Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Det gjør ikkeno. Gjør det støtt og stadig selv, og så lenge du hlder ca samme spisevinduet har det ikke så mye å si. Det jeg har merket selv er at hvis jeg spiser veldig uregelmessig, blir jeg mer sulten. Kroppen gjør seg jo vant til når den får mat og vil da bli sulten når den ikke får mat når mat når den er vant til det. Men det skal gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står sikkert noko om det her, men.... Går det greit om ein faster meir enn 16 timar? Hadde siste måltid ca 19.30 i går, og ifht treninga i dag passer det best å ha første måltid kl 13.00?

Hva enn som passer kroppen din, sikkert ikke anbefalt å gjøre det for ofte, men så lenge du selv kjenner det er greit så ser jeg ikke problemet.

Hvordan i forhold til trening tenker du det er best med første 13:00?

er bare nyskjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva enn som passer kroppen din, sikkert ikke anbefalt å gjøre det for ofte, men så lenge du selv kjenner det er greit så ser jeg ikke problemet.

Hvordan i forhold til trening tenker du det er best med første 13:00?

er bare nyskjerrig :)

Vil nok unngå det, men av og til passer det best sånn! Har fullt opp med skule fram til 11.30, då spurter vi på trening i langfri før timane begynner igjen 13.00. Einaste sjansen eg har til å trene desse dagane er langfriet, og liker ikkje trene med masse mat i magen :) Vanligvis bryter eg fasten mellom 11-12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror jeg må bryte pf litt framover. har siden jeg begynte med pf opplevd til dels kraftig forstoppelse. trolig pga litt vel kraftige måltider. tanken er en lettere hjemnesenkra smoothie til frokost. vi får se

Slet en del med det samme.

Ble bedre så fort jeg la til mer karbs / fiber i kosten. Linfrø og svisker gjorde susen for min del iallefall, la meg på 20g+ om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står sikkert noko om det her, men.... Går det greit om ein faster meir enn 16 timar? Hadde siste måltid ca 19.30 i går, og ifht treninga i dag passer det best å ha første måltid kl 13.00?

Det går bra.

Noen faster ett døgn hver uke, og det går også fint. Ikke lås deg helt fast i tidspunktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra.

Noen faster ett døgn hver uke, og det går også fint. Ikke lås deg helt fast i tidspunktene.

Hvis man skal ha 2000 kcal pr dag og faster en dag i uka, betyr det at de som gjør dette spiser 2285 kcal de andre dagene? Trener de på en fastedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! jeg bare lurer på en ting

er det greit å ha en faste periode fra 19.30 - 11.30 = 16timer også spise 3måltider i de 8 timene som er igjen?

Ja, det går bra. Men for jenter anbefales det ofte å begrense fasteperioden til 14 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det slik?

Så vidt jeg vet er den eneste bakgrunnen for denne anbefalingen at man ser forbedret etterfølgelse av PF-kostholdet hos jenter hvis fasteperioden reduseres noe i forhold til hos menn. Hva som er årsaken kan man selvfølgelig spekulere i. Hormonelt, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er den eneste bakgrunnen for denne anbefalingen at man ser forbedret etterfølgelse av PF-kostholdet hos jenter hvis fasteperioden reduseres noe i forhold til hos menn. Hva som er årsaken kan man selvfølgelig spekulere i. Hormonelt, kanskje?

Har vel lest noe rundt at det er hormonelt, uten at jeg fant noe å bekrefte det med atm. Legger det i bakhuet og stikker innom om jeg finner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er den eneste bakgrunnen for denne anbefalingen at man ser forbedret etterfølgelse av PF-kostholdet hos jenter hvis fasteperioden reduseres noe i forhold til hos menn. Hva som er årsaken kan man selvfølgelig spekulere i. Hormonelt, kanskje?

Begrunnelsen for det som jeg har lest er hormonelt ja. For mange vil det sikkert fungere med 8 timers spisevindu også, så det er bare å prøve seg fram. Når jeg har gått på PF selv så synes jeg 14 timers faste var helt greit selv. Spiste likevel bare 3 måltider til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...