Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, er ny her:) skal ned 10 kg før sommeren:) fint å være fler! Har spørsmål ang tabletter for å øke forbrenning Evt fat loss er det noen med erfaring?

Min erfaring er at piller funker dårlig når man skal ned i vekt. Det er i kostholdet man må gjøre de største endringene. Har du et moderat kaloriunderskudd sammen med styrke- og kondisjonstrening vil du gå ned i vekt på sikt:) Jeg har en boks med Anabolic beast stående, fra Gymgrossisten(pulver). Jeg tar en scoop med det før jeg skal trene. Får masse energi av den! Greier å ta i mer både på styrketrening og kondisjon. Deilig å kunne yte litt ekstra og ikke være slapp før man skal på trening:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen! ;) Har samme planer vi, ned 6 kg FØR sommeren! Jeg har tatt av 7 kg siden januar, men er ikke så flink med kostholdet. Hvordan gjør du det? Trenger tips å råd der jeg.. Masse lykke til! You goo girl.. Dette klarer vi lett :D

NÅ ble jeg motivert! 7 kg er jo WOW. For meg handler det mest av alt om å gå mett på butikken uten søtsug. Da blir det med mye bra og godt hjem! har f.eks. kuttet alt brød til fordel for knekkebrød, velger magre alternativer, spiser suppe (mettende og lite kcal), egg, grønnsaker. frukt eller bær har jeg alltid i tilfelle jeg får veldig søtsug. Har også eget budsjett på skyr yoghurt og cottage cheese, det bruker jeg til nesten alt, og det er godt med bær (dessert f.eks.). En annen ting er at jeg drikker en del lettbrus eller funlight saft- det er så godt så jeg drikker mye, og jeg drikker meg mett. Da spiser jeg litt mindre og!

Jeg tror det meste er en vanesak, når jeg tenker på hva jeg spiste i høst må jeg faktisk bare le. Man føler seg SÅ bra når man har inntatt et skikkelig bra og sunt måltid, kroppen bare føles ren og frisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ ble jeg motivert! 7 kg er jo WOW. For meg handler det mest av alt om å gå mett på butikken uten søtsug. Da blir det med mye bra og godt hjem! har f.eks. kuttet alt brød til fordel for knekkebrød, velger magre alternativer, spiser suppe (mettende og lite kcal), egg, grønnsaker. frukt eller bær har jeg alltid i tilfelle jeg får veldig søtsug. Har også eget budsjett på skyr yoghurt og cottage cheese, det bruker jeg til nesten alt, og det er godt med bær (dessert f.eks.). En annen ting er at jeg drikker en del lettbrus eller funlight saft- det er så godt så jeg drikker mye, og jeg drikker meg mett. Da spiser jeg litt mindre og!

Jeg tror det meste er en vanesak, når jeg tenker på hva jeg spiste i høst må jeg faktisk bare le. Man føler seg SÅ bra når man har inntatt et skikkelig bra og sunt måltid, kroppen bare føles ren og frisk :D

prøv å spis mager vaniljekesam og bær spiser det til kveldsmat:p mister søtsuget hele dagen derpå. Eller lag funlightgele:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å spis mager vaniljekesam og bær spiser det til kveldsmat:p mister søtsuget hele dagen derpå. Eller lag funlightgele:)

Åh, det er sykt godt! Jeg pleier å ta frosne blåbær oppi, helst litt mye. Da "frosner" kesamen, og det blir som en good softis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning :) Da har jeg gått på PSMF siden søndag ( veide meg mandag) og hadde veie dag igjen nå. Resultat: 54,6 kg. Det vil si et vekttap på 2 kg siden mandag :) Deilig å være i gang!! I dag blir det litt påfyll av karbohydrater, før jeg kjører løs med noen dager til :) Kveldens måltid blir derfor byttet ut med en skål frukt med mkesam, en god smoothie og noen riskjeks :)

Håper alle har en fin og god lørdag:D Jeg vet at jeg skal tilbringe min ute i solen - noen lette sykkelturer med min datter og en del ordning i hagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir gjerne med ;)

Har skrevet opp "kaloribudsjett" på 75000 (1 kg = ca. 7500 kcal) som skal brukes opp og har dermed planer om å gå ned ca 10 kg.

Trener 5-6 dager i uka og ligger på 15-1600 kcal energiinntak om dagen, så gjennomsnittlig underskudd pr. uke blir rundt 6-7000 kcal (avh. av hvor mye jeg trener). Men, forbrenning og kropp er jo ikke like presise som tall, så regner med det kan ta litt lenger tid å gå ned 10 kg selv om "kaloribudsjettet" er brukt opp :)

Noen flere som fører budsjett? Og hvordan er bruken av proteinpulver blant dere? Har ikke lyst til å miste muskelmasse, vil egentlig bare prøve å redusere fettprosenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med ;)

Har skrevet opp "kaloribudsjett" på 75000 (1 kg = ca. 7500 kcal) som skal brukes opp og har dermed planer om å gå ned ca 10 kg.

Trener 5-6 dager i uka og ligger på 15-1600 kcal energiinntak om dagen, så gjennomsnittlig underskudd pr. uke blir rundt 6-7000 kcal (avh. av hvor mye jeg trener). Men, forbrenning og kropp er jo ikke like presise som tall, så regner med det kan ta litt lenger tid å gå ned 10 kg selv om "kaloribudsjettet" er brukt opp :)

Noen flere som fører budsjett? Og hvordan er bruken av proteinpulver blant dere? Har ikke lyst til å miste muskelmasse, vil egentlig bare prøve å redusere fettprosenten.

Ser ut som du har en fin plan der da:) Jeg fører også kaloribudsjett. Jeg spiser ca 10-1100 kalorier i uka. Gjennomsnittlig blir det ca 1500 kcal om dagen.Ingen dager er like for meg. Hvis du ganger kroppsvekten din med 2-2,5 får du antall gram proteiner din kropp trenger. Jeg pleier å bruke det som utgangspunkt. Bruker kun proteinpulver hvis jeg baker. Foretrekker å spise kaloriene mine fremfor å drikke dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har en fin plan der da:) Jeg fører også kaloribudsjett. Jeg spiser ca 10-1100 kalorier i uka. Gjennomsnittlig blir det ca 1500 kcal om dagen.Ingen dager er like for meg. Hvis du ganger kroppsvekten din med 2-2,5 får du antall gram proteiner din kropp trenger. Jeg pleier å bruke det som utgangspunkt. Bruker kun proteinpulver hvis jeg baker. Foretrekker å spise kaloriene mine fremfor å drikke dem:)

Takk, lige så! Haha bra, hørtes sunnere ut ;) Okai, ser den. Fortrekker som regel fast føde selv, men er ikke alltid like flink til å spise tunfisk eller kylling etter hver økt. Takk for kroppsvekt/protein-tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har mista litt av den nederste bilringen nå. Kanskje jeg har klart å komme til det stadiet jeg begynner å forbrenne på magen også :D

Må ærlig innrømme jeg blir litt forvirra av vekta mi til tider. Var på fylla på torsdagen, veide 76,5 dagen etter. Veide meg i dag etter frokost og veide 78 nå. Jeg skjønner liksom ikke hvordan jeg kan gå ned nesten en halvkilo fra en dag til en annen dag på fylla, for deretter og gå opp 2 kg etter vann, havregryn, kaffe og proteinshake. Men whatever :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...