Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Gikk ned 1kg til, hadde da gått ned 3kg totalt på en måned noe jeg var egentlig ganske fornøyd med. Men så havna jeg heelt på kjøret og har spist alt jeg har komt over i en uke nå! Startet på nytt igjen i dag.. Skipper vekta:P Så håper jeg at vekta viser det samme som sist om jeg kjører heftig damage control denne uka her:P FAEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme for meg og, hadde bare vært veldig flott om jeg klarte det til sommers ;)

Man sier at 0,5 kg er så my som du kan forvente å miste i fett på en uke. Om du mister mye over dette kan det fort være muskelmasse.

Tja jeg har lest at man kan ligge så høyt som 0,8-1 kg i uka. Dessuten er det jo faktorer som f.eks hvor høy fettprosent man har fra før av og om man er i ketose meste parten av dietten som spiller inn også. Men ja for all del det er sikkert "tryggere" å legge vekttapet lavere i uka om man har tid til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen dårlige uker nå, men starter opp igjen på ny frisk i dag! Har og satt godtestopp frem til 15.juni siden jeg tydeligvis ikke klarer å begrense meg hvis jeg tillater meg å spise det på lørdagene :oops: Har som mål å gå ned 5 kg til 15. juni, bør gå greit hvis jeg skjerper meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Kristoffer!!:D4kg på 1 mnd er jo strålende. Min erfaring er at ting som regel tar lengre tid enn først antatt. Spesielt det å gå ned i vekt. Men nå er du jo igang, og dette er jo et livsprosjekt, så du trenger jo ikke å stresse:)Du vil jo uansett være mye slankere når du stikker på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, har jo all verdens tid egentlig! Men det er jo alltids mer motiverende når man ser forskjell fra uke til uke! Det er jo ingen drastiske forskjeller som skal til egentlig, så selve slankingen er null problem! Elsker å trene, spiser meg mett hver dag og allikevel holder meg til makroene / kcal-budsjettet mitt! Det er bare tålmodigheten som er et problem :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg slenger jeg meg gjerne på for å få litt drivkraft og masse-støtte!

8 uker til sommerferie og jeg vil definitivt ned så mye som overhodet mulig (tror 10 kg er realistisk, alt over det er en super bonus) Er ca 14kg over min idealvekt hvor jeg var for 1 år siden.

Har bestemt meg for Dukan-dietten, dvs magre proteiner, enkelte dager med grønnsaker etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sookie!

Har du mye å ta av?

Jeg skal også til syden i slutten av juni og har nettopp startet min vei ned , og håper på 5-6 kg fram til da. Veier 65 kg nå og er 163 cm. Har ikke så mye å ta av, men etter flere mnd med masse styrketrening må jeg komme igang med litt intervaller og skjerpe kostholdet maks i tillegg til å ikke miste musklene jeg har fått... ;) Jeg prøver meg på lavkarbo, men samtidig masse proteiner... Hvordan har du lagt opp dietten/treningen din?? :D

Hei Marit:D Så gøy at du også skal stramme opp litt! Jeg skal ned 4kg, så vi er på et ganske likt utgangspunkt. Jeg er 168 og veier 64kg:) Jeg skal kun skrape av litt fett og få frem muskelmasse. Jeg trener også mye styrke, og har gjort det i noen år nå. Jeg har strammet opp kostholdet litt. Skaper et kaloriunderskudd og spiser som deg, mye proteiner, samt moderat med karbohydrat og fett. Jeg har også lagt inn litt mer cardio enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med vektnedgangen deres?

Har snart gått ned 10 kg (siden januar), stått i ro noen uker nå pga litt vel mange utskeielser og litt lite trening, men nå er det full skjerpings igjen! :) Målet er å gå ned 5 kg til 15. juni, begynner å haste litt :p men tror det skal gå greit om jeg er disiplinert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snart gått ned 10 kg (siden januar), stått i ro noen uker nå pga litt vel mange utskeielser og litt lite trening, men nå er det full skjerpings igjen! :) Målet er å gå ned 5 kg til 15. juni, begynner å haste litt :p men tror det skal gå greit om jeg er disiplinert!

Så utrolig bra jobba, Bente!:DDet er jo superbra! Du må jo føle deg og se ut som en helt ny person!?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra jobba, Bente!:DDet er jo superbra! Du må jo føle deg og se ut som en helt ny person!?:)

Ja, veldig greit å se at klærne begynner å bli litt løsere (til og med noen av tightsene begynner å bli litt slappe :p )! Også greit å se at man begynner å få antydninger til muskler :thumbsup: Så er kjempefornøyd med det jeg har klart selv om det er en lang vei igjen til jeg når det endelige målet mitt (15'ish kg igjen.. blæh :sick: )!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi ganske likt utgangspunkt ja og vi skal klare det! ;) Trener du med frivekter? JEg har trent siden nyåret sammen med en styrkeklubb og har blitt helt hekta. Skulle bare ønske jeg hadde mer tid å sette av til trening, men jeg har ei jente på 4 år jeg har størsteparten av tida, så det er ikke alltid like lett å få til. Synes det er enklere å holde motivasjonen til trening oppe kontra maten... Er bare altfor glad i god mat, men skal prøve å bruke oppskrifter nå og lage meg god lavkarbomat så jeg ikke fristes av klassikerne pizza, pasta, kinesiske retter med ris og sushi... Har store planer om geriljakardio (sprintintervaller) bare det blir vår snart. Bor midt på fjellet og her skulle en tro det var mars fremdeles, snøen laver ned og jeg måtte skrape is fra bilen idag... Skikkelig nedtur i mai... :mad: Hva slags og hvor ofte trener du kardio?

Beklager masse spørsmål, men det er så spennende å lese om andres erfaringer ;)

Det er ikke alltid tid å finne til å trene, mne cardio er så mangt. Jeg ser på en lang gåtur som cardio. Dette er også fettforbrenning! Jeg trener både med frivekter og apparater:DNå jobber jeg som instruktør på et treningssenter,så jeg får mye gratis cardio gjennom de gruppetimene jeg har! Det varierer fra uke til uke, men jeg har aldri mindre enn 3 kondsjonsøkter per uke. For meg er det styrketreninga som er vanskelig å få nok tid til. Men jeg sier meg fornøyd med 2-3 økter hver uke om jeg får til det. Jeg skriver oppgave om dagen, så veldig lange skoledager sammen med jobb og trening. Alle har jo mye å gjøre, spesielt i disse tider:eek::D Kjipt å skrape is i mai ja..Sånn sett er jeg glad for at jeg bor i Oslo!:DJeg er heldigvis disiplinert når det kommer til kostholdet, men jeg legger inn litt ekstra kalorier på lørdager!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig resultat etter første dag på Dukan-dietten, -1,5kg :-) Vet det er vann, men deilig å bli kvitt det så kjapt :-) Dagen i dag har gått greit, ikke vært så veldig sulten og bøtter nedpå med vann - blir nok minst 3 liter pr dag - så løper på do hele tiden. Dere er så flinke alle sammen - inspirerende å lese om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det slutt på styrketrening og kun sykling, jogging og gåturer for meg fremover. Går jo ikke ned et gram :( Men jeg håper dere har en fin helg der dere enn måtte være og uansett vær. Her er det sol akkurat nå og det er deilig :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag tre på Dukan-dietten gått fint, ned 0,7 kg til - dvs totalt 2,2 kg på to dager - motiverende! Spist cottage cheese og kyllingpålegg i store mengder, da vi har vært på farta fra tidlig til sent. Nå skal jeg kose meg med en Skyr vanilje med kanel på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det slutt på styrketrening og kun sykling, jogging og gåturer for meg fremover. Går jo ikke ned et gram :( Men jeg håper dere har en fin helg der dere enn måtte være og uansett vær. Her er det sol akkurat nå og det er deilig :))

Så kjedelig at det går tregt frem for deg. Jeg hadde ikke tippet at det var styrketreninga sin feil at du står stille:D Hvor stort er kaloriunderskuddet ditt? Kanskje du bare har en liten stå stille- periode? Vet hvordan det er når man ikke får den fremgangen man vil ha, i det tempoet man ønsker! Klem til deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ganske ny her, men fant endelig en tråd jeg ønsker å joine :) Føler at denne tråden ikke bare er opptatt av PSMF el lignende, men mer om et "normalt" kosthold og variert trening. Selv har jeg et mål om å komme ned på ca 72 kg (er 171 cm høy)... Startet på 84,4 for ca 3 uker siden, og var 83,0 på onsdag :) Har fått anbefaling på ca. 1600 kcal pr dag for ca. 0,5 - 1 kg nedgang pr uke. Får en utfordringen er kommende uke med 2 dager på kurs med hotelllunsjer og stillesitting og konfirmasjon til helga. Tenker at jeg får prøve å holde meg unna alle gode dessertene på hotellet og legg inn litt ekstra trening når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...