Gå til innhold

Hygiene på treningssenter får stryk-karakter


GAS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Jester
Herlig å tenke på når man har sår på leggene og gnir dem inn mot markløftstanga :yuck:
Ikke særlig deilig heller for de som skal bruke den stanga etterpå når folk gnikker kjøttsårene mot den. Strømper or New technique :p Men når man ser av bakterieprøvene her, så vil kanskje det probleme løse seg av seg selv over tid.... :p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SATS har hengt opp flere ark om at man må huske å tørke av apparater osv. Hjelper nok lite, for tror ikke folk bryr seg så mye. Virker i alle fall ikke sånn, etter å ha sett hva de som har trent i nærheten av meg har gjort. Og har man ikke blitt syk enda, så blir man ikke syk bare fordi man plutselig vet at bakteriene er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle treningssenter burde ha rutiner på renhold av stenger og apparater. Det som er mest urovekkende er hvor dårlig renholdet i dusj og garderoben er. Hvor vanskelig kan det være med en klorvask en gang i blandt?

- Vask utstyret du har brukt etter at du er ferdig

- Ta med håndduk til å tørke svetten! (tenk bare hvor mye dritt som er på hendene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt av teksten, når det kommer frem at det særlig er damegarderoben som er ille. Også de jentene som bruker så lang tid på å freshe seg opp der inne både før og etter. De skulle bare visst! :)

Ikke overraskende. Jenter kan være noen skikkelige griser har jeg lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meh. Ein kunne sikkert funnet tilsvarande på dei fleste område der store mengder menneske bevegar seg. Eller på mobiltelfon, dørhåndtak osv. heime hos folk flest. Eg vaskar hendene godt etter trening og kjører på med litt håndrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#hysteri

Ta samme sjekken hjemme, og ellers dørhåndtak på jobb/skole. Hadde ikke blitt overrasket om det hadde vært omtrent de samme enhetsløse verdiene de kommer frem med her.

En undersøkelse (som jeg ikke har kilden til) hadde sjekket at det er gjennomsnittlig ~10-100 ganger flere bakterier som finnes i fekalt materiale på matfjøla di, enn på dosetet. Ja, det er slike bakterier på kjøtt du kjøper i butikken, og du blir ikke syk av den grunn.

Det finnes også flere millioner av bakterier på overflaten av huden din til enhver tid, selv etter en skikkelig dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle likt å sett denne testen på Fitnessxpressen, spesielt på Bislett. er et fåtalls ganger jeg har sett noen går å vasker der, og da er det en liten guttunge rundt 16 år som går frem og tilbake på samme området med en mopp noen få ganger om dagen ;) For å da ikke snakke om den stramme urin lukten på toalettet som har satt seg i veggene.

Er en stor grunn for at meg selv som mange andre drar på et senter ferdig skiftet, forlater straks man er ferdig og heller dusjer/skifter hjemme (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...