Gå til innhold

Må man vara ripped för å se "trent" ut?


Sara Sofia

Anbefalte innlegg

Jeg tror hovedproblemet finnes her på fitnessbloggen, det er ikke mange sporter/idretter hvor utseende blir belønnet mer enn prestasjon, å si at utseende får mer creds innen sport er så langt ut på jordet at det er egentlig ikke verdt å kommentere. Er man i vår lille boble, ja kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror hovedproblemet finnes her på fitnessbloggen, det er ikke mange sporter/idretter hvor utseende blir belønnet mer enn prestasjon, å si at utseende får mer creds innen sport er så langt ut på jordet at det er egentlig ikke verdt å kommentere. Er man i vår lille boble, ja kanskje.

Hovedproblemet kommer frem her, så "problemet" er større en fitnessbloggen.

At noen konkurrerer for utseende mens andre konkurrerer for prestasjoner er ingen hemmelighet. Men kanskje et av de mer bekymringsverdig problemene som oppstår i kjølvannet av at man konkurrerer for utseende kommer når ola nordman og kari nabo tror at det er slik gjennomsnittet ser ut. Spesielt bekrymingsverdig er det kanskje for dem som vokser opp i dag, der kroppsfokuset blir eksponert gjennom sosial media.

Utseende i visse miljøer får mer "creds" enn prestasjoner, nettop fordi prestasjonen en utseende. Dette smitter over på media og Ola Nordman mener da jeg.

Eksempelvis Marit Bjørgen og hvordan Vg skrev reportasje om kroppen hennes, irrelevant for sporten hun driver, men alikevel nok interresant at annonsørene til VG var fornøyd med antall klikk reportasjen fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...