Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Hvordan greier dere å kombinere lavkalori og trening? Jeg har blitt gitt et kcal-inntak på 1300 kcal/dag fra vektklubb.no for å nå mitt mål, men har NULL energi mellom måltidene, eneste rett etter middag at jeg føler meg ok. Kan det ha noe å si at jeg omveltet på mandag, og kun har spist så lite i seks dager, BLIR DET BEDRE? :p Vil ikke bli tynnfeit, vil bli fit i bikini, og da må man vel trene litt i tillegg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan greier dere å kombinere lavkalori og trening? Jeg har blitt gitt et kcal-inntak på 1300 kcal/dag fra vektklubb.no for å nå mitt mål, men har NULL energi mellom måltidene, eneste rett etter middag at jeg føler meg ok. Kan det ha noe å si at jeg omveltet på mandag, og kun har spist så lite i seks dager, BLIR DET BEDRE? :p Vil ikke bli tynnfeit, vil bli fit i bikini, og da må man vel trene litt i tillegg? ;)

det er ALT for lite mat.. Om du vil bli FIT i bikini må du spise mye og trene tung styrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ALT for lite mat.. Om du vil bli FIT i bikini må du spise mye og trene tung styrke :)

Men dersom jeg spiser mye, og trener tung styrke, går fettprosenten ned samtidig? Vil heller ikke bli sterk under flesket ;) Tenker bare rent kaloriregnskap. Må vel trene fryktelig mye styrke for å samtidig få gått ned i vekt, når jeg spiser mer enn jeg forbrenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom jeg spiser mye, og trener tung styrke, går fettprosenten ned samtidig? Vil heller ikke bli sterk under flesket ;) Tenker bare rent kaloriregnskap. Må vel trene fryktelig mye styrke for å samtidig få gått ned i vekt, når jeg spiser mer enn jeg forbrenner?

Men hvor høy er du og hvor mye veier du? Og vil du ned i vekt eller vil du øke muskler/minske fett?

Du skal spise i underskudd, men et moderat underskudd! 1300kcal er mest sannsynlig mindre enn hva hvileforbrenningen din er og hvileforbrennningen er det kroppen bruker for å holde organene dine i live, ikke rart det ikke er nok energi til DEG da :)

Om du spiser moderat underskudd, trener tung styrke så går fettprosenten ned samtidig, det tar bare litt tid :) Ville opprettet en egen tråd på "ned i vekt" der du forklarer alt, så kan en med litt mer erfaring svare tror jeg :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor høy er du og hvor mye veier du? Og vil du ned i vekt eller vil du øke muskler/minske fett?

Du skal spise i underskudd, men et moderat underskudd! 1300kcal er mest sannsynlig mindre enn hva hvileforbrenningen din er og hvileforbrennningen er det kroppen bruker for å holde organene dine i live, ikke rart det ikke er nok energi til DEG da :)

Om du spiser moderat underskudd, trener tung styrke så går fettprosenten ned samtidig, det tar bare litt tid :) Ville opprettet en egen tråd på "ned i vekt" der du forklarer alt, så kan en med litt mer erfaring svare tror jeg :)!

Takk for svar! Jeg starta en tråd, så slipper jeg å spamme ned sommertråden med nybegynnerspørsmålene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1300 er for lite:O Har du sjekka hva basalbehovet ditt er med kalorikalkulatoren på facebooksida til fitnessbloggen? Tror det er ganske vanlig at dette er rundt 1500 kcal, om du trener er behovet større. For meg er basalbehovet 1600, og når jeg trener 3 dager i uka er det 2200 ca. så jeg prøver å ligge mellom der en plass nå:) (målet er 1600)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basalbehovet hos vektklubb ble 1800 kcal (hørtes høyt ut i forhold til deres?), og de beregner at jeg skal spise 1300 for å gå ned i vekt. Regner egentlig med at jeg kan spise mer, dersom jeg trener tilsvarende mer, og fremdeles gå ned i vekt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basalbehovet hos vektklubb ble 1800 kcal (hørtes høyt ut i forhold til deres?), og de beregner at jeg skal spise 1300 for å gå ned i vekt. Regner egentlig med at jeg kan spise mer, dersom jeg trener tilsvarende mer, og fremdeles gå ned i vekt da. :)

Men nå er jo basalbehovet regnet ut ifra absolutt null aktivitet, så hvis man har tenkt å ligge på sofaen og gå ned i vekt er d jo greit, men sjekk ut kalorikalkulatoren på fitnessbloggen sin facebookside og legg inn ca hvor mye du kunne tenkt deg å trene for å få et litt mer rett kaloribehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne sommerformen 2012 - jeg er med :D Etter en laaang jul (hvertfall mentalt :p) med tilsvarende kosthold, sier jeg at nok er nok og kaster meg på bølgen med å finne sommerformen - eller rett og slett komme inn i gode rutiner igjen:) Merker energi og livskvalitet er på bunn og jeg vet det er bare en ting som hjelper. Sunn, god og næringsrik mat :D

Klasker til med en kickstart med PSMF - har gått på denne før og da funket det veldig bra. Alltid motiverende med litt raske resultater til å begynne med + at buksene mine kanskje blir mer behagelige å gå med :p hehe. Setter ingen mål på hvor lenge jeg skal gå - jeg tar det som det kommer og tar en dag om gangen. Funnet ut at for meg funker denne mentaliteten best!

Begynte i dag, men glemte helt å veie meg, så det får jeg ta i morgen (skrekk og gru.. :p) Kostholdet de nærmeste dagene/ukene består da av fire måltider:

1. Prot. shake (er frokostmenneske og liker dette - men vet jeg ikke gidder å lage med noe kjøtt om morningen. Derfor prot.kaffe.

2. 150g kylling + 200g isbergsalat/brokkoli

3. 150g kylling/torsk + 200g isbergsalat/brokkoli

4. 150g kylling + 200g isbergsalat/brokkoli eller 30g prot.pulver og 2 eggehvitter (fluff).

Nå har jeg vasket bil (ute og inne), vasket hus, spist måltid 2 - så nå er det på tur i solen :) Just love the sun :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stått stille for meg og nå leeenge. Men idag var det endelig en kg ned! :D

Så det er bare å være tålmodig å jobbe på!

Gratulerer - skikkelig deilig når det løsner igjen:) Flink du er som holder gode rutiner og venter tålmodig :D Det er da motivasjonen min får seg en prøve hvertfall!!

Nå er snart dag 2 på psmf ferdig og dagen har gått strålende :) Nå er jeg akkuratt ferdig med å lage meg mat for de neste tre dagene. Gikk på vekten i dag også og den viste 56,6 kg. Så her er det bare å kjøre på - pleier å ligge rundt 50/51kg (ikke rart buksene er meeget trange for tiden :p Hehe... men liker egentlig å ha noe å jobbe mot. Så første mål er behagelige bukser (tar ikke utgangspunkt i vekt og pleier egentlig ikke veie meg ofte - gjorde det i dag for å se resultatet av psmf) Litt morsomt å følge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...