Gå til innhold

Må man vara ripped för å se "trent" ut?


Sara Sofia

Anbefalte innlegg

Alltså jag har drömmejobben som brannmann, jag trener fordi jag MÅ og fordi jag elsker trening. Men innimellom (typ varje dag) när man ser på instagram osv+ där jag följer en del treningsfolk/sider så ser jag baaareee masse folk som "kutter" går på #diet og er rett og slett på "oppstramming".

Jag blir så lei.

Ibland kan jag känna "nei nu er det på tide å få bort flesket her svensken!"

Men mest så går det i: "nei jag mår bra som jag är, driter i vad folk syns og jag har energi på trening!"

jag orker rett og slett ikke å vara dritsur, ha null energi på trening, ikke orke lyfte en drit men ha sixpack, fremfor å vara glad og lett till sinnet, lyfte en j*vla masse, löpe fordi jeg har energi og spise mat fordi det er GOTT! Jag har aldrig hatt tenket att jag ikke kan spise fordi jag blir feit. Får ofte oppmerksomhet (ja jag liker å tru det) selv om jag ikke har sixpack eller veier 20 kg mindre enn nå.

Er 172 cm höy, og veier 75 kg, og er DRITLEI alle som ikke spiser og ikke trener og sen i en masse fprum blir kalt "fit". Det er ikke å vara fit å ikke klare å trene. Det er ikke å vara fit det å vara född med "rett" gener till en stor röv, samtidigt som man ikke ha en muskel ellers med texten under "she squats".

Tanker kring dette? Er det så viktigt å se ripped ut? :) Off topic så det skriker om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Du tar feil. Man kan løfte tungt, og til og med perse under diett. Det har skjedd før.

2) Din post er en direkte konsekvens av "#datFitness" bølgen, hvor du blir sett nedpå om du ikke er ripped, shredded, "sick cnt m8".

Jeg er enig dog. I fucking hate it. Utviklingen går i mine øyne i feil retning. Du skal være tynn, du skal være shredded (as in: blodårer overalt), eller så "gjør du det feil".

Hadde jeg gått forbi deg på gata i det antrekket, så hadde jeg sikkert trukket godt på smilebånda og tenkt "Nice :) Enda en som løfter." :D (sikkert blitt misunnelig på dine quads, men det snakker vi ikke høyt om).

Pr. Ojive's standard: Nei, du trenger ikke ha lav fettprosent for å se trent ut. Man kan godt være "paddet" og se "beast-mode" ut (ref. StokkelandFastForm #fanboying)

Langvarig livsstil framfor Bulk & Cut Circle of Life ©.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Du tar feil. Man kan løfte tungt, og til og med perse under diett. Det har skjedd før.

2) Din post er en direkte konsekvens av "#datFitness" bølgen, hvor du blir sett nedpå om du ikke er ripped, shredded, "sick cnt m8".

Jeg er enig dog. I fucking hate it. Utviklingen går i mine øyne i feil retning. Du skal være tynn, du skal være shredded (as in: blodårer overalt), eller så "gjør du det feil".

Hadde jeg gått forbi deg på gata i det antrekket, så hadde jeg sikkert trukket godt på smilebånda og tenkt "Nice :) Enda en som løfter." :D (sikkert blitt misunnelig på dine quads, men det snakker vi ikke høyt om).

Pr. Ojive's standard: Nei, du trenger ikke ha lav fettprosent for å se trent ut. Man kan godt være "paddet" og se "beast-mode" ut (ref. StokkelandFastForm #fanboying)

Langvarig livsstil framfor Bulk & Cut Circle of Life ©.

Hahaha, takk for den :D Hyggelig å høre. Funfact. Veier 30 kg mer enn jeg gjorde sist jeg løp 60 meter. Slo tiden min med 1 sekund i dag. Har ikke løpt siden militæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dårlig eksempel, men Trey Hardee tok sølv i tikamp (decathlon) under OL i London...

Det må kunne sies å være ganske "fit". (crossfit-fit)

Han har ikke den mest imponerende 6-packen

trey-hardee.jpg?d=600

Nei sikkert veldig bra fysikk ändå! Men mange syns ikke det der er "fit" eller "maskin" till man ser dem yte noe;) Bra exempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Du tar feil. Man kan løfte tungt, og til og med perse under diett. Det har skjedd før.

2) Din post er en direkte konsekvens av "#datFitness" bølgen, hvor du blir sett nedpå om du ikke er ripped, shredded, "sick cnt m8".

Jeg er enig dog. I fucking hate it. Utviklingen går i mine øyne i feil retning. Du skal være tynn, du skal være shredded (as in: blodårer overalt), eller så "gjør du det feil".

Hadde jeg gått forbi deg på gata i det antrekket, så hadde jeg sikkert trukket godt på smilebånda og tenkt "Nice :) Enda en som løfter." :D (sikkert blitt misunnelig på dine quads, men det snakker vi ikke høyt om).

Pr. Ojive's standard: Nei, du trenger ikke ha lav fettprosent for å se trent ut. Man kan godt være "paddet" og se "beast-mode" ut (ref. StokkelandFastForm #fanboying)

Langvarig livsstil framfor Bulk & Cut Circle of Life ©.

1: Ja man kan helt sikkert perse, er helt enig der, men det er ikke särskilt göy å bara vara på sjukt dåligt humör hele tiden! - tro mej, jag blir ikke kul när jag ikke spise i lengre perioder ;)

Men ja, bra reflektion, det er virkelig som du skvier: datfitness osv. Känner liksom att man aldrig duger, selv om man er raskere eller sprekere eller sterkere enn alle de "fitness" folka som er sykt sultne i olike sociale forum. Man föler man gjör "feil". Tusen takk for de orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You my hero!!

Godt å høre! Har selv vært veldig ripped. Men trives mye bedre med kroppen min nå. Greit, jeg har ingen markert six-pack eller blodårer over alt. Men jeg er relativt sterk og husky :p Forholdet til mat er mye mer avslappet. Glad jeg kom ut av den bodybuilder / fitnessboblen ganske raskt. Desto mer jeg leser og lærer, desto mer avslappet blir jeg til hele greia. Viktigste er å finne en ting som passer for deg. DU skal være happy. Noen mennesker vil syntes du ser dødsbra ut, andre vil syntes du har 10 kg for mye, andre vil se opp til deg og den livsstilen du har. Vi er forskjellig, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Har selv vært veldig ripped. Men trives mye bedre med kroppen min nå. Greit, jeg har ingen markert six-pack eller blodårer over alt. Men jeg er relativt sterk og husky :p Forholdet til mat er mye mer avslappet. Glad jeg kom ut av den bodybuilder / fitnessboblen ganske raskt. Desto mer jeg leser og lærer, desto mer avslappet blir jeg til hele greia. Viktigste er å finne en ting som passer for deg. DU skal være happy. Noen mennesker vil syntes du ser dødsbra ut, andre vil syntes du har 10 kg for mye, andre vil se opp til deg og den livsstilen du har. Vi er forskjellig, sånn er det bare.

Flott. Skal fortsette spise mat og elske trening. Og vare veldig selektiv på redning, på folk som ikke liker kroppen min. Thanks bro! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Skal fortsette spise mat og elske trening. Og vare veldig selektiv på redning, på folk som ikke liker kroppen min. Thanks bro! ;)

You go girl !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Du tar feil. Man kan løfte tungt, og til og med perse under diett. Det har skjedd før.

2) Din post er en direkte konsekvens av "#datFitness" bølgen, hvor du blir sett nedpå om du ikke er ripped, shredded, "sick cnt m8".

Jeg er enig dog. I fucking hate it. Utviklingen går i mine øyne i feil retning. Du skal være tynn, du skal være shredded (as in: blodårer overalt), eller så "gjør du det feil".

Hadde jeg gått forbi deg på gata i det antrekket, så hadde jeg sikkert trukket godt på smilebånda og tenkt "Nice :) Enda en som løfter." :D (sikkert blitt misunnelig på dine quads, men det snakker vi ikke høyt om).

Pr. Ojive's standard: Nei, du trenger ikke ha lav fettprosent for å se trent ut. Man kan godt være "paddet" og se "beast-mode" ut (ref. StokkelandFastForm #fanboying)

Langvarig livsstil framfor Bulk & Cut Circle of Life ©.

Takk! Jeg er så enig med deg!!!

Først må jeg understreke at jeg er ganske nybegynner og er ikke så sterk enda. Men likevel er jeg sterk i fysisk sett i forhold til de andre jeg kjenner, til tross større muskler og mer rippet kropp enn meg. Bare fordi de trener mye med biceps, høy rep for volum og kardio, blir jeg hele tiden sett ned på. "herregud, du ser jo feit ut!" - "trener du virkelig???" - "du er jo ikke rippet en gang!". Likevel knuser jeg dem i alle øvelsene som finnes, løper raskere enn dem og har bedre kondisjon.

Jeg trener ikke for å bli rippet, jeg trener for å bli bedre enn min gamle jeg. Styrke er min lidenskapelig, jeg driter i volum. Det er noe ala ballong du blåser i musklene dine opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg er så enig med deg!!!

Først må jeg understreke at jeg er ganske nybegynner og er ikke så sterk enda. Men likevel er jeg sterk i fysisk sett i forhold til de andre jeg kjenner, til tross større muskler og mer rippet kropp enn meg. Bare fordi de trener mye med biceps, høy rep for volum og kardio, blir jeg hele tiden sett ned på. "herregud, du ser jo feit ut!" - "trener du virkelig???" - "du er jo ikke rippet en gang!". Likevel knuser jeg dem i alle øvelsene som finnes, løper raskere enn dem og har bedre kondisjon.

Jeg trener ikke for å bli rippet, jeg trener for å bli bedre enn min gamle jeg. Styrke er min lidenskapelig, jeg driter i volum. Det er noe ala ballong du blåser i musklene dine opp.

10 poeng til deg ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk burde slutte å blande fitness og aesthetics. De trenger ikke å ha noe med hverandre å gjøre i det hele tatt spør du meg. Men jeg må stille et spørsmål til deg TS. Hva er det du vil oppnå med en slik tråd? Validation? I dont get it? Er det så jævla anti-fitnesshysteri? Jenter/gutter og som trener/løfter er en pluss i en hver bok jeg veit om iaff, uavhengig av hvor langt du har kommet i prossessen eller hva du har i fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk burde slutte å blande fitness og aesthetics. De trenger ikke å ha noe med hverandre å gjøre i det hele tatt spør du meg. Men jeg må stille et spørsmål til deg TS. Hva er det du vil oppnå med en slik tråd? Validation? I dont get it? Er det så jævla anti-fitnesshysteri? Jenter/gutter og som trener/løfter er en pluss i en hver bok jeg veit om iaff, uavhengig av hvor langt du har kommet i prossessen eller hva du har i fettprosent.

Anti-fitness kommer vel som en motreaksjon fordi fitnesshysteriet har sprengt mange grenser. Ikke rart noen lurer på om hele verden enten er blitt pter eller stiller i fitness slik som bølgen har gått nå. Ref aviser, iform, fitnessbloggen, instagram, reklamer osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti-fitness kommer vel som en motreaksjon fordi fitnesshysteriet har sprengt mange grenser. Ikke rart noen lurer på om hele verden enten er blitt pter eller stiller i fitness slik som bølgen har gått nå. Ref aviser, iform, fitnessbloggen, instagram, reklamer osv

Har det det? Eller er det bare "alle vi her inne" som tenker det?Jeg spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg er ute etter å kvervulere med noen. Kroppspress osv har det vel alltid vært. Skal det være sånn at styrkeløfterjenter/jenter som trener og er i gang skal føle kroppspress av andre som også gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk burde slutte å blande fitness og aesthetics. De trenger ikke å ha noe med hverandre å gjøre i det hele tatt spør du meg. Men jeg må stille et spørsmål til deg TS. Hva er det du vil oppnå med en slik tråd? Validation? I dont get it? Er det så jævla anti-fitnesshysteri? Jenter/gutter og som trener/løfter er en pluss i en hver bok jeg veit om iaff, uavhengig av hvor langt du har kommet i prossessen eller hva du har i fettprosent.

Nei, alltså anledningen till att jag ens stilte spörsmål er fordi att jag syns sååå mange jenter/gutter/menn eller kvinner yter/presterer så fruktansvärt bra mange ganger, men bare fordi dom ikke ser ut som om dom har 2% fett så er det ingen som syns dom har "uppnått" något eller "yter bra".

Ser dalig mange fks. crossfit-folk som jag syns er så sjuuukt grymma på det dom gör, men hysterin i media er kun kring dom mest "ripped" eller "tynne" folken, vilket jag syns er veldig urettferdig når dom (enligt mig) ikke klarer å prestere halvparten en en del andre. Kun tanker, og kun off topic fordi jag er litt lei fitnesshysterien som forstyrrer yngre folk, og til en del mej. Kan ibland när jag vaknar och ser på olika sociala media tenkte "nei du duger ikke" selv om jag gör det.

Og validering? Trur ikke jag hade lagt ut 75 kg kropp på ett forum for å få höre " åh gud du er så pen". Vil bare att folk ska kunna känna sig STOLTA av sig själva, selv om allt av tynne modeller nesten er borte i media med erstatta av "fit folk". Er bare intressert i vad andre syns :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...