Gå til innhold

nickvaage

Medlemmer
  • Innholdsteller

    168
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av nickvaage

  1. Er jo det som er det eneste morsomme med kardio, at det svir i øynene fordi man svetter...? Boksesekk har vi faktisk, men det blir mye som løping på mølle "Stå i ro og hamre løs" typ. Sirkeltrening og svømming er fine alternativer så langt, men tilbake til kampsport, hvilken kampsport er tenkelig å være mest intensiv? Med tanke på å få mest mulig utbytte i form av forbrenning?
  2. Kan du kjøre en lignende sirkeltrening ved å kun benytte en Olympia stang? Det er elendig opplagt til å ha en sirkeltrening på nesten samtlige senter i sentrum, du er garantert at noen snapper utstyret ditt mens du er på en annen øvelse. Si om du f.eks kjører støt, knebøy, millitærpress, benk + hoppetau? På den måten trenger man i grunn kun en rack og en benk.
  3. Kult! Skal gi dette et forsøk, jeg får dog ikke gjort det på senteret jeg er på nå da det er alt for mye folk, ikke sjanse at utstyret du trenger er tilgjengelig slik at du kan sirkulere like fort. Vurderer fortløpende å få byttet, men kan jo evt prøve å rette sirkeltrening mot morningen eller lignende - det tragiske med å jobbe 08-16 og bo i Oslo sentrum er at ethvert treningsenter er en pissemaurtue fra 16:30-21:00...! Jeg tar det for gitt at du satt opp sirkeltreningen selv og ikke tok det gjennom en lignende gruppetime?
  4. Det er jo farlig nært Crossfit Men fra spøk til alvor, vil ikke det påvirke det som er hoved-treningen, altså styrketrening? Ettersom sirkeltrening sies jo å være en kombinasjon av styrke og kardio. Si du har bein dag 1, sirkel dag 2 og rygg dag 3 osv - vil ikke det påvirke restitueringen av muskelgruppene litt for mye? Squash er jo ikke så dumt forslag, det kan jo bli litt intensivt om man tar i. Hva med svømming, man kan vell få en del utbytte på forbrenningsfronten på det?
  5. Kjenner det er på tide å få inn noe ekstra på forbrenningbiten i treningen, og jeg fordrar ikke å løpe intervaller/langdistanse/osv 3 ganger i uken, 52 uker i året så tenke å kanskje begynne på noe annen sport ved siden av styrketreningen, hva er det å anbefale som er nokså høyt intensivt mtp at man skal få en god dose kaloriforbrenning ut av sporten? Har i dem siste 6 mnden kjørt en 3 split, i hovedsak 5 dager i uken, og noen gang legger til en core-dag om jeg føler for å gjøre litt ekstra, før det gikk det i 2 splitt og helkropps. Fettprosenten er lav, massen er høy og jeg forlanger egent
  6. Googlet meg halt ihjel, prøver å finne næringsinnhold på pinnekjøtt UTEN fettrand. eneste jeg finner er antall kcal, da 290 kcal pr 100g uten fettrand - men ingen innholdsfortegnelse på prot/fett/karbs. Pinnekjøtt er jo karb fri - men prøver å finne ut prot/fett fordelingen på pinnekjøtt uten fettrand. Da med fettrand ligger på 452kcal, og uten 290kcal - hvorav med har 37g fett og 29g prot Så om man regner 9kcal per 1g fett, så havner man på 19g fett 29g prot/100g.(287kcal/100g) Men dette er jo veldig "tommelen i lufta" regning - noen som har noe bedre tall å gå etter?
  7. Løp på rema, dem har fiskeburger karbonader på salg. 100kr pr kilo, 80% fisk Stek på 2 min og legg i matpakka, skal vell egentlig bare varmes. Klask på litt salatblader og annet div, med sukkerfri ketchup så har du rene gourmet burgeren til 25kr stykket
  8. Whey 80, som så og si nesten alt annet protein smaker ikke "godt". Eneste som er for sikkert er at du burde styre unna pistasj og dem ellers tropiske smakene, disse minner ikke om stort annet enn kjemikal smak.. Cookies & cream er helt ok, det går ned. Vaniljen syntes jeg faktisk er best, men da bruker jeg den kun når jeg lager havregrøt for å få litt fyldigere smak - å drikke det i shake går man fort lei av. Første 3-4 serveringene smaker greit, men det er det.
  9. Økning i styrke og muskelmasse på underskudd er vell sagt å være nokså umulig med mindre man er helt på nybegynner stadiet? Hvertfall på en diett hvor du har kommet ganske så langt? At det er himmla lett er det nå hvertfall ikke, er ikke mange jeg kjenner som har kjørt en deff-diet helt slavisk samt program og har hatt fremgang, hvertfall ikke sagt det er enkelt. Å ha fremgang på underskudd for min del føler jeg er litt utenfor mitt fysisk-mulige område, med mindre jeg skal jukse med preparater. Jeg skjønner hele "hold motet oppe, *RaWR* mega sterk GRRRRRR" holdningen for å holde s
  10. Skal prøve å trappe opp oppkarbingen så får jeg se om det utgjør noe forskjell, evt teste å kjøre "lett-dager" på trening mellom splittene for å ikke kjøre til utmattelse hver økt. Takk for tips, får holde ut noen uker til
  11. Jeg er forsåvidt enig, men det er dessverre meget få som vet hvilke matvarer som inneholder hva av næringsinnhold. Hvor mange blir ikke sjokkert av at f.eks nøtter inneholder mye fett, eller samme med advokado? Eller for den del at det er karbs og ikke proteiner i grønnsaker? Skal man følge en slik matplan og gå ned i vekt så må man ha litt kunnskap om generelle næringsinnhold - ettersom at ikke alt du spiser følger med etikett og innholdsfortegnelse.
  12. Det glemte jeg å legge ved, har oppkarbingsdag en gang i uken, blir enten lørdag eller søndag - kommer an på hva som passer seg best. Noen som har noe god kunnskap om splitt vs evt helkropps på deff? Er det noe som er å foretrekker over noe annet?
  13. Noen som har noen gunstige tips til hvordan man kan unngå den slappheten som kommer etter man har gått på deff en stund? Er ikke slik at jeg sover usedvanlig mye eller ikke orker noe som helst. Men etter en stund så kjenner man at kroppen går på før første giret og man er passivt sliten hele tiden, merker det spesielt at det går utover humøret på jobben. Ikke minst er resitueringen etter trening vesentlig tregere, selv om jeg trener 3 splitt så merker jeg at muskulaturen er sliten etter man trener samme gruppe etter 4 dager. Jeg spiser greit, får i meg bra med fett og nok proteiner,
  14. Origin fra Genomyx http://www.bodybuilding.com/store/genomyx/origin.html Beste jeg noen gang har prøvd, mye bedre enn både craze, jacked og NO xplode, men det er trukket fra salg og produksjon - enkelte rykter jeg har hørt er at det inneholdt amfetamin lignende stoffer, om det stemmer eller ei vet jeg ikke. Men som alt annet kosttilskudd, det som virker for å være for godt til å være sant, er som regel det
  15. Kosttilskudd og annet div som inneholder phenylethylamine går ikke gjennom tollen Korriger meg om jeg tar feil, men enhver forbindelse i fenetylamin-gruppen havnet på dopinglista i 2013, nå jeg jeg langt fra noe kjemiker, men det er slik jeg forstår det ut fra dopinglista på lovdata. Har også hørt at det har noe med hvordan benzen ringen er satt opp eller hvordan du nå sier det. Så ja, ta det med en klype salt.
  16. Mange av disse fitness gutta trener jo også magen, men antar da at det kun fokuserer fremside og ikke trener siden for å godt markerte ruter, men å ikke bli bred. Du blir vell bredere uansett om du så bare skulle tatt sit ups, eller er jeg helt på jordet da?
  17. Beklager, mente selvfølgelig at han alltid trener med belte som jeg refererte til med belte trening i første innlegg. Er jo enkelt å tenke seg til at et belte ikke er årsaken til fysikken generelt, men lurte bare på om det var noe hold ondet han hevder at å bruke et belte bidrar til å opprettholde en smal midje.
  18. Etter hva jeg har forstått så er det bare helt vanlig lærbelter med jevn diameter hele veien rundt for at man skal aktivere midjen minst mulig. * skriver på en ipad, ubrukelige IOS produkter Jeremy Potvin hevdet han alltid trener med belte for å opprettholde en smal midje, Jeremyphysique kaller han seg vell for på instagram, samme med zoten, officialzoten på instagram. Er jo mye rart folk skriver, men jeg ville nå hvertfall tro at Jeremy hadde litt hold i den han legger ut?
  19. Etter hva jeg har forstått så er det bare helt vanlig lærebøker med jevn diameter hele veien ut for at man skal aktivere midjen minst mulig.
  20. Sett en del av disse amerikanske fitness instagram folkene som har en helt vanvittig fysikk. Mange av dem er ikke store i det hele tatt, men dem har litt av en fysikk far midden go pop til skuldrene. Mange av dem sier at dem trener Konstant med belte i alle øvelsene som også tar på core området. Har prøvd å google dette med belte og smalere midje, men man finner svært lite som er politelige kilder. Noen som har noe kunnskap rundt dette? Vil det å trene med belte over tid gi deg en smalere midje? Eller hvertfall stagnere veksen undt midjen, mens skuldre og bryst fortsetter?
  21. Jo, kan selge det til halve prisen - 300,-. Nå har jeg vell og merke gitt bort en servering til, så ligger vell på 3.9kg ikke 3.95kg
  22. Haha, dette kunne ha blitt morsomt - regner med du logfører på youtube Aurelius?
  23. Lær deg å like sushi, om du ikke liker det fra før da I CA er det sushi restauranter over alt, i tillegg er det veldig billig der borte - skal godt gjøres å spise seg feit på sushi, og om man er sushi elsker så er vell spesielt Los Angeles helt fantastisk
×
×
  • Opprett ny...