Gå til innhold

Helårskroppen 2015 - hvem er med?


Ulrik

Anbefalte innlegg

Målet er å sette pris på egen kropp og ikke kjenne på jaget etter mer muskler eller mindre fett. Trening handler om mye mer en bare kroppen din :)

Jo, jeg forstår den. Jeg trener hovedsakelig pga av helse, og treningsglede. Trening har gitt meg en funksjonell kropp, jeg er fysiskaktiv, løper, klatrer, går på ski. Størst glede har jeg hatt i foregående år var å beherske pull-ups, chin-ups, og dips, og som en bonus har jeg fått en sprek kropp som ser litt over gjennomsnittet ut i forhold til de fleste på min alder.

Men, og det er et stort men. Jeg trodde helårskroppen handlet om gleden ved å være aktiv og frisk året rundt. Å ikke jojo slanke seg, eller jobbe panisk imot en sommerkropp osv?

Personlig har jeg bestemt meg for at frem mot sommeren skal jeg ikke ha som mål å prestere i form av hvor mange kilo jeg klarer å løfte. Jo, jeg skal løfte mer, eller flere repetisjoner hver eneste treningsøkt og bli sterkere.

Men målet fremover blir å forme kroppen utseendemessing, få større muskler og mer fettfri masse.

Det er ikke for å leve opp til en eller annen drømmekropp, se bra ut til sommeren, eller for at andre skal syntes jeg er flott å se på. Det er fordi jeg har kommet frem til at det kan være inspirerende, interessant, og være med på å holde treningsgleden vedlike i tiden fremover. Når jeg har prøvd det, så kan det hende at jeg vil prøve andre ting, kanskje til og med crossfitt! Neida, bare tullet!

Men uansett så mener jeg det å trene for utseende og estetikk ikke nødvendigvis er motstridende i forhold til HÅK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...