Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var det jeg rakk denne gangen, men jeg må skryte litt. JEG HAR SETT 6 TALLET, veide meg på mandag og var 69 kilo, i går 70, men jeg ser på det som super positivt. Sakte men sikkert :D

Egentlig veie og måledag i dag, men kan hende jeg hopper over for spenningen sin skyld. Må også si at jeg er super fornøyd med denne tråden, blir så motivert hver gang jeg er innom her. Stå på :D

Så hærli!! Sakte, men sikkert e bra så går itj vi opp igjen etterpå! :D

Du tar igjen mæ snart, for æ har bare komme på 68 enda.. Ting tar tid, å det e et slit! Men det e ganske godt læll når en merke at den fysiske formen å e my likar å at en har funne orntlig treningsglede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gått ned en halv kilo, selv om jeg har lagt om kostholdet og prøver å holde meg på riktig antall kcal ut fra hva diett.no regnet ut. Men har begynt med styrketrening denne uken og håper det kan sette fart på prosessen. Bytte ut et par spinningtimer med styrke :) Blir spennende å se om noen uker, om det skjer noen forandringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest halve tråden her inne og syns dere er utrolig flinke og motiverende for oss andre som gjerne vil ned noen kg... Jeg skal slenge meg på tråden her når jeg har lest alle innleggene, men først har jeg et spm ang. fun light. Når dere blander det i kesamen, lager dere saft av den først eller har dere det oppi som konsentrat?? Hvilke smaker passer best til å blande i melkeprodukter?? Det er jo et genialt påfunn!!!

Så hyggelig at du "trives" her inn epå den flotte tråden vår:) Her hjelper vi hverandre!!Ublanda fun light ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke gått ned så mye i det siste. Blitt alt for mye fyll, burgere og slutz. Men jeg kan nå se hele magen min! Hvis jeg bare strammer magen ser jeg antydning tel 4 muskler øverst og kan definitivt se under den nederste bilringen. Sverger, jeg har ikke sett magen så flat på minst 10 år. Hvis ikke 13-14 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt meg til streng diett denne uka, men føler meg pløsete og rar. Har lyst å sjekke vekta, men har kun lov en gang i uka viss ikke kommer jeg til å bli helt tullete:P Drikker utrolig mye vann, så håper det er årsaken.. Er så utålmodig etter resultater at tiden ikke kan gå fort nok! Og jeg må si jeg sliter virkelig med å følge anbefalingene her inne angående protein inntak, ligger som regel på rundt 52g, først i går fikk jeg til 81g. Men det er fordi jeg må holde kalorinntaket så lavt i forhold til høyde og aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt meg til streng diett denne uka, men føler meg pløsete og rar. Har lyst å sjekke vekta, men har kun lov en gang i uka viss ikke kommer jeg til å bli helt tullete:p Drikker utrolig mye vann, så håper det er årsaken.. Er så utålmodig etter resultater at tiden ikke kan gå fort nok! Og jeg må si jeg sliter virkelig med å følge anbefalingene her inne angående protein inntak, ligger som regel på rundt 52g, først i går fikk jeg til 81g. Men det er fordi jeg må holde kalorinntaket så lavt i forhold til høyde og aktivitetsnivå.

Du gikk jo ned 2 kilo forrige uke, og det er så mye at det er godt mulig du ikke går ned så mye denne uken. Mye mulig 1 kg av det var vann, så det som kan skje er jo at kroppen går ned fett denne uken, men tar til seg vannet igjen. Hvis du forstår hva jeg mener:P

Angående proteininntak så ligger du fryktelig lavt, noe som absolutt ikke er å anbefale hvis du skal beholde muskelmasse.

Les denne tråden for gode tips: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/klarer-ikke-%C3%A5-f%C3%A5-i-meg-nok-proteiner.6669/#post-240095

Hva mener du med lavt kaloriintak? Hva ligger du på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg fryktet, bor for øyeblikket i Asia og her spiser de ris til alle måltider og porsjonene har utrolig små kjøttstykker. Nå skal det også nevnes at jeg måler gram på øyemål og at jeg sikkert tar fryktelig feil noen dager. Men når man spiser ute hver dag og mangler et hjem å lage mat i, så kan man ikke gjøre stort annet. Blir aldri så fanatisk at jeg setter meg ned med matvekt på et utsted :p Drikker smoothies med proteinpulver for å ikke la det gå lavere. Jeg ligger for øyeblikket på 1250 kalorier per dag. Jeg er 157cm, veier 54 og skal ned på 47-48kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det jeg fryktet, bor for øyeblikket i Asia og her spiser de ris til alle måltider og porsjonene har utrolig små kjøttstykker. Nå skal det også nevnes at jeg måler gram på øyemål og at jeg sikkert tar fryktelig feil noen dager. Men når man spiser ute hver dag og mangler et hjem å lage mat i, så kan man ikke gjøre stort annet. Blir aldri så fanatisk at jeg setter meg ned med matvekt på et utsted :p Drikker smoothies med proteinpulver for å ikke la det gå lavere. Jeg ligger for øyeblikket på 1250 kalorier per dag. Jeg er 157cm, veier 54 og skal ned på 47-48kg

Vet ikke hvor i asia du er da :) Kan jo være alt fra Afganistan, Russland til Korea!

Men satser på sørøst asia :)

så skulle tro det var noe tilgang på

sashimi - sushi bare med kun Laks, tunfisk osv uten ris

Kylling,svin, omelett osv er jo billig gatemat som kan kjøpes veldig billig!

Og ikke minst fisk! særlig tørket fisk om du liker det , inneholder mye proteiner.

Tørrfisk av torsk inneholder rundt 80% proteiner for eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest litt rundt her inne nå.

Jeg er ei jente på 21 år, jeg veier i overkant av 80 kg - men har heldigvis en rimelig proporsjonert kropp og ser ikke så stor ut. Har veid 90, men gikk ned noen kg med lavkarbo i fjor. Det funker forsåvidt bra, men jeg flyttet til utlandet i høst for å studere medisin, og da blir det vanskelig å holde seg til det (tilbudet av matvarer der er ikke helt som det vi er vant med her hjemme!). Fikk dog øynene litt opp for kardio - jeg har alltid vært livredd for å trene utholdenhet fordi jeg har astma og elendig kondis, men merket framgang ift pust med en gang jeg begynte. Nå har jeg mista motivasjonen VELDIG, og trenger hjelp til hva jeg kan gjøre! Vil se bra ut igjen til sommeren, er lei av å alltid føle meg pløsete og stor. Målvekten min er nok 65 kg, selv om jeg tror det hadde sett mer naturlig ut med 70, da jeg har veldig bred benbygning og brede hofter. Dette er ikke noe jeg nødvendigvis sikter på til sommeren, men jeg har lyst på en god start.

Så det jeg lurer på er hvilke øvelser av styrke bør jeg satse på for å forbrenne, gå ned i vekt og få mer markerte muskler? Og hva bør jeg unngå av mat osv? Jeg ser at mange her inne har sixpack osv av jentene, men så fit er ikke noe for meg - jeg vil ha det litt markert, men synes fort at noe mer blir litt lite feminint, pluss at siden jeg har et ekstremt tidkrevende studie vet jeg ikke om jeg har kapasitet til å vedlikeholde noe slikt om jeg noen gang skulle komme meg dit.

Bor som sagt i utlandet, så PT er ikke noe alternativ - men går på treningsstudio.Tenker trening 4 ganger i uka derav en svømmeøkt, så er de resterende tre jeg lurer veldig på.

Hadde satt STOR pris på all hjelp!! Nå er jeg klar til å ta i et tak merker jeg :)

Edit; hvis noen skulle lure så er jeg 166cm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser er vi flere her, og det er supert. Da får vi motivasjon fra hverandre. Har selv fått barn og er kiloene derfra jeg prøver å få bort før jeg vil stramme opp. Masse lykketil og velkommen :)

Idag kan skrite litt, gåt ned 3,5 kg, buksa ikke trang-deilig følelser ;0)

Spiser masse grønt og kjøtt....litt lav karbo., og trener 3-4 ganger i uka med vekter-DET HJELPER :)

Hva gjør du for å gå ned i vekt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest litt rundt her inne nå.

Jeg er ei jente på 21 år, jeg veier i overkant av 80 kg - men har heldigvis en rimelig proporsjonert kropp og ser ikke så stor ut. Har veid 90, men gikk ned noen kg med lavkarbo i fjor. Det funker forsåvidt bra, men jeg flyttet til utlandet i høst for å studere medisin, og da blir det vanskelig å holde seg til det (tilbudet av matvarer der er ikke helt som det vi er vant med her hjemme!). Fikk dog øynene litt opp for kardio - jeg har alltid vært livredd for å trene utholdenhet fordi jeg har astma og elendig kondis, men merket framgang ift pust med en gang jeg begynte. Nå har jeg mista motivasjonen VELDIG, og trenger hjelp til hva jeg kan gjøre! Vil se bra ut igjen til sommeren, er lei av å alltid føle meg pløsete og stor. Målvekten min er nok 65 kg, selv om jeg tror det hadde sett mer naturlig ut med 70, da jeg har veldig bred benbygning og brede hofter. Dette er ikke noe jeg nødvendigvis sikter på til sommeren, men jeg har lyst på en god start.

Så det jeg lurer på er hvilke øvelser av styrke bør jeg satse på for å forbrenne, gå ned i vekt og få mer markerte muskler? Og hva bør jeg unngå av mat osv? Jeg ser at mange her inne har sixpack osv av jentene, men så fit er ikke noe for meg - jeg vil ha det litt markert, men synes fort at noe mer blir litt lite feminint, pluss at siden jeg har et ekstremt tidkrevende studie vet jeg ikke om jeg har kapasitet til å vedlikeholde noe slikt om jeg noen gang skulle komme meg dit.

Bor som sagt i utlandet, så PT er ikke noe alternativ - men går på treningsstudio.Tenker trening 4 ganger i uka derav en svømmeøkt, så er de resterende tre jeg lurer veldig på.

Hadde satt STOR pris på all hjelp!! Nå er jeg klar til å ta i et tak merker jeg :)

Edit; hvis noen skulle lure så er jeg 166cm!

Hvis du trener store muskler, da hjelper det med forbrenning, men veldig viktig å spiser sunt da....hvis mål er til sommer-må holde seg unna sukker og stivelser. ;0) likke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...