Gå til innhold

Alle har den ene "irriterende" personen


Millasob

Anbefalte innlegg

Okay, jeg vet i fitnessmiljøet så finnes det alle slags for motsigelser fra personer som ikke trener eller til og med omvendt. Jeg for min del har min søster. Tenkte dette er en fin plass å slippe ut frustrasjonen over den ene personen som skal pirke i absolutt alt du driver med.

Så, starter med min prikkete søster som irriterer meg. Hun trener selv og er i fitnessmiljøet. Trener og spiser sunt for å komme i bikinifitnessformen. Greit nokk. Men her gang jeg snakker med henne så kommenterer hun på hver minste lille detalj om hvordan man skal gå ned i fettprosent.

Ord fra hennes munn:

- Du MÅ telle kalorier! teller du ikke kcal vet du ikke hva du får i deg og går i ubalanse slik at kroppen ikke forbrenner fettet o_O

- Du kan ha MAKS 5g fett hver dag i kosten din! Fett er vanskelig å forbrenne og man skal ikke ha fett for det tar trippel så lang tid å forbrenne 1g fett enn 1g protein....

- For å forbrenne fett MÅ du drive med minimun 50 min cardio hver dag i tillegg til styrketrening.

- Det hjelper iche å spise sunt, hvis du iche klarer å telle kalorier så blir det fort overskudd og dette hjelper iche med trening.

og for jentene:

- P-piller har ingen ting med fettforbrenning å gjøre! (og til mitt forsvar, så raskt eg sluttet med dem gikk det enklere å miste fett)

Så ja... tipper jeg ikke er den eneste som har denne personen rundt mitt liv. Hun for det til å høres helt umulig å gå ned i vekt og fettprosent :mad:

Hvilken person har du i ditt liv som irriterer og skal kommentere hver minste lille detalj fra ditt liv? Spre dine historier så jeg ikke føler meg helt alene her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvilken fitness; -blogg, -coach, -utøver eller whatsoever hun er hjernevasket av, men du kan iallefall "betrygge" deg på at det hun sier er tatt ut av sammenheng og rett og slett bullshit.

Tenk heller på hvor anstrengt forhold søstern din har til mat og trening - før det blir et faktisk problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det første jeg tenkte var; "vi er alle den personen for noen" ;)

Vi har vel alle litt innslag av Dunning-Kruger på minst ett felt, men vis henne empiriske beviser for at hun tar feil; er hun ærlig nok med seg selv og andre så tar hun opp det istedefor, du slipper å irritere deg og hun trenger ikke å gjøre feil :)

Just my 2 cents!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...

Tenkte som Arctic gjorde og kan vel med enkelhet fastslå at jeg er denne personen for min bror.

:)

Men - og det er et stort men her - jeg småkrangler med min bror om både trening og kosthold, nettopp for å teste ut argumentasjon, for å provosere frem nye tanker og for å omdanne kunnskap til praksis for oss begge. Nå skylder jeg å gjøre oppmerksom på at min bror er lege, han er eldre enn meg - og fremfor alt han er sterkere enn meg. (Og dette siste er et poeng siden vi begge driver med styrkeløft.) Så da tenker du kanskje at uansett hvor mye jeg provosere og protesterer, så er det likevel ikke så irriterende for min bror - all den tid det er nærliggende å tro at min bror hever seg over lillebrors spydigheter og/eller bro-science.

:)

Vel - slik er det da ikke nødvendigvis.

Alle bærer på en usikkerhet som er reell og verdt å ha i bakhodet, før en setter inn støtet og forteller dem hva de "egentlig" bør gjøre. Selv dem en skulle tro vet alt, kan alt og er trygg på sin vei. Spesielt gjelder dette for "fitnessbloggere" som har satt seg klare mål for hva de vil oppnå. Jeg vil bli sterk. Jeg vil bli fit. Jeg vil bli slank. Jeg vil bli bøs. Vi har ulike mål, men har alle til felles at vi søker mot en forbedring. Da er det også slik at det er mange veier som fører frem og det er den mest naturlige ting i verden at en blir usikker på om en har valgt den beste veien...

Jeg trenger en slik person som du nevner, men vil helst velge ham eller henne selv. Altså - jeg trenger å utfordres på mine tanker om veien fremover. Jeg vil ha vanskelige spørsmål og nye innspill. Jeg er trygg på min bror selv om han kan irritere meg grenseløst når vi snakker trening og kosthold. Han vil kun mitt beste og jeg hans. Så jeg har valgt ham som huggestabbe og som helt. Er du bombesikker på at det ikke er slik for din søster også?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at søsteren min bar

He he...

Tenkte som Arctic

Jeg trenger en slik person som du nevner, men vil helst velge ham eller henne selv. Altså - jeg trenger å utfordres på mine tanker om veien fremover. Jeg vil ha vanskelige spørsmål og nye innspill. Jeg er trygg på min bror selv om han kan irritere meg grenseløst når vi snakker trening og kosthold. Han vil kun mitt beste og jeg hans. Så jeg har valgt ham som huggestabbe og som helt. Er du bombesikker på at det ikke er slik for din søster også?

:)

Jeg vet at søsteren min vil bare det beste for meg, men det føles ut som om hun skal lære meg hvordan ting skal gjøres. Måten hun jobber på virker kanskje for henne, men hun glømmer at den måten å gå frem på ikke virker for meg. Så ja, kanskje vil hun bare at jeg skal nå målet mitt, men etter min del blir det i overkant for mye hjelp. Så jeg tror hun virker på samme måten som broren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde akkurat kjøpt meg krea bolic for 8 måneder siden ca. Brodern min som studerer jus var på besøk, og han såg disse pillene. Idioten ringte politiet og annmeldte meg for besittelse av anabole steroider, så uten videre mens jeg låg å såg film i sofaen så dukka det plutslig opp en politistyrke med hunder og skulle ta en narko razzia. Herlig! Krea bolicen ble tatt inn til prøver på labratoriet, mens jeg satt i varetekt i 3 dager.

Syns du enda søsteren din er irriterende? Skulle trene bryst dagen etterpå, ble armhevninger i fengselcella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat kjøpt meg krea bolic for 8 måneder siden ca. Brodern min som studerer jus var på besøk, og han såg disse pillene. Idioten ringte politiet og annmeldte meg for besittelse av anabole steroider, så uten videre mens jeg låg å såg film i sofaen så dukka det plutslig opp en politistyrke med hunder og skulle ta en narko razzia. Herlig! Krea bolicen ble tatt inn til prøver på labratoriet, mens jeg satt i varetekt i 3 dager.

Syns du enda søsteren din er irriterende? Skulle trene bryst dagen etterpå, ble armhevninger i fengselcella.

Auda... du vinner garantert den saken. Men ja, synes fortsatt hun er irriterende, men broren din ville helst ikke jeg snakke med da. Ikke vondt ment

Og det er jo modig å oute denne "irriterende personen" der man selv er avbildet eller med gjenkjennende nick. Hvorfor ikke ta det opp med den det gjelder FØR man går på internettet?

Har prøvd å snakke med henne, men er som å snakke til en vegg som ikke hører på deg for den veggen vet alt nyaktig bedre enn deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat kjøpt meg krea bolic for 8 måneder siden ca. Brodern min som studerer jus var på besøk, og han såg disse pillene. Idioten ringte politiet og annmeldte meg for besittelse av anabole steroider, så uten videre mens jeg låg å såg film i sofaen så dukka det plutslig opp en politistyrke med hunder og skulle ta en narko razzia. Herlig! Krea bolicen ble tatt inn til prøver på labratoriet, mens jeg satt i varetekt i 3 dager.

Syns du enda søsteren din er irriterende? Skulle trene bryst dagen etterpå, ble armhevninger i fengselcella.

Cool story, bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes egentlig ikke folk er så veldig belærende eller irriterende så lenge jeg sier "javel, ok, men nå er det sånn jeg velger å leve da, så sånn er det bare egentlig". Av og til kan jeg få kommentarer på at jeg teller kalorier, ikke spiser særlig kake, er på diett hele tiden osv, og jeg forstår jo at utenforstående lurer på hvorfor jeg som er så liten skal "på diett" og unngår visse matvarer, men hvis jeg forklarer på en grei måte at jeg konkurrerer i en idrett med vektklasser, at jeg dessverre ikke kan spise kake i dag fordi jeg har stevne om tre dager og jeg ligger litt for høyt i vektklassen til å kunne binde mer væske, eller at "dietten" min handler om 1-1.5kg vektnedgang for å gi meg litt mer rom til å spise det jeg ønsker før konkurranse, så viser de fleste forståelse for at gjør som jeg gjør. Det er heller ingen som har argumentert videre på forklaringene mine, for det er jo åpenbart at det fungerer. Dette gjelder selvsagt "normale utenforstående", fitnessfolk kan være betydelig vanskeligere å forholde seg til når det kommer til kosthold. Dette gjelder da åpenbart jenter, fordi gutter detaljorienterer seg ikke om andre folk sitt kosthold og kommer i alle fall ikke med sarkastiske kommentarer om det.

Den mest irriterende kommentaren jeg får, er at jeg spiser så mye. Svarer bare at det er fordi jeg har så store muskler. Folk ser ut til å godta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent nå litt.

Indiska, mener du at man kan forholde seg til kommentarer på livsstilen fra vanlige folk på en rolig og avslappet måte og forklare hvorfor man gjør som man gjør uten å gå i forsvarsposisjon for å skape en konflikt som ikke er der? Slik som man gjør på alle andre ting, liksom?

Særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent nå litt.

Indiska, mener du at man kan forholde seg til kommentarer på livsstilen fra vanlige folk på en rolig og avslappet måte og forklare hvorfor man gjør som man gjør uten å gå i forsvarsposisjon for å skape en konflikt som ikke er der? Slik som man gjør på alle andre ting, liksom?

Særlig.

Det er fullt mulig, spørsmålet er bare hvor mye den personen spør om livstilen din. Er det 1 spørsmål om hvorfor han ikke spiser kake den dagen så er det greit å svare på det. Men blir det mange kommentarer og kriterier om hvorfor en har et slikt liv, ja da vet ikke jeg hvordan en kan svare på alle de kommentarene uten noen form for å bli irritert eller sur fordi han tar ikke i seg at slik lever jeg mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper iche kalorioverskudd på treningen? DAMN, ALL THAT BULKING WASTED:whistle:

Såklart hjelper det! Mer mat = mer energi + musclegain, så lenge en ikke overdriver og vil legge på seg fett såklart. Men det spørs jo hva målet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart hjelper det! Mer mat = mer energi + musclegain, så lenge en ikke overdriver og vil legge på seg fett såklart. Men det spørs jo hva målet er.

Hehe, det var en spøk rettet mot søstra di, hun må slutte å lese blogger. Helt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...