Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Startet med PF-spisemønster tidlig januar, og angrer ikke i det hele tatt. Har fått meget god kontroll på appetitten (den er nesten "skremmende" lite til stede), og digger måten jeg kan spise godt når det virkelig gjelder (PWO). Synes også jeg presterer bedre tidlig på dagen i "fastet tilstand".

Målet fremover nå er å gjeninnføre trening på morgenen, og med det gjennomføre spisevinduet bedre. Noen dager kommer lunsjen litt tidlig i forhold til når jeg kommer meg hjem etter ettermiddagstrening, så vinduet blir litt "tight".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der :) Spesielt visst man er en person som ikke liker å spise frokost så tidlig.

Ja, jeg har egentlig alltid spist frokost bare fordi 'det er det viktigste måltidet om dagen' filosofien har rådet over mamma og pappa fra.. ja, alltid. Men når man kan bestemme selv hva man skal spise og når man skal spise er det jo greit å droppe den greia man ikke liker uansett :) I <3 PF :D Weeeeeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet å lese igjennom tråden, men den ble for lang gitt..Hehe!

Syntes PF høres veldig interessant ut, jeg elsker å prøve nye ting, så hvorfor ikke?

Er som regel et "matmonster" også, spiser veldig ofte, noe som til tide kan være litt vanskelig..Derfor høres PF relativt morsomt ut for meg :) Har erfart tidligere at hvis jeg må faste på morgenen, eks. blodprøve kl 11:00, også står jeg opp kl 06:00, så blir jeg bare mindre og mindre sulten mot kl 11:00, men så kommer sulten tilbake rundt 13-14:00, noe som kan passe bra for å bryte fasten :D

Men jeg har et veldig høyt aktivitetsnivå om dagen og har ikke ønske om å redusere noe i vekt, enten holde meg stabilt eller øke i muskler, helst ren styrke.

Ut ifra hva jeg leser skal det ikke ha noen betydning verken for styrkeøkning eller muskelvekst om man spiser etter PF eller 8 måltider om dagen..Har jeg forstått det korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har egentlig alltid spist frokost bare fordi 'det er det viktigste måltidet om dagen' filosofien har rådet over mamma og pappa fra.. ja, alltid. Men når man kan bestemme selv hva man skal spise og når man skal spise er det jo greit å droppe den greia man ikke liker uansett :) I <3 PF :D Weeeeeee

Eg spiser de samme måltidene til frokost og kveld. Spiser 3 måltid men varierer mest på Kjøtt/fisk til middag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

BCAA i faste perioden enten man trener eller ikke? Noen hensikt? Ser mange mener de får bedre resultater av dette og at det er optimalt, men ifølge studier skal det ha liten betydning?

Enig med leanmachine, det har visstnok ikke så mye å si fysisk. Men for meg er det en boost for motivasjonen, av en eller annen grunn - ikke vet jeg hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...