Gå til innhold

Helårskroppen 2015 - hvem er med?


Ulrik

Anbefalte innlegg

Hva er helårskroppen:

Helårskroppen er en kropp man er mer eller mindre fornøyd med hele året. Den forandrer seg relativt lite +- noen kilo rundt jul, ellers ganske lik seg selv. Det som skiller helårskroppen fra andre kropper er at den ikke har en deadline på når den skal se best ut. Den søker ikke de store forandringene og eieren har ikke et veldig stort fokus på hvordan kroppen må eller bør se ut. Det betyr ikke at kosthold eller trening ikke er viktig, men at prestasjon og glede er viktigere enn speilbildet.

Hvordan får man en:

Ta utgangspunktet i der du er nå. Gjør endringer i kosthold og livsstil som er moderate nok til at du klarer å holde ut sånn sirka hele livet. Ikke ha et konkret mål på når du skal nå enn formtopp. Bruk litt mindre tid på å studere kroppen i speilet. Bruk litt mindre tid på å tenke hva h*n tenker om hvordan du ser ut. Smil litt mer.

Hvem er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes ut som noe for meg :) Siden jeg er litt over gjennomsnittet glad i sjokolade (og egentlig alt søtt) så har jeg laget meg en snopekalender på kontoret hvor jeg fører inn hver dag om jeg har spist snop eller ei (rødt eller grønt kryss) for å synliggjøre for meg selv hva som smetter inn gapet i et ubevoktet øyeblikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er Sommerkroppen 2015 du "tar opp kampen med"?

Er selvsagt en ok form året rundt og balanse i treningsmengde slik at jeg ikke trenger en måned "ferie" etter endt sesong som er målet mitt, men ettersom at jeg ikke noensinne har trent som en toppidrettsutøver med 100 timers trening i mnd, så tar det tid å jobbe seg inn i en mengde trening som jeg klarer med i tillegg til jobb, hjem og ellers. Er oppe i 40 timer trening i mnd, og etter treningsferien på Mallorca i påsken så blir det økt treningsmengde. Da blir det ut å sykle 3-4 turer i uka, styrke og intervalløkter, og kiloene renner av. Det gjorde de ifjor på samme tid og det vil de gjøre i år også :) Men nytt av 2015 er at jeg ikke skal gå opp 7-8 kg etter endt sommersesong, det er mitt mål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Trene for å kunne spise mere sjokolade? Eventuelt meld deg på birken og voila, nytt mål å jobbe mot :p

Jeg kommer aldri til å gå birken!

Jeg elsker og gå på ski, laaangt utpå vidda, eller i de dypen skoger. Men hva f...n tror du skjer når jeg sitter der med kaffekoppen min og litt frukt og nøtter?

Jo, uansett hvor langt unna sivilnasjonen du er så dukker det opp en snørrete villbass i trikot, som vill i blikket spør etter veien samtidig som han tar pulsen, tømmer i seg XL-1, og spør "skal du gå birken i år?"....

Da svarer jeg nope, tror ikke det, jeg liker ikke gå i kø...:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å gå birken!

Jeg elsker og gå på ski, laaangt utpå vidda, eller i de dypen skoger. Men hva f...n tror du skjer når jeg sitter der med kaffekoppen min og litt frukt og nøtter?

Jo, uansett hvor langt unna sivilnasjonen du er så dukker det opp en snørrete villbass i trikot, som vill i blikket spør etter veien samtidig som han tar pulsen, tømmer i seg XL-1, og spør "skal du gå birken i år?"....

Da svarer jeg nope, tror ikke det, jeg liker ikke gå i kø...:lol:

Haha, god metafor :D

Sykle birken da? Kan få ligge på hjulet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...