Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Upublisert forskning fra Phillips og hans medarbeidere viser blant annet at 4 måltider er 30 % bedre enn 8 og 2 måltider."

Upublisert med slike resulater er gjerne ensbetydende med sviktende datagrunnlag eller tvilsom meto-dick.

"

"Studiene fra de kanadiske proteinforskerne viser at 20-25 gram protein er det optimale inntaket av protein i et måltid.

Det betyr vel at det som overskyter denne mengden på ett måltid ikke nyttigjøres av kroppen på optimal måte, ikke at det ikke nyttiggjøres i det hele tatt. Jeg mener; mine skattekroner nyttigjøres ikke optimalt, men jeg betaler jo skatten med glede likevel... Eller vent 8-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upublisert med slike resulater er gjerne ensbetydende med sviktende datagrunnlag eller tvilsom meto-dick.

Det betyr vel at det som overskyter denne mengden på ett måltid ikke nyttigjøres av kroppen på optimal måte, ikke at det ikke nyttiggjøres i det hele tatt. Jeg mener; mine skattekroner nyttigjøres ikke optimalt, men jeg betaler jo skatten med glede likevel... Eller vent 8-0

Jeg er litt usikker på hvorfor du sa akkurat det samme som Konstantinovs? Som i hva skulle du poengtere? :S Jeg ser virkelig to like utsagn, hvor den ene også tar med seg noe skattegreier :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt usikker på hvorfor du sa akkurat det samme som Konstantinovs? Som i hva skulle du poengtere? :S Jeg ser virkelig to like utsagn, hvor den ene også tar med seg noe skattegreier :p

Jeg mente bare at det er useriøst å sitere upublisert forskning.

Poenget med den andre kommentaren er nettopp at Konstantinovs kommentar vitnet om en slik misforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ikke mulig å copy/paste dette lange svaret og poste det her for oss som er interessert i alt som dreier seg om periodisk faste, proteininntak og broscience? : )

Litt broscience er alltid hyggelig! Mer av det, please! Helst "seriøs" broscience :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Sitter og trykker på IF Calculator !

Velger, "weight loss #2 " og trykker inn mine info:

Høyde: 183.9

vekt: 83

Alder: 19

Satte activity level på "very active."

Det jeg lurer på er, hvorfor det står at vektnedgangen tar lenger tid jo mer man trener.

for eksempel hvis jeg skal gå ned 10 kg:

velger jeg 4 treninger i uken:

tar det 413 dager

velger jeg 1 trening i uken

tar det 77 dager.

velger jeg 7 treninger i uken:

Så blir jeg å gå opp 10 kg på 70 dager.

Er dette bare fordi man spiser med 20% overskudd på treningsdager? Eller er det fordi at den også kalkulerer økning i muskelmasse?

Planen var 4 styrke økter i uka. Med noen cardio økter på hviledagene. Skal man ikke telle cardio økt som en treningsøkt på denne kalkulatoren?

Mulig jeg har trykt noe feil, hadde vært flott hvis noen hjalp meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette bare fordi man spiser med 20% overskudd på treningsdager?

Jau. Synes heller ikke det er noe vits i å ligge i overskudd og underskudd annenhver dag. Det er det lite å hente på og du gjør det unødvendig vanskelig for deg selv. Vil du ned i vekt, så sørg for å ligge i kaloriunderskudd over tid. Motsatt hvis motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Synes heller ikke det er noe vits i å ligge i overskudd og underskudd annenhver dag. Det er det lite å hente på og du gjør det unødvendig vanskelig for deg selv. Vil du ned i vekt, så sørg for å ligge i kalorioverskudd over tid. Motsatt hvis motsatt.

Er forsåvidt helt enig der :) Men ser at det er så mange som er fornøyde med det oppsettet der, så var interessert i å teste det ut. Blir uansett ikke før over nyttår, så den tid den sorg! Har god tid på meg til å lese meg opp og få den kunnskapen jeg trenger til da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Synes heller ikke det er noe vits i å ligge i overskudd og underskudd annenhver dag. Det er det lite å hente på og du gjør det unødvendig vanskelig for deg selv. Vil du ned i vekt, så sørg for å ligge i kalorioverskudd over tid. Motsatt hvis motsatt.

Eller bare motsatt, sånn helt generelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey folks.

Finnes det noen "fasit" på mengde BCAA man skal innta når en går på periodisk faste. Pleier å faste ca. 18 t i døgnet og ser at bla annet Martin Berkhan anbfaler opptil 40g BCAA per dag. Syntes det virker veldig mye og veldig dyrt.. Personlig pleier jeg å innta 2,5 g hver 3. time jeg er våken, inntil jeg inntar ca. 5-10g BCAA før trening i "fastet" tilstand.

For å oppsummere, er det noen mengde og frekvens med bcaa som er optimal for å unngå muskelsvinn når man faster?

På forhånd takk :)

Beinet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey folks.

Finnes det noen "fasit" på mengde BCAA man skal innta når en går på periodisk faste. Pleier å faste ca. 18 t i døgnet og ser at bla annet Martin Berkhan anbfaler opptil 40g BCAA per dag. Syntes det virker veldig mye og veldig dyrt.. Personlig pleier jeg å innta 2,5 g hver 3. time jeg er våken, inntil jeg inntar ca. 5-10g BCAA før trening i "fastet" tilstand.

For å oppsummere, er det noen mengde og frekvens med bcaa som er optimal for å unngå muskelsvinn når man faster?

På forhånd takk :)

Beinet

Mengden både Martin Berkhan, Andy Morgan og andre anbefaler er vel så vidt jeg vet 10g BCAA før fastet styrketrening og deretter 10g hver andre time frem til du bryter fasten. Dersom du ikke trener under fasten bør du ikke ha bruk for BCAA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lest at noen mister helt sultfølelsen ved bruk av PF som spisemønster, merker gradvis at dette skjer med meg også,noen ganger kan jeg bli sulten utenfor spisevindu, men aldri i spisevindu.

Hvordan takler dere dette psykisk over tid ? jeg føler jeg "må" logge all maten min. Etter en uke hvor jeg følte jeg spiste litt lite kcal,så jeg begynte og logge, lå på mellom helt nede i 1200 enkelte dager, men ingen sult, etter dette så er jeg blitt mer obs på og logge maten, vurderer å gå til innkjøp av MTC olje (Hulken anbefaler jo det, største bro jeg vet om ;) )

Mange som bruker oljer til og komme på et kurrant inntak av kalorier ?

*edit nå skal det sies at jeg ikke spiser sauser eller bruker smør og føler ingen behov for tilsatt sukker så har sjeldent kcal bomber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...