Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Her var det mye info og veeeeldig mye å lese igjennom så spør i stedet og håper på svar (y)

Etter å ha fått satt opp program av pt så mener han på at jeg burde forsøke å spise etter PF for å forenkle hverdagen rett og slett. Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken med 1-2 kardio økter. Jeg starter å spise kl 11.30, spiser så rent som mulig men spiser da til jeg er god og mett, spiser ett lite måltid rett før trening som er rundt 5-6 tiden og så har jeg "hovedmåltidet" mitt på kvelden og passer på å spise senest kl 8. Måltidet består da av kylling/fisk/biff og en haug av grønnsaker + dessert med cottage cheese/kesam med bær. Jeg aner ikke hva jeg ligger på i kalorier/gram prot - karbo men føler dette fungerer og går sakte men sikkert ned i vekt. Det jeg lurer på er om dette høres greit ut eller om jeg burde følge mer med på makro nærings stoffene? Tidligere har jeg forsøkt veiing og kalori telling men blir så opphengt i det. Nå spiser jeg etter PF (tror det er riktig i hvert fall hehe ) og trives godt med det men vil være helt sikker på at jeg ikke gjør noe feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PF er veldig enkelt og gret at du spiser alle måltidene dine innenfor noen visse timer hver dag, og det er ikke mer avansert enn det :) Mange jenter syns det er vanskelig å spise på denne måten fordi de enkelt og greit ikke får i seg nok mat, og da ikke nok næring. Sålenge du får i deg nok næring og føler at det funker for det å spise på den måten, ser jeg ikke problemet ;) Har spist på PF siden mai i fjor, og kommer aldri til å gå tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PF er veldig enkelt og gret at du spiser alle måltidene dine innenfor noen visse timer hver dag, og det er ikke mer avansert enn det :) Mange jenter syns det er vanskelig å spise på denne måten fordi de enkelt og greit ikke får i seg nok mat, og da ikke nok næring. Sålenge du får i deg nok næring og føler at det funker for det å spise på den måten, ser jeg ikke problemet ;) Har spist på PF siden mai i fjor, og kommer aldri til å gå tilbake :D

Liker veldig godt sånn som jeg jeg gjør det nå :) spiser meg godt og mett og stresser ikke rundt noe - eneste jeg prøver å fokusere på er å spise nok og DET liker jeg veldig godt (y) Meeeget glad i mat for å si det sånn :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som erfaring med hvordan kroppen reagerer når dette spisemønsteret endres tilbake til "normalen"?! Jeg er alltid sulten pom morgenen så jeg vet at dette ike er for meg. Men jeg har en søster som over en periode skal arbeide på litt andre tiddpunkt enn før slk at periodisk faste passer bra..og hun skal ta av en del kilo. Men dette er i rn to mnd periode. Hun ønsker senere å spise mer "normalt: " pga unger og ektemann.

Altså; funker orbrenningen på samme.måte når spisemønsteret endres? Risikerer hun å gå opp igjen mye av vekten?! (Planen er jo at antall totale kcal skal være lik..om hun klaret det er jo en annen sak...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er BCAA virkelig nødvendig? Vil jeg få muskeltap hvis jeg trener fastende uten BCAA? Artikkelen gir jo ingen god begrunnet grunn for at det ikke funker uten det. Spiser et stort måltid rett etterpå, og har ikke orket å gå til innkjøp av BCAA enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere en meg som sliter med skikkelig søtsug når de følger periodisk faste??

Spiser første måltid sånn i 11.00 tiden (2-3egg 5 -7 bacon), da har jeg ikke spist siden 20-21 på kvelden..

Føler jeg ikke får den metthetsfølelsen lenger, og jeg spiser masse grønnsaker vedsiden av også.

Blir skikkelig stressa av dette, da jeg tenker alt for mye på opplegget og føler jeg må jobbe skikkelig med meg selv for å ikke sprekke..

Råd og forandringer taes gjerne imot! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere en meg som sliter med skikkelig søtsug når de følger periodisk faste??

Spiser første måltid sånn i 11.00 tiden (2-3egg 5 -7 bacon), da har jeg ikke spist siden 20-21 på kvelden..

Føler jeg ikke får den metthetsfølelsen lenger, og jeg spiser masse grønnsaker vedsiden av også.

Blir skikkelig stressa av dette, da jeg tenker alt for mye på opplegget og føler jeg må jobbe skikkelig med meg selv for å ikke sprekke..

Råd og forandringer taes gjerne imot! :)

Min erfaring er å lytte til kroppen. Noen dager spiser jeg 10:00 grunnet dagens oppsett, andre dager 13:00. For meg var det viktig og forstå at jeg behøvde ikke å låse meg inn på tider, så lenge spisevinduet sånn nogenlunde ble opprettholdt. Periodisk Faste som måte å spise på er veldig lik andre måter å spise på - det viktigste er at du får i deg maten du trenger og er er mett og fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er å lytte til kroppen. Noen dager spiser jeg 10:00 grunnet dagens oppsett, andre dager 13:00. For meg var det viktig og forstå at jeg behøvde ikke å låse meg inn på tider, så lenge spisevinduet sånn nogenlunde ble opprettholdt. Periodisk Faste som måte å spise på er veldig lik andre måter å spise på - det viktigste er at du får i deg maten du trenger og er er mett og fornøyd :)

Takk for svar :)

Må vel fortsette å gi det en sjans og ikke henge meg opp i det, men bare gjennomføre og ikke tenke så mye over det.

Mulig måltidene ikke har mettet nok, så skal prøve å spise mer denne uken så får jeg se om det blir noen forandring etterhvert;) Krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ut PF i fjor sommer og har tenkt til å kjøre PF med rundt 3000-3500 kcal på et 7-8 timers spisevindu. Men jeg lurer på om noen har erfaringer om å innta gainershake etter trening? (Lett måte for å få i seg 1000kcal ekstra på 5 sek) Er i Spania så har ikke kommet inn i et godt spisemønster enda :p

Det funker fett det (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...