hvis jeg ikke tar?

Ut ifra dette tror jeg du trygt kan spare deg for de pengene:

"Even in the event that a preworkout meal is skipped, the anabolic effect of the postworkout meal is increased as a supercompensatory response (Deldicque et al, 2010)."

Question to Alan Aragon regarding nutrient timing. - Page 19 - Bodybuilding.com Forums

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt 4 uker med PF kan jeg ikke si noe annet enn å være storfornøyd. Gått ned fra 88,3 til 84,4 kg, 107cm til 98cm rundt midjen, og 69 cm til 65 cm rundt venstre lår. Styrken har jeg beholdt, og energien er på topp. Ila disse 4 ukene har jeg vært på 2 fester der jeg har drukket vodka med lett-brus samt droppet nattmat.

Nå ønsker jeg å gå ned til 80 kg før jeg skal prøve å bygge igjen. Har 4-5 kg fett som må vekk for å komme meg ned i 10% KF, men ønsker ikke å slanke meg mer enn til 80 kg for å beholde mest mulig muskler. Kjører et underskudd evt før SK13.

Bottom line er dette FØNKER! Om målet er å gå ned i vekt er dette ideelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med PF i et par uker nå, men vekta rører ikke noe på seg. Motivasjonen er vektnedgang, dvs. egentlig ikke, snarere fettreduksjon. Vekta var faktisk opp i morges, men det var julebord og femtiårlag i helga, så tror nok det er årsaken.

Har spisevindu fra 1130 til 1930, trener fire ganger i uka og spiser ketogent/lchf.

Har slitt litt med å finne riktig størrelse på måltidene på PF for å unngå småspising i spisevinduet. Skal holde meg til PF frem til jul for å se om dette funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med PF i et par uker nå, men vekta rører ikke noe på seg. Motivasjonen er vektnedgang, dvs. egentlig ikke, snarere fettreduksjon. Vekta var faktisk opp i morges, men det var julebord og femtiårlag i helga, så tror nok det er årsaken.

Har spisevindu fra 1130 til 1930, trener fire ganger i uka og spiser ketogent/lchf.

Har slitt litt med å finne riktig størrelse på måltidene på PF for å unngå småspising i spisevinduet. Skal holde meg til PF frem til jul for å se om dette funker for meg.

Holder du telling på kaloriene?

Det er ikke noe magisk med pf som gjør at du går ned i vekt om du ikke ligger i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har telling sånn ca. på kaloriene. Fungerer jo fint å gå opp i vekt med PF og så lenge man stapper i seg nok mat :)

Jeg har sånn halveis sluttet å telle kalorier og varier mengden ut i fra om jeg går opp eller ned i vekt. Men vet sånn ca hvor jeg ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skre, jeg har slitt litt med å finne størrelsen på måltidene og forrige helgs eskapader satte nok sine spor. Har mistet denne oksehungeren rundt lunsj, så nå er måltidsstørrelsene bra. Og det at jeg er ned to kg fra mandag tyder jo også på at det var en del dritt i systemet fra offirge helg. Dette betyr også en nedgang på en halv kilo fra to uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Jeg begynte å diskutere blodsukker og periodisk faste med en medelev i stad, og jeg vet jo at blodsukkernivået holder seg stabilt under fasten, men finnes det noe forskning på hva som skjer med blodsukkernivået når man spiser igjen etter faste? Diabetes type 2 kommer jo av at kroppen får "sjokk" av for mye insulin, og dermed blir insulinreseptorene ødelagt(noe sånt). Hennes teori var da at du ville få diabetes av å spise på periodisk faste for lenge.

Noen som vet noe mer om dette?

Tror du skal lese litt om diabetes type 2 dersom du tror at den kommer av "sjokk" av for mye insulin :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...