Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Mest for å teste det ut egentlig. Folk flest tar mat for gitt og går "omg, jeg har ikke spist på 7 timer, jeg holder på å dø."

Men jeg døde ikke og følte meg ikke sliten. Det var heller mer en positiv opplevelse som jeg gjerne gjentar i fremtiden.

Jeg skjønner :) Liker egentlig å gjøre sånne ting selv, kanskje jeg tester det ut selv en gang jeg har hviledag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner :) Liker egentlig å gjøre sånne ting selv, kanskje jeg tester det ut selv en gang jeg har hviledag :D

Ja, synes du bør kjøre på.

Folk tror jo du er gal om du forteller dem at du ikke spiser en dag. Konseptet med å spise lite og ofte har blitt så innbarket i vårt samfunn og svære måltid blir sett på som fyfy.

Selfølgelig har jeg ingenting i mot å spise lite og ofte (mange tusen/millioner av folk har oppnådd sykt bra resultater med det), men jeg tror ikke det er den eneste måten å oppnå målene sine med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes du bør kjøre på.

Folk tror jo du er gal om du forteller dem at du ikke spiser en dag. Konseptet med å spise lite og ofte har blitt så innbarket i vårt samfunn og svære måltid blir sett på som fyfy.

Selfølgelig har jeg ingenting i mot å spise lite og ofte (mange tusen/millioner av folk har oppnådd sykt bra resultater med det), men jeg tror ikke det er den eneste måten å oppnå målene sine med.

Ja stemmer det.. Alt i alt handler det hele om trivsel :)

Liker du å gå og småspise hele dagen og aldri bli mett, eller liker du å spise deg god og mett uten å stresse med matlaging hele dagen?

Er iallefall et sinnsykt lett valg for min del! begynte å faste for 2 uker siden, og jeg har ikke noe negativt å si om det så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det.. Alt i alt handler det hele om trivsel :)

Liker du å gå og småspise hele dagen og aldri bli mett, eller liker du å spise deg god og mett uten å stresse med matlaging hele dagen?

Er iallefall et sinnsykt lett valg for min del! begynte å faste for 2 uker siden, og jeg har ikke noe negativt å si om det så langt..

Ja, der sa du det. Trivsel.

Jeg skal ikke være noe fanboi og si at periodisk faste er svaret vi alle har letet etter. Men bare en praktisk måte å ha litt kontroll over hva man stapper i kjeften og samtidig være fornøyd. Eventuelle positive aspekter ved det får være bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes du bør kjøre på.

Folk tror jo du er gal om du forteller dem at du ikke spiser en dag. Konseptet med å spise lite og ofte har blitt så innbarket i vårt samfunn og svære måltid blir sett på som fyfy.

Selfølgelig har jeg ingenting i mot å spise lite og ofte (mange tusen/millioner av folk har oppnådd sykt bra resultater med det), men jeg tror ikke det er den eneste måten å oppnå målene sine med.

Det som hadde vært enda mer morsomt.:

Julaften - spis deg stappmett

1.Juledag -Faste

2.juledag - Fylla

3.juledag- pls post resultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som hadde vært enda mer morsomt.:

Julaften - spis deg stappmett

1.Juledag -Faste

2.juledag - Fylla

3.juledag- pls post resultat :D

Hehe, tror heller jeg kjører:

Julaften - God frokost/lunch og god middag.

1. Juledag - God frokost/lunch og god middag

2. Juledag - Det samme

3. Juledag - Det samme

I fjor jul var muligens første Jul jeg gikk ned i vekt. Lite trening, mye alkohol, 2 måltider daglig og veldig lite snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig spent på hvordan jula blir å gå i år.. Heldigvis liker jeg ikke pinnekjøtt / ribbe så jeg klarer å holde meg unna fråtsinga på selve julaften osv. Er mere redd for diverse julekaker og smågodt som jeg har lovet meg selv å spise i år..

Planlegger hardcore fotøkt på morgenen på julaften så jeg får kompansert for diverse fristelser som måtte komme!

I fjor gikk jeg ned 17 kg ifra november til februar, så vil si den jula var successfull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig spent på hvordan jula blir å gå i år.. Heldigvis liker jeg ikke pinnekjøtt / ribbe så jeg klarer å holde meg unna fråtsinga på selve julaften osv. Er mere redd for diverse julekaker og smågodt som jeg har lovet meg selv å spise i år..

Planlegger hardcore fotøkt på morgenen på julaften så jeg får kompansert for diverse fristelser som måtte komme!

I fjor gikk jeg ned 17 kg ifra november til februar, så vil si den jula var successfull!

Eat them cookies, cakes and chocolate!!

17kg! Ikke verst. Bra jobbet!

Og ikke noe fasting på meg. Mamma blir så lei seg om jeg ikke spiser og maten er for god til å si neitakk uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å diskutere blodsukker og periodisk faste med en medelev i stad, og jeg vet jo at blodsukkernivået holder seg stabilt under fasten, men finnes det noe forskning på hva som skjer med blodsukkernivået når man spiser igjen etter faste? Diabetes type 2 kommer jo av at kroppen får "sjokk" av for mye insulin, og dermed blir insulinreseptorene ødelagt(noe sånt). Hennes teori var da at du ville få diabetes av å spise på periodisk faste for lenge.

Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Happy Thanksgiving for oss som er i USA. Her var litt av dagens måltid

w5B8g.jpg

Var hos noen venner som er amerikanske så ble nice thanksgiving dinner med blant annet turkey, mashed potatoes, pumpkin bread, sweet potato mash, gravy, bread rolls, corn, stuffing, chocolate/peanut butter cake...

USA er ikke alltid så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

Vurderer å prøve ut periodisk faste da det virker som noe for meg. Likevel har jeg noen spørsmål angående PF.

Tenker å faste fram til 12:00 og lukke vinduet rundt 22:00.

Jeg trener som regel om kveldene (18:00/19:00) og har det største måltidet rett etter trening, men om onsdagene og noen ganger fredager (kommer an på situasjonen) passer det best å trene tidlig om morgenen (06:00/06:30). Det står at man bør holde samme spisevindu hver dag, og lurer dermed på hvordan det blir i forhold til å trene tidlig om morgenen på onsdager og noen ganger fredager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å trene om morgenen, altså fastende.

Innta 10 gram BCAA 10-15 min før trening, også fyller du på med 10gram hver 2. time helt fram til første måltid. for å holde i gang proteinsyntesen i kroppen din :)

Martin Berkham:

In conclusion, training in the fasted state does not affect your performance during weight training, which is what most people reading this are interested in. However, training in a completely fasted state is still not something I recommend for optimal progress. Research is quite clear on the benefits of pre-workout and post-workout protein intake for maximizing protein synthesis. For this reason, I suggest supplementing with 10 g BCAA prior to fasted training.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å trene om morgenen, altså fastende.

Innta 10 gram BCAA 10-15 min før trening, også fyller du på med 10gram hver 2. time helt fram til første måltid. for å holde i gang proteinsyntesen i kroppen din :)

Martin Berkham:

In conclusion, training in the fasted state does not affect your performance during weight training, which is what most people reading this are interested in. However, training in a completely fasted state is still not something I recommend for optimal progress. Research is quite clear on the benefits of pre-workout and post-workout protein intake for maximizing protein synthesis. For this reason, I suggest supplementing with 10 g BCAA prior to fasted training.

Ah okei! Høres bra ut det.

Tusen takk for svar! (y):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - hva med bare cardio? Trenger jeg å innta BCAA da?

Martin Berkhan skrev i en av artikklene sine (som jeg ikke klarte å finne nå.) At BCAA ikke var nødvendig før cardio innenfor fasten.

Men nå skal det sies at Martin er fan av lav intensitets cardio, og mener at høg intensitets cardio bare burde bli gjort hvis du driver med en idrett eller noe som gjør at du trenger økt kondisjon. Så mulig BCAA ville være lurt hvis du planlegger høg intensitet for å minske nedbrytning...

Finnes vel egentlig ingen fasit på det, så sinnsykt mange forskjellige meninger om det der temaet at det blir vel en del broscience... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin Berkhan skrev i en av artikklene sine (som jeg ikke klarte å finne nå.) At BCAA ikke var nødvendig før cardio innenfor fasten.

Men nå skal det sies at Martin er fan av lav intensitets cardio, og mener at høg intensitets cardio bare burde bli gjort hvis du driver med en idrett eller noe som gjør at du trenger økt kondisjon. Så mulig BCAA ville være lurt hvis du planlegger høg intensitet for å minske nedbrytning...

Finnes vel egentlig ingen fasit på det, så sinnsykt mange forskjellige meninger om det der temaet at det blir vel en del broscience... :D

Haha, okey. Nå er det jo 4x4 intervall på spinning jeg tenker på - likevel kjører jeg ikke like hardt som vanlig, tar det litt heller som cardio, men høy intensitet er det. Er vel mulig at jeg bør ta BCAA da, hvis ikke er det jo ikke verre enn å ha lav intensitets cardio selv :)

Kan skjønne at det blir en del broscience da ja! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, okey. Nå er det jo 4x4 intervall på spinning jeg tenker på - likevel kjører jeg ikke like hardt som vanlig, tar det litt heller som cardio, men høy intensitet er det. Er vel mulig at jeg bør ta BCAA da, hvis ikke er det jo ikke verre enn å ha lav intensitets cardio selv :)

Kan skjønne at det blir en del broscience da ja! :p

Broscience må til! :D

Jeg tror jeg hadde tadd BCAA om jeg skulle kjørt 4x4 intervall, altså BCAA bryter jo ikke fasten. Og heller litt for mye proteiner en for lite :D

- forresten, har du ikke BCAA så går det ann å ta en Whey protein shake :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...