Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig ikke noe å klage over, men vil gjerne ned 2-3 "vinterkilo" innen 1. juni. Men jeg synes det er fryktelig vanskelig så lenge jeg trener såpass som jeg gjør. Jeg kan nok bli flinkere til å kutte godteri, men mat MÅ jeg ha, og 1500-1700 kalorier høres helt uhørt ut! I alle fall over lengre tid. Noen dager går greit, men så er det som om kroppen "fersker" at den er i ferd med å sultes og da er det matvrak.no. Jeg ligger garantert mellom 2000-2500 i døgnet og det kommer til å holde hardt å legge seg så veldig mye under det. Ikke er jeg helt sikker på NÅR jeg skal sette inn støtet heller, men det er vel på tide nå hvis jeg skal gå ned ca 0,5 kg i uka. Ofte går jeg ned noen kilo når jeg ikke tenker så mye over det men livet bare går sin gang også vips har det plutselig skjedd. Begynner jeg å stresse og telle kalorier får jeg helt hang-up, så det prøver jeg å unngå. Tricky...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi igang igjen;) Mitt neste delmål er 17. mai :p Siden jeg ikke nådde det delmålet jeg hadde satt meg til påske, har jeg utsatt det til 17.mai. Da VET jeg at det er mulig å nå det også! Nå blir det ikke noe snop før på lørdag. Etter litt prøving og feiling med eller uten godis på diett har jeg funnet ut at jeg trives best med å ha noe søtt å kose meg med på lørdagskveldene. Jeg er nøye på mengde her, men jeg MÅ ha NOE å glede meg til!:cool:Ellers vil jeg anbefale alle å prøve ut sjokoladebollene på STEAM kaffebar i Oslo. INGEN over! Men vent til lørdag..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3 og jeg kjenner at jeg skeier ut.. Har vel en sånn mental sperre, siden jeg alltid har feilet når jeg har kommet til dette tallet og gått oppover igjen. Har såå lyst å klare det, men suget på kvelden er helt sinnsykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3 og jeg kjenner at jeg skeier ut.. Har vel en sånn mental sperre, siden jeg alltid har feilet når jeg har kommet til dette tallet og gått oppover igjen. Har såå lyst å klare det, men suget på kvelden er helt sinnsykt!

Hm...har du prøvd å spise senere på dagen? Jeg er også sånn som blir megasugen på kvelden, men når jeg spiser etter periodisk faste og har første måltid til lunsj og middag i 7-8 tiden på kvelden så blir det liksom aldri tid til noe sug :) Eventuelt å spise fett & proteiner tidlig på dagen og spare karbohydratene til kvelden, det skal også hjelpe på sug :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser egentlig til det prinsippet uten at jeg tenker over det. Men når du sier det, måtte grytidlig opp i dag og spiste noe småtteri i 7 tiden, jeg er jo vant med å spise i 11 tiden, så det er sikkert en faktor! Uansett klarte å holde meg, ble 2dl melk og sjokolade proteinpulver istedet:) Ser ut til at jeg må være mer bevisst på dette, for når disse kickene mine slår inn så er det virkelig ille:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...har du prøvd å spise senere på dagen? Jeg er også sånn som blir megasugen på kvelden, men når jeg spiser etter periodisk faste og har første måltid til lunsj og middag i 7-8 tiden på kvelden så blir det liksom aldri tid til noe sug :) Eventuelt å spise fett & proteiner tidlig på dagen og spare karbohydratene til kvelden, det skal også hjelpe på sug :)

Ja skulle til å si akkurat det samme, jeg sliter selv noe veldig med (søt)sug på kvelden generelt, og særlig når jeg ligger på underskudd. Men PF + (tilnærmet) biorytmediett hjelper meg veldig på det. Dvs, siden jeg er student og ofte må opp tidlig på forelesning, spiser jeg vanligvis frokost, men helst magerbacon og speilegg. Cottage cheese e.l. til lunsj, og så kan jeg spise en stor middag på sen ettermiddag/kveld. "Sparer" kaloriene mine til det, for når jeg spiser meg skikkelig mett til middag blir jeg ikke like sugen. Tar også vanligvis en dessert av bringebær og bittelitt krem, så berger jeg meg, og ligger godt i underskudd. Gjenstår enda å se om dette oppsettet vil gi resultater, men jeg holder i hvert fall kveldsoverspisingen under kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikveld har jeg også vært sinnsykt søtsugen. Første gang etter påskehelgen. Det endte i en two bit-fox:pFælt når det står på, men så digg når man våkner opp dagen etter og vet at man IKKE skeiet ut:DNå er det bare å bite tennene sammen og vente til lørdag!

Ja, den følelsen slår alt :D Tror nok det blir enklere etterhvert! Bite tenna sammen. Bite bite bite! Så spise noen bringebær og ha det ganske fint likevel :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man sliter med søtsug, så prøv å lage protein lapper( uten hvete og sukker ) , eller stekte epler med sukrin og kanel? eller andre sunne alternativer :) lettis med litt waldenfarms sirup, sukkerfri gele med litt bær?

Jeg har ikke spist sukker siden august 2011 funker som fjell ;)

Jeg gir meg selv lov til å spise dessert hver kveld :D Så slipper jeg å føle at jeg går glipp av så mye, og koser meg med goood samvittighet :) Denne uken her er det proteinlapper som er favoritten :D :D

Har ikke gått ned så voldsomt siden jeg først trykket meg inn på denne tråden her, men tror og håper kanskje jeg har satt i gang noe igjen nå for gikk ned 400 g sist uke :) Ligger på underskudd og trener styrke 4 ganger i uken og to av disse dagene kombineres med 4x4 intervaller. venter på en swoosh :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ve

Hvis du gjør en stor innsats, og dette ikke er noen "pyntekilo" som tas i slutten av en lengre slankekur så bør ikke det være noe problem :)

Nei, det er ikke pyntekilo, det er en midje som skal bort, og musklene litt fram, har du noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren er vel et relativt begrep... 8 kg er også ganske så mye: Er 7 uker (ca?) til 1.juni, som jeg har valgt å definere "sommeren" til akkurat nå ;) i følge det jeg har hørt er det ikke lurt å gå ned mer enn 0.5-1kg per uke, og 1 kg er ca 7.000 kalorier (dersom man trenger 2.000 per dag, så vil jo det si å halvere kaloriinntaket sitt.. Har også sett at enkelte har definert 1 kg til 7.500, men også at man trenger mer enn 2.000 per dag: Alt er jo personavhengig! Forresten, så klarer du alt du vil! ;) -spm er kanskje om du FAKTISK vil det du sier, er jo litt mye :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke pyntekilo, det er en midje som skal bort, og musklene litt fram, har du noen gode forslag?

Anbefaler deg å lese en del rundt på forumet her, er og veldig mange tips i denne tråden :) finne ut ca energibehovet ditt med en kalorikalkulator (fitnessbloggens sin facebookside har en) og så legge deg ca 500 kalorier i underskudd fra vedlikehold. Er viktig at man ikke spiser for lite heller hvis man ønsker å beholde musklene sine. Spise rikelig med proteiner. Så må man nesten bare prøve og justere litt etterhvert, det som funker for noen trenger ikke funke for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge meg på her siden det er så mange flinke folk som kan motivere mot sommeren! Har sett meg ut en familietur i midten av juli som mål for slankingen, ca 14 uker frem i tid med andre ord. Startet på mandag, kjente at overgangen ble enorm etter en veldig kosete påske!

Når jeg målte meg på mandag lå jeg på 96,7kg, med i underkant av 23% fett. Målet er å gå ned 10-15 kg innen nevnt dato. Var litt fristet til å kaste meg på PSMF-bølgen, men merker at lommeboken min ikke har råd til den type mat som kreves, og jeg vil rett og slett ha litt frihet mtp kosthold ettersom jeg er ganske lat av meg på fritiden.

Jeg er 186 høy, 23 år og som nevnt veier jeg 96,7 kg for øyeblikket. Siden mandag har jeg ligget på alt fra 1100 til 1500 kcal, prøver å få i meg mye proteiner, men kostholdet mitt er veldig enkelt og lettvint pga dårlig tid til matlaging etter trening/før jobb/før & studier.

Det blir for det meste egg kostholdet går i om dagen, da med knekkebrød som tilbehør. 1 knekkebrød per egg, selvom det ikke blir så mye forskjell. 50g protein før og etter trening i shake, som også er der jeg får hovedparten av karbo iløpet av dagen. Ettersom jeg spiser såpass mange egg føler jeg at det blir mye fett i løpet av dagen, men det blir ikke så mye mat i eggene hvis jeg skal ta ut plommen av alle! :p Prøver å spe på med Skyr som mellommåltid, mest fordi det ikke frister stort med kesam eller cottage cheese. Middagsmat blir det dårlig med, ettersom jeg har ca 1 time fra treningen er over til jeg må på jobb. Jeg vet det er lettvint å ta en dag til å gjøre klar mat for mange dager fremover (steking av kylling, karbonadedeig etc), men som sagt, økonomien setter grenser for hva som er mulig å innta av slikt iløpet av uken.

Treningssplitten min er slik for øyeblikket:

Dag 1: Rygg & Biceps + 4x4 intervaller etter styrkeøkt

Dag 2: Bryst & Triceps + 4x4 intervaller

Dag 3: Skuldre + Bein

Dag 4: Fri, eventuelt 4x4 intervaller

Dag 5: Se Dag 1

Dag 6: Se Dag 2, dog uten intervaller

Dag 7: Se Dag 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og lest gjennom tråden nå, og fått mange gode tips! Jeg henger meg på:) Målet mitt er ned 5kg til august, da jeg skal gifte meg! Ligger nok noe lavt i kalorier om dagen, rundt 1500-1600, underskudd på 700-1000kalorier pr dag, men jeg får i meg mye proteiner (2-2,5g pr. kg kroppsvekt) og trener styrke 3 ganger i uka/cardio 3 ganger i uka. Kjenner meg veldig igjen i dette mange sier om å føle man må trykke i seg mat for å komme opp i kcal,- jeg tar meg selv i å sitte og drøvtygge rett som det er... Har konsultert PT`en min med det lave kcal inntaket, men han sier jeg må kjenne etter på dagsformen hvor mye mat jeg trenger. Så lenge man trener styrke og får i seg nok proteiner er det ikke nødvendigvis sagt at man mister mye muskelmasse. Alle kropper har sin individuelle oppskrift:) Jeg føler Health and Fitness konseptet fra myrevolution.no, og noe helt nytt for meg er å kutte hvete. Nå får det kun i frukt, ris og poteter for å fylle opp med karbs. Farvel pasta og brød! Blir spennende å se hvordan kroppen reagerer i ukene framover.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...