Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

spiser nesten det samme, men klarer ikke å spise mer en 2-3 poteter eller 100g ris, noe tips om matvarer som har høyere karbo innhold en poteter og ris ?

Hehe, ris inneholder vel rundt 70-80 gr karb per 100 gr og poteter er vel rundt 20 gr karb per 100 gr.

Ris og pasta er vel den maten som ligger høyest på karb ift vekt. Med mindre du kjører sukker, men som du nevnte så er ikke det er valg.

Karb-innholdet i brød varierer en del, men folk flest finner det enkelt å spise mye brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med riskaker etter trening fks! Peanutt smør på! :D

Og som proteinkilde kan du jo også bruke mager kesam og gottage cheese.

Fks: 1 mager kesam = 36 gram proteiner, så tar du 2 scoop med protein pulver oppi så har du plutselig ca. 80 gram proteiner i en smell!

eller cottage cheese, med 1 pakke smårettsskinke i (200gram) = 72.1 gram proteiner ;)

dette er jo mat som metter lite og smaker dritgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Errr, ganske dumt sagt av meg, men for å la meg re formulere. "hvordan få i seg mest mulig karb med minst mulig metthetsfølelse" spiser for tiden jasminris, fullkornris er uaktuelt om det ikke finnes noe til en tilsvarende pris

haha jeg er så misunnelig, du sitter med helt motsatt problem stilling av meg! Jeg skulle gjerne hatt noe som metta mere, med mindre karbohydrater i! haha :D

men kjør i deg riskaker! De finnes ikke mettende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enjoy!

men husk å vær forsiktig med peanutt smørret! Spiser du en hel boks med peanutt smør får du i deg:

103.6 g proteiner

40.6 gram karbohydrater

161 gram fett

= 2000 calorier.

:D

Kanskje det hadde vært noe å gjøre i framtiden: 1 boks peanutt smør om dagen, og ingenting annet hehehe :D

Hehe, hadde vært bra slanke-prosjekt.

1 boks peanøttsmør daglig + multivitamin og sett hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Errr, ganske dumt sagt av meg, men for å la meg re formulere. "hvordan få i seg mest mulig karb med minst mulig metthetsfølelse" spiser for tiden jasminris, fullkornris er uaktuelt om det ikke finnes noe til en tilsvarende pris

Er absolutt motsatt problem av det jeg og har! Men brød er nok smart her ja. Hva med skummet melk? Masse karbohydrater og protein, metter absolutt ingenting ;) Ellers er jo hjemmelaget bizzabunn en slager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Errr, ganske dumt sagt av meg, men for å la meg re formulere. "hvordan få i seg mest mulig karb med minst mulig metthetsfølelse" spiser for tiden jasminris, fullkornris er uaktuelt om det ikke finnes noe til en tilsvarende pris

Slet mye med å få i meg nok da jeg sykla som verst. Men dette funka for meg:

Rosiner/dadler/tørket frukt

kneipbrød framfor rugbrød

Lomper - evt speltlomper!

syltetøy & prim som pålegg

"RICE'A'RONIE" <-- amerikansk eeeelsk rett = en slags risotto men med både ris og makaroni! Tror du kan finne oppskrift om du googler.. DRIT godt!

potetmos (evt sammen med kjøttdeig e.l)

pitabrød med banan + peanøttsmør

banan-is: 1-2 frosne bananer moses med stavmikser + bland inn kakaopulvetr (eller prottispulver) og litt melk!

yoghurt + havregryn/korn + rosiner/tranebær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest for å teste det ut egentlig. Folk flest tar mat for gitt og går "omg, jeg har ikke spist på 7 timer, jeg holder på å dø."

Men jeg døde ikke og følte meg ikke sliten. Det var heller mer en positiv opplevelse som jeg gjerne gjentar i fremtiden.

Er nok veldig psykisk, ta snus for eksempel. Har jeg boksen i lomma kan jeg fort gå halve dagen uten en prell, men om jeg er fri, eneste jeg tenker på er snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...