Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, veldig greit å se at klærne begynner å bli litt løsere (til og med noen av tightsene begynner å bli litt slappe :p )! Også greit å se at man begynner å få antydninger til muskler :thumbsup: Så er kjempefornøyd med det jeg har klart selv om det er en lang vei igjen til jeg når det endelige målet mitt (15'ish kg igjen.. blæh :sick: )!

Det er jo superbra!! Kan jeg spørre om hvordan du har klart å gå ned så mye siden Januar? :) Skulle gjerne gjort det samme selv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo superbra!! Kan jeg spørre om hvordan du har klart å gå ned så mye siden Januar? :) Skulle gjerne gjort det samme selv :p

Viktigste for meg tror jeg var at jeg kuttet ut alt av potetgull og sjokolade, ellers har jeg begrenset meg veldig mye på brødmat, pasta, frokostblanding og slikt. I tillegg har jeg prøvd å trene 3-4 gang i uken, variert med styrke og saltrening. Jeg spiser som regel ren mat, kjøtt og grønnsaker, egg, litt frukt. Kjører på med litt valnøtter for å klare å komme opp i det kalorinivået jeg skal ligge på. For meg funker det ikke å si at jeg kan spise litt godteri en dag i uken, for da fråtser jeg den ene dagen :oops: så da setter jeg heller total stopp på snop! Så nå har jeg godtestopp frem til 15. juni og det er ikke noe problem når jeg vet at jeg ikke har lov :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste for meg tror jeg var at jeg kuttet ut alt av potetgull og sjokolade, ellers har jeg begrenset meg veldig mye på brødmat, pasta, frokostblanding og slikt. I tillegg har jeg prøvd å trene 3-4 gang i uken, variert med styrke og saltrening. Jeg spiser som regel ren mat, kjøtt og grønnsaker, egg, litt frukt. Kjører på med litt valnøtter for å klare å komme opp i det kalorinivået jeg skal ligge på. For meg funker det ikke å si at jeg kan spise litt godteri en dag i uken, for da fråtser jeg den ene dagen :oops: så da setter jeg heller total stopp på snop! Så nå har jeg godtestopp frem til 15. juni og det er ikke noe problem når jeg vet at jeg ikke har lov :thumbsup:

Tusentakk for godt svar!! :):) Det er sånn ca akkurat det samme som jeg gjør! Men det gååår sååå saaakte. Tar meg rundt et halvt år og gå ned 10 kilo, men da har jeg spisedag nesten hver lørdag. Så det er nok godtestopp jeg er nødt til å innføre. Takk for realitycheck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for godt svar!! :):) Det er sånn ca akkurat det samme som jeg gjør! Men det gååår sååå saaakte. Tar meg rundt et halvt år og gå ned 10 kilo, men da har jeg spisedag nesten hver lørdag. Så det er nok godtestopp jeg er nødt til å innføre. Takk for realitycheck ;)

Nå hadde jeg ganske mye å ta av når jeg begynte, så da går jo vekta litt raskere ned og :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det går tregt frem for deg. Jeg hadde ikke tippet at det var styrketreninga sin feil at du står stille:D Hvor stort er kaloriunderskuddet ditt? Kanskje du bare har en liten stå stille- periode? Vet hvordan det er når man ikke får den fremgangen man vil ha, i det tempoet man ønsker! Klem til deg;)

Jeg tenker som Sookie at jeg tror ikke du skal kutte ut styrketreningen... Jeg sliter med det samme, men vil for all del ikke miste muskelmassen jeg har jobbet for de siste mnd. Så nå blir det kostholdomlegging og oppstart av litt sprintintervaller. Tror det er best forenlig med styrketreninga. Vil jo helst bare få fart på fettet på magen og låra... Lykke til!!! :)

tusen takk, dere har nok rett, bare jeg som er litt lei. Vekta er nå 68,6 og det går så suuuper sakte at jeg blir gal. Jeg vet at hvis jeg fortsetter underskuddet som jeg har nå og begynner å løpe så vil kiloene rase. Så nå tenker jeg en intens periode med det, for så å begynne med styrke igjen når målet er nådd. ¤ kilo uten styrke tror jeg ikke vil gjøre så enorme forskjellene, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte å lese på tråden og så så jeg med ett hvor lang den var. Virker som det er en aktiv og motiverende tråd dette? Kan jeg slenge meg på?

Jeg trenger å gå ned 3-4 kilo før 23. juni (bryllup) og egentlig 1 kilo til før jeg drar på ferie 05. juli. Jeg er så uheldig (faktisk) at det meste har lagt seg på puppene. Før noen kommenterer at det er et "luksusproblem", så kan jeg legge til at det meste av sommerklærne passer ikke, fordi de er kjøpt når puppene var mindre (har lenge vært en str 36, og da har de passet akkurat med tanke på puppene. Nå som de er større strammer alle klærne og er ubehagelige). Kjolen jeg skal ha på meg i bryllupet får meg, eksempelvis, til å se ut som en lubben glamourmodell. Herlig! ;)

Målet er altså 4-5 kilo sammenlagt før starten av juli.

Har som mål å ha omtrent 3.500 i minus hver uke, altså en halvkilo ned (sukk, hadde bare vektreduksjon handlet om et så enkelt regnestykke).

Noen flere med ca. samme mål her?

Trenger styrke til i kveld. Ut med jobben - på.... PEPPES PIZZA!! :confused: Jeeej. Skal sitte med salaten og cola lighten min jeg, mens de andre gafler innpå med pizza (smeeeltet ooooost), rømmedressing, øl og velstand. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bare spise grønnsaker annenhver dag?..

Det er Dukan-dietten ! Først 2-10 dagers "angreps-periode" hvor man kun spiser mager protein, deretter en "cruise-fase" hvor man alternerer med rene proteindager og protein-og-grønnsaksdager til man har gått ned antall ønsket kilo. (ca 1 uke for hver kilo man vil ned) Man kjører rene proteindager med grønnsaker innimellom for at kroppen ikke skal gå i sparemodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å lese på tråden og så så jeg med ett hvor lang den var. Virker som det er en aktiv og motiverende tråd dette? Kan jeg slenge meg på?

Jeg trenger å gå ned 3-4 kilo før 23. juni (bryllup) og egentlig 1 kilo til før jeg drar på ferie 05. juli. Jeg er så uheldig (faktisk) at det meste har lagt seg på puppene. Før noen kommenterer at det er et "luksusproblem", så kan jeg legge til at det meste av sommerklærne passer ikke, fordi de er kjøpt når puppene var mindre (har lenge vært en str 36, og da har de passet akkurat med tanke på puppene. Nå som de er større strammer alle klærne og er ubehagelige). Kjolen jeg skal ha på meg i bryllupet får meg, eksempelvis, til å se ut som en lubben glamourmodell. Herlig! ;)

Målet er altså 4-5 kilo sammenlagt før starten av juli.

Har som mål å ha omtrent 3.500 i minus hver uke, altså en halvkilo ned (sukk, hadde bare vektreduksjon handlet om et så enkelt regnestykke).

Noen flere med ca. samme mål her?

Trenger styrke til i kveld. Ut med jobben - på.... PEPPES PIZZA!! :confused: Jeeej. Skal sitte med salaten og cola lighten min jeg, mens de andre gafler innpå med pizza (smeeeltet ooooost), rømmedressing, øl og velstand. :cry:

Velkommen hit, pynteblomst :D Jeg skal også ned 4,kg til 28. juni. Da stikker jeg til varmere strøk. Skal faktisk ned 3,8kg, da jeg hadde gått litt ned i vekt på lørdag(veiedag):D Så målet mitt er også ca. 3500- i uka. Forrige uke hadde jeg et underskudd på litt mer, men det ble litt is og godteri osv. Jeg regnet jo selvfølgelig inn dette, men jeg prøver å ikke spise for mye av dette:p Jeg HÅPER jeg har gått ned 500g til lørdag. Vi kan jo oppdatere hverandre her, så blir det litt mer "press", hehe. Vi skal jo være i mål samme dag også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, pynteblomst :D Jeg skal også ned 4,kg til 28. juni. Da stikker jeg til varmere strøk. Skal faktisk ned 3,8kg, da jeg hadde gått litt ned i vekt på lørdag(veiedag):D Så målet mitt er også ca. 3500- i uka. Forrige uke hadde jeg et underskudd på litt mer, men det ble litt is og godteri osv. Jeg regnet jo selvfølgelig inn dette, men jeg prøver å ikke spise for mye av dette:p Jeg HÅPER jeg har gått ned 500g til lørdag. Vi kan jo oppdatere hverandre her, så blir det litt mer "press", hehe. Vi skal jo være i mål samme dag også:D

Jeg har egentlig sluttet å veie meg da jeg blir helt ko-ko av det. Den vekta ender alltid med å styre hele livet mitt, og jeg vil ikke utsette den fantastiske kjæresten min for det helt enda. Så, jeg bruke målplagg og vet at jeg sånn ca må ned 3-5 kilo for at de skal passe igjen (og etter sommeren så får jeg eventuelt da det som er igjen, 3-4 til. Trolig).

Men, jeg vil gjerne støtte deg og vice versa. Det er super motivasjon.:thumbsup:

Peppes gikk forøvrig helt greit. Spiste tacosalat uten tortillachips, og kun litt (en halv liten skål, tror det tilsvarer ca. 25 gram) rømme og guacamole på. Vel, når jeg sier det sånn er det jo faktisk bra, for mest av alt ville jeg jo gnage av meg armen, mens jeg så (og luktet) foodorgasmen til de andre ved bordet. Smeltet ost, pepperoni, peppes rømmedressing og øl! Jeg spyr på verden. Diett - jeg hater deg! :meh:

Hva er dine utfordringer i hverdagen da? Og hva spiser du? Teller du kalorier, eller bare trener du ekstra mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig sluttet å veie meg da jeg blir helt ko-ko av det. Den vekta ender alltid med å styre hele livet mitt, og jeg vil ikke utsette den fantastiske kjæresten min for det helt enda. Så, jeg bruke målplagg og vet at jeg sånn ca må ned 3-5 kilo for at de skal passe igjen (og etter sommeren så får jeg eventuelt da det som er igjen, 3-4 til. Trolig).

Men, jeg vil gjerne støtte deg og vice versa. Det er super motivasjon.:thumbsup:

Peppes gikk forøvrig helt greit. Spiste tacosalat uten tortillachips, og kun litt (en halv liten skål, tror det tilsvarer ca. 25 gram) rømme og guacamole på. Vel, når jeg sier det sånn er det jo faktisk bra, for mest av alt ville jeg jo gnage av meg armen, mens jeg så (og luktet) foodorgasmen til de andre ved bordet. Smeltet ost, pepperoni, peppes rømmedressing og øl! Jeg spyr på verden. Diett - jeg hater deg! :meh:

Hva er dine utfordringer i hverdagen da? Og hva spiser du? Teller du kalorier, eller bare trener du ekstra mye?

Fornuftig å styre unna vekta. Merker selv at man blir litt opphengt i den. Støtte er viktig :pEnkelte kvelder er bare tunge å komme seg gjennom- sukkerfri! Ikveld byttet jeg ut et måltid med en is:DMå kose seg litt. Jeg spiser i hovedsak magre proteinkilder, med et moderat tilskudd av sunne karbohydrater og sunt fett. Du har vært superflink i dag! Det krever disiplin å sitte i samme rom som noen som koser seg uten at man sprekker. Mine utfordringer er også at jeg elsker godteri, is og gjærbakst. Jeg gir meg selv en dag i uka hvor jeg spiser ca 3000 av kaloriene mine . Det er helt fantastisk! Da blir jeg stappa og fornøyd:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornuftig å styre unna vekta. Merker selv at man blir litt opphengt i den. Støtte er viktig :pEnkelte kvelder er bare tunge å komme seg gjennom- sukkerfri! Ikveld byttet jeg ut et måltid med en is:DMå kose seg litt. Jeg spiser i hovedsak magre proteinkilder, med et moderat tilskudd av sunne karbohydrater og sunt fett. Du har vært superflink i dag! Det krever disiplin å sitte i samme rom som noen som koser seg uten at man sprekker. Mine utfordringer er også at jeg elsker godteri, is og gjærbakst. Jeg gir meg selv en dag i uka hvor jeg spiser ca 3000 av kaloriene mine . Det er helt fantastisk! Da blir jeg stappa og fornøyd:D

Jeg er nok litt der du er, jeg spiser proteinrikt (som regel magert), men grove karbohydrater (holder meg på ca 100 per dag) og sunt fett. Drikker én kopp kaffe om dagen med 2 ss kaffefløte. Det er min "synd". Det utgjør meget få kalorier, og er en ekstra kos. Ofte har jeg også i proteinpulver, for å føle at den er "bedre", hehe.

Jeg kjenner igjen fridagskonseptet. Jeg har også en fridag, men den ender ofte med litt god mat og vin. Utfordringen i morgen, fredag, er at vi skal ut og spise, så teater. Da blir det noe godt og deling av en flaske vin. På lørdag er det jentekveld, også med god mat og vin. Får bare prøve å moderere meg begge dagene. Skal trene både fredag, lørdag og søndag da, så det går nok bra. Ingen flattfyll noen av dagene med andre ord.

Hva spiser du for tiden da? Til frokost og middag? Er de to måltidene jeg sliter med inspirasjon for tiden. Sukk. Tror det blir salat til middag i dag da, eller lapper med yoghurt og sukkerfri syltetøy på. Mmmhmmmm. Er så enklere å lage mat når jeg lager til både meg og kjæresten, eller alene. Alene blir det mye enkelt og kjedelig, hehe. Frokost i dag blir en boks CC med litt sukkerfri syltetøy og steviadråper. Skal inntas nå faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever jo et liv som er fylt opp med sosiale ting, så det nytter jo ikke å sperre seg inne fordi man er på diett, Jeg bytter bare ut mine vanlige måltid med vin osv, hvis det er sånn at jeg skal ha det en kveld:D Kalorier inn og ut.Det er jo viktig å kose seg for å holde motivasjonen oppe også. For min del fungerer det best i lengden. Til frokost spiser jeg det samme hver dag. Mager kesam med mandler og fun light:DMiddag varierer fra dag til dag. Blir fort lei her jeg også. Det kan være alt fra kylling og grønnsaker til proteinpannekaker med tilbehør. Jeg spiser det jeg har lyst på den dagen, så gjør jeg noe sunt og proteinrikt ut av det:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever jo et liv som er fylt opp med sosiale ting, så det nytter jo ikke å sperre seg inne fordi man er på diett, Jeg bytter bare ut mine vanlige måltid med vin osv, hvis det er sånn at jeg skal ha det en kveld:D Kalorier inn og ut.Det er jo viktig å kose seg for å holde motivasjonen oppe også. For min del fungerer det best i lengden. Til frokost spiser jeg det samme hver dag. Mager kesam med mandler og fun light:DMiddag varierer fra dag til dag. Blir fort lei her jeg også. Det kan være alt fra kylling og grønnsaker til proteinpannekaker med tilbehør. Jeg spiser det jeg har lyst på den dagen, så gjør jeg noe sunt og proteinrikt ut av det:p

Oi, velger du da å ikke spise middag, men heller drikke vin? Da blir jeg krisesulten jeg da. Velger heller å spise proteinrikt og magert den dagen, så kcalnivået er lavt fra før og jeg tåler den vinen i fht kaloribudsjett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wohoo, si hva dere vil, men dette funker, fra 27 april til i dag har jeg gått ned 1,2 kg og mistet en eller flere cm på flere steder på kroppen. Ny ting for meg er ingen styrketrening, men sykling og jogging. I matveien er alle måltid byttet ut med ryvita knekkebrød og middager som vanlig, sunt med grønnsaker og kjøtt etc. Må si at gleden var stor i dag da jeg så dette, etter laaang tid med ingen forandring. Måtte bare inn og fortelle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må hive meg med her eg og. Målet er 5 kilo på en måned. Gjerne mer meg eg skal være fornuftig. Det går mest i cardio. Har trent mest muskler tidligere men kombinert med for dårlig kosthold så fekk ikkje det noe positivt utslag. Fører logg for kvar dag ang. mat og logger trening og. Nettopp klart å trappe ned fra et ekstremt sukkerinntak så er optimistik og klar for sommerformen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister ikke muskler da? Kanskje lurt å ha minst én styrkeøkt i uka, for å bevare muskelmasse? Jeg gjorde som deg nemlig og jeg ble tynn, men ikke spesielt fast.

det kan godt hende, men akkurat nå vil jeg ned de siste kiloene, så kan jeg heller stramme opp igjen etterpå. Blir gal av og ikke få på meg klær som passet før svangerskapet. Tror ikke det gjør store forskjellen om jeg går ned maks fem kilo før jeg begynner m styrke igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...