Gå til innhold

Må man vara ripped för å se "trent" ut?


Sara Sofia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[ATTACH]141198[/ATTACH]

Kristin Rhodes - ganske sterk, ganske fit ;) kjører du 207kg raw i knebøy så er du fit uansett om sixpacken synes!

Skjønner godt at du blir frustrert, men hvorfor trener du? For å fungere i yrket ditt som brannmann eller for å få likes på instagram? Hvorfor bry seg om hva alle andre mener. Du vil aldri være perfekt i alles øyne uansett, og sånn som jeg ser det har du drømmejobben, en kjæreste som antagelig syns du er mer enn fit nok og overskudd til å trene og finne på ting i hverdagen.

Det viktigste er ikke hva vi (random folk på et forum) tenker om det, men hva du tenker om det. Vi kan fortelle deg hvor flott og sterk og flink du er og like bildene dine til vi blir blå i trynet, men det er du som må finne ut hvordan du er komfortabel med at kroppen din er ;)

post-6844-14440978597874_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som vil le av den ubestridelige latterlige dobbeltmoralen til alle fjolsene her inne som har bildet av seg selv i bar overkropp, og sier seg enige med OP? - Jeg hater dere alle.

Jeg vet ikke helt hva jeg syntes om dette kroppspresset, jeg syntes det er langt mer positivt enn disse feite drågene som viser seg frem og sier at de vil vise frem den "ekte" diabetiker klumpen. Ekstremer vil man finne i alle miljøer, det er ikke noe å gjøre med det.

Det blir forsåvidt umulig å diskutere dette uten at vi først definerer hva vi mener med "å se trent ut" Noe som er problemet med nesten alle diskusjonene her inne, dere diskuterer på forskjellige grunnlag og det ender opp med en usaklig tråd der Ojive brauter på engelsk med sin "morro" engelsk og blir mobbet for det, samtidig som resten får fremmet sine personlige meninger - uansett hvor langt utenfor trådens opprinnelige tema det er. (Klart jeg har selvinnsikt nok til å se at jeg gjør nøyaktig det same sjæl, men jeg begynner å bli så lei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]141198[/ATTACH]

Kristin Rhodes - ganske sterk, ganske fit ;) kjører du 207kg raw i knebøy så er du fit uansett om sixpacken synes!

Skjønner godt at du blir frustrert, men hvorfor trener du? For å fungere i yrket ditt som brannmann eller for å få likes på instagram? Hvorfor bry seg om hva alle andre mener. Du vil aldri være perfekt i alles øyne uansett, og sånn som jeg ser det har du drømmejobben, en kjæreste som antagelig syns du er mer enn fit nok og overskudd til å trene og finne på ting i hverdagen.

Det viktigste er ikke hva vi (random folk på et forum) tenker om det, men hva du tenker om det. Vi kan fortelle deg hvor flott og sterk og flink du er og like bildene dine til vi blir blå i trynet, men det er du som må finne ut hvordan du er komfortabel med at kroppen din er ;)

Du har helt rätt!! Och jag syns ikke fokus ska ligge på noen slags validering av mig just, men jag bjöd på det för å få höre mer tanker kring det. Og skulle jag trene for sociale medier så hade jag lagt mig ner og självdött. Så ovärt.

Og 207 raw i böj- ge mig that strength. Var bara intressert i å höre om andra hade samme tanker som mig angående det å se ulike på det med trening og det att man konstant blir stappa med hvordan man "bör vara". Syns det är ett intressant tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Ja man kan helt sikkert perse, er helt enig der, men det er ikke särskilt göy å bara vara på sjukt dåligt humör hele tiden! - tro mej, jag blir ikke kul när jag ikke spise i lengre perioder ;)

Men ja, bra reflektion, det er virkelig som du skvier: datfitness osv. Känner liksom att man aldrig duger, selv om man er raskere eller sprekere eller sterkere enn alle de "fitness" folka som er sykt sultne i olike sociale forum. Man föler man gjör "feil". Tusen takk for de orden!

Enig i mye av det du skriver! Men ikke alle blir i dårlig humør på diett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor spurte du: "Må man være ripped for å se fitt ut?" istedet for: "Må man være ripped for å være fitt?".

Tror mye av løsningen til både fitness og antifitenssdebatten hadde hvert å fokusere mer på å være istedet for å se ut.

Om man fokuserer på å se bra ut ligger mye av vitsen bak trening, kost og livsstil i respons fra andre folk og ikke en selv. Om du for eksempel klarer X i bøy og mark så vet du SELV at du er fit og hva andre eller samfunnet måtte tenke om hvordan du ser et er det samme, for DU vet at du er fit.

Jeg vet for min egen del at jeg blei mye mer happy når jeg slutta å trene med singlet for å vise fram markeringene mine, men heller la æren i teknisk utførelse av bevegelsene jeg gjør :)

Jeg er så enig med deg. Til venner og kjente viser jeg gjerne bilder og videoklipp av en mine store helter, Ueli Steck. Det tar sjeldent kort tid før klisjene baller på seg i form av kommentarer: "Does he even lift?", "Han trenger gaiiinzz", "Han fyller jo ikke ut t-skjorta engang" osv.

post-7837-14440978600066_thumb.jpg

Det blir jo en omvendig av problemstillingen til TS, men hva han faktisk presterer blir som regel sekundært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater dere alle.

Shocker.

....der Ojive brauter på engelsk med sin "morro" engelsk og blir mobbet for det

u wot m8.

Men sånn helt seriøst: Jeg elsker dobbeltmoralen din også, ikke bare av den posten som du kom med nå, men også at du går på person og ikke sak nå, nå selv etter "Personangrep" tråden din hvor du var butthurt for at noen gikk på deg som person.

lols.

Det er alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrWednesday

Men vad er meningen med ett forum om man inte kan diskutera saker og höra folks meninger om ting av ren nysgjerrihet?:)

Akkurat det er tydeligvis en vanskelig kamel å svelge for enkelte her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ikke litt an på hva man selv liker og synes også? Jeg tror man fint kan være fit og se trent ut selv om man ikke har den laveste fettprosenten. Men nå kommer det selvsagt veldig an på hva man selv mener er å se trent ut. Nivået til enkelte er lavere eller høyere ..så dette tror jeg er smak og behag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye heller litt fett enn for lite fett! Dritsexy med gutter med muskler, som ikke er stein harde. Og forresten, du er jente tror jeg, TS, leste ikke så nøye :p (?)

Jenter synes jeg skal ha litt fett, og man ser klart sterk ut selv om man ikke er rippa! Synes faktisk at de som er helt rippa ikke ser så godt trent ut, kun mer eller mindre anorektiske eller maraton-løper-aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at her inne er det for mange en langt større vekt lagt på det estetiske fremfor resultater.

Og det er heller ikke rart all den tid det er en tilsynelatende overvekt av personer som konkurrerer i en eller annen form for fitness/kroppsbygging og slankere, som jeg er en av.

Jeg tror også at det nok gjelder samfunnet for øvrig der det et, les media, igjen større vekt på det estetiske, les tynn/se trent ut, fremfor evne til å prestere.

Dette vil jeg tro endres helt dersom man tar perspektivet til en strongman/styrkeløfter hvor det er prestasjonen som teller og ikke nødvendigvis det estetiske. Dette vil gjelde samtlige idretter.

Form følger funksjon.

Så får man se på hva en selv vil vektlegge.

For min del teller mitt eget utseende en del selvfølgelig all den tid jeg jobber for å få ned fettprosenten. Dog blir fokuset i sommer på å trene utenfor gymmet, kose meg med mat og ha det gøy med å trene alternativt. Tanken er å bygge mee muskler for å ta knekken på det siste av bukfettet, uten at sekspakningen er målet. Målet er å bli sterk, men ikke nødvendigvis pretty boy floyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...