Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Så hærli!! Sakte, men sikkert e bra så går itj vi opp igjen etterpå! :D

Du tar igjen mæ snart, for æ har bare komme på 68 enda.. Ting tar tid, å det e et slit! Men det e ganske godt læll når en merke at den fysiske formen å e my likar å at en har funne orntlig treningsglede!

Tusen takk :D Ja jeg håper virkelig at når vi gjør det såååå saaaakte, at det er lettere å forbli der. Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag kan skrite litt, gåt ned 3,5 kg, buksa ikke trang-deilig følelser ;0)

Spiser masse grønt og kjøtt....litt lav karbo., og trener 3-4 ganger i uka med vekter-DET HJELPER :)

Hva gjør du for å gå ned i vekt ?

så flink du har vært, gratulere :D

Her spiser jeg sunnere, trener cardio og styrke og er mere aktiv. Eks trapper istedet for heis osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er påsken snart over for i år! Jeg har vært hjemme på påskeferie i Trondheim :pHer har det blitt myyyye påskegodt!!! Men jeg har trent hver eneste dag, så jeg føler ikke at alt har gått skeis. Jeg har ikke tenkt noe diett denne uka. Bare spist og kost meg. Tror dette kan være positivt for forbrenningen når jeg nå skal tilbake til hverdagen og diett igjen:DFlere som har kost seg? Jeg har ikke fått veid meg noe særlig, men tror jeg har et par kilo vann i kroppen:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke gjør nok ikke så stort utslag (men det kan føles sånn pga. vann i kroppen, som du nevner), med mindre det er snakk om kilovis med sjokolade hver dag ;) Og du har jo vært veldug flink som har trent hver dag i ferien. Litt utskeielser tror jeg man bare har godt av både psykisk og fysisk, det avgjørende vil være at man faktisk klarer å komme tilbake igjen til dietten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke gjør nok ikke så stort utslag (men det kan føles sånn pga. vann i kroppen, som du nevner), med mindre det er snakk om kilovis med sjokolade hver dag ;) Og du har jo vært veldug flink som har trent hver dag i ferien. Litt utskeielser tror jeg man bare har godt av både psykisk og fysisk, det avgjørende vil være at man faktisk klarer å komme tilbake igjen til dietten igjen :)

Ikke sant. Det er det jeg også tenker. Det at man spiser mye drit beyr ikke nødvendigvis at man har et enormt kalorioverskudd. Det skal bli fantastisk deilig å komme tilbake til hverdagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du hver dag eller..? Så lyst kommer under 70 tall ;0)

nei, jeg gjorde det en periode, men da gikk vekta bare opp, så nå har jeg trent mandag, torsdag og lørdag 1-2 timer og da begynte det å gå sakte men sikkert nedover.Målet er å komme ned i vekt først, deretter bli stram og smekker ;) LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant. Det er det jeg også tenker. Det at man spiser mye drit beyr ikke nødvendigvis at man har et enormt kalorioverskudd. Det skal bli fantastisk deilig å komme tilbake til hverdagen;)

Så flott at du tenker rasjonelt rundt det :) Jeg tror vi trenger litt helge- og kosedager for å minne oss på hvor deilig det egentlig er med de faste rutinenene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaah så skuffa, bare gått ned 100g denne uka og jeg føler at jeg har vært såå flink med maten. Økt protein inntaket og holdt kaloriinntaket lavt. Jeg tror synderen kan være en jordbær smoothie jeg har kjøpt hver dag for å blande ut proteinpuleveret mitt i. Antar at den sikkert er laget av en ferdig mix eller jordbær sylte og ikke vanelige bær (den var fryktelig søt) og at det lett kan utgjøre 100-150 kalorier ekstra? Pluss at jeg har vært ganske inaktiv denne uken. På en annen side så gikk jeg tross alt ned 2kg forrige uke, så jeg burde kanskje ikke ha forventet for mye. Håååper bare jeg klarer å gå ned halv til en kg neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fae***%&%!!! Skulle erstatte jorbærshaken med et "sunnere alternativ" i dag, så jeg kjøpte kokosshake..Fikk jo faen meg hakeslepp når det viste seg at et halvliters glass, regner 4dl kokosmelk og 1dl vann er 1003 kalorier?!? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaah så skuffa, bare gått ned 100g denne uka og jeg føler at jeg har vært såå flink med maten. Økt protein inntaket og holdt kaloriinntaket lavt. Jeg tror synderen kan være en jordbær smoothie jeg har kjøpt hver dag for å blande ut proteinpuleveret mitt i. Antar at den sikkert er laget av en ferdig mix eller jordbær sylte og ikke vanelige bær (den var fryktelig søt) og at det lett kan utgjøre 100-150 kalorier ekstra? Pluss at jeg har vært ganske inaktiv denne uken. På en annen side så gikk jeg tross alt ned 2kg forrige uke, så jeg burde kanskje ikke ha forventet for mye. Håååper bare jeg klarer å gå ned halv til en kg neste uke..

Hvor kjøper du jordbær smoothien og hvor stor er den? Ofte blir de tilsatt juice, noe som fort blir mye kcal i lengde. Hvis de bruker feks 3 dl får du fort 150 kcal ekstra i tilegg til jorbær og eventuelt yoghurt de putter er.

Det er også fult lovlig å spørre hva de putter oppi smootien. Kanskje de kan lage med bare vann og bær hvis du spør :)

Kan du ikke bare blande ut proteinpulveret i vann?:)

2 kg ned forrige uke er mye, så synes du skal være fornøyd med det og tenke at neste uke blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper den på gata i Thailand. Kommer i store glass, noen ganger halvliters beger. Jeg har i tilegg kjøpt jordbær/banan mix, så jeg antar at det er mye annet rart. Jeg prøvde meg her om dagen å si "No sugar" siden jeg synes den smakte veldig søtt, men hun prøvde å forklare at det var en ferdig mix av noe slag. Tror jeg definitvt skal prøve ut med bare vann. Vanskelig her nede når man kun spiser på resturang og gatemarked og innholdsfortegnelsene på butikkene skjønner jeg jo ingenting av:P Så prøver å kjøre "safe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper den på gata i Thailand. Kommer i store glass, noen ganger halvliters beger. Jeg har i tilegg kjøpt jordbær/banan mix, så jeg antar at det er mye annet rart. Jeg prøvde meg her om dagen å si "No sugar" siden jeg synes den smakte veldig søtt, men hun prøvde å forklare at det var en ferdig mix av noe slag. Tror jeg definitvt skal prøve ut med bare vann. Vanskelig her nede når man kun spiser på resturang og gatemarked og innholdsfortegnelsene på butikkene skjønner jeg jo ingenting av:p Så prøver å kjøre "safe".

Hvorfor ikke lage egen smoothie av nye og spennende frukter du finner i Thailand og ikke i Norge. Trenger faktisk ikke mer enn frukt for å lage smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D Ja jeg håper virkelig at når vi gjør det såååå saaaakte, at det er lettere å forbli der. Hvordan går det med deg?

Hoho, har IKKE vært flink i påska, stappmett fra morgen til kveld sier jeg bare. Løsna jo litt for meg siden det har stått stille så lenge før påske(ned til 68 kg), så det er jo litt dumt at påska skeiet ut såpass mye. Meen, den er nå i allefall over nå så da er det på'n igjen. Får litt panikk når jeg ser hvor kort tid det er til sommeren nå i og med at ting går så sakte! Men har tross alt oppnådd en del, så alt det jeg klarer etter dette er jeg strålende fornøyd med. Tror jeg kommer til å se stor forskjell med de neste kg'ene fordi jeg aldri har hatt så lite fett på kroppen.

Skal starte med annen taktikk nå, skal slutte å veie meg. Jeg blir så uendelig demotivert hver uke når jeg ser at tallet er uendret, så jeg skal bare fokusere på å spise riktig og trene og gjøre det fordi jeg trives med det og ikke fordi jeg er stressa pga vekta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er påsken snart over for i år! Jeg har vært hjemme på påskeferie i Trondheim :pHer har det blitt myyyye påskegodt!!! Men jeg har trent hver eneste dag, så jeg føler ikke at alt har gått skeis. Jeg har ikke tenkt noe diett denne uka. Bare spist og kost meg. Tror dette kan være positivt for forbrenningen når jeg nå skal tilbake til hverdagen og diett igjen:DFlere som har kost seg? Jeg har ikke fått veid meg noe særlig, men tror jeg har et par kilo vann i kroppen:meh:

NÅJA, overkost meg. Har heller ikke trent. Men det har vært utrolig godt å fått et avbrekk fra diett, har ikke ant hvor opphengt jeg har vært i det før nå da jeg virkelig har hatt fri. Bør nok roe ned litt før det går til hue på meg. Har og fått et tilbakeblikk på hvordan jeg har brukt å spist før når jeg har vært hjemme og innser lett hvordan jeg har klart å gått opp så mye i vekt de siste åra :rolleyes:

Men nå er det back on track og har virkelig fått et påfyll som kroppen bare må bli glad for å bli kvitt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært så veldig flink med maten denne påsken, men jeg har holdt meg til treninga, så da må det jo være lov :) Vekten går stabilt nedover, klærna blir for store, og jeg er happy! Håper alle andre også har mye energi og koser seg mens de når målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...