Jump to content

nickvaage

Members
  • Content Count

    168
  • Joined

  • Last visited

About nickvaage

  • Rank
    Member
  • Birthday 09/14/1990

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Er jo det som er det eneste morsomme med kardio, at det svir i øynene fordi man svetter...? Boksesekk har vi faktisk, men det blir mye som løping på mølle "Stå i ro og hamre løs" typ. Sirkeltrening og svømming er fine alternativer så langt, men tilbake til kampsport, hvilken kampsport er tenkelig å være mest intensiv? Med tanke på å få mest mulig utbytte i form av forbrenning?
  2. Kan du kjøre en lignende sirkeltrening ved å kun benytte en Olympia stang? Det er elendig opplagt til å ha en sirkeltrening på nesten samtlige senter i sentrum, du er garantert at noen snapper utstyret ditt mens du er på en annen øvelse. Si om du f.eks kjører støt, knebøy, millitærpress, benk + hoppetau? På den måten trenger man i grunn kun en rack og en benk.
  3. Kult! Skal gi dette et forsøk, jeg får dog ikke gjort det på senteret jeg er på nå da det er alt for mye folk, ikke sjanse at utstyret du trenger er tilgjengelig slik at du kan sirkulere like fort. Vurderer fortløpende å få byttet, men kan jo evt prøve å rette sirkeltrening mot morningen eller lignende - det tragiske med å jobbe 08-16 og bo i Oslo sentrum er at ethvert treningsenter er en pissemaurtue fra 16:30-21:00...! Jeg tar det for gitt at du satt opp sirkeltreningen selv og ikke tok det gjennom en lignende gruppetime?
  4. Det er jo farlig nært Crossfit Men fra spøk til alvor, vil ikke det påvirke det som er hoved-treningen, altså styrketrening? Ettersom sirkeltrening sies jo å være en kombinasjon av styrke og kardio. Si du har bein dag 1, sirkel dag 2 og rygg dag 3 osv - vil ikke det påvirke restitueringen av muskelgruppene litt for mye? Squash er jo ikke så dumt forslag, det kan jo bli litt intensivt om man tar i. Hva med svømming, man kan vell få en del utbytte på forbrenningsfronten på det?
  5. Kjenner det er på tide å få inn noe ekstra på forbrenningbiten i treningen, og jeg fordrar ikke å løpe intervaller/langdistanse/osv 3 ganger i uken, 52 uker i året så tenke å kanskje begynne på noe annen sport ved siden av styrketreningen, hva er det å anbefale som er nokså høyt intensivt mtp at man skal få en god dose kaloriforbrenning ut av sporten? Har i dem siste 6 mnden kjørt en 3 split, i hovedsak 5 dager i uken, og noen gang legger til en core-dag om jeg føler for å gjøre litt ekstra, før det gikk det i 2 splitt og helkropps. Fettprosenten er lav, massen er høy og jeg forlanger egentlig ikke stort enn å holde formen. Men å holde formen uten noe regelmessig kardiotrening fører til at stekepanna virkelig savner å lage noe litt mer "kaloririkt" Type Taekwondo trening er vell kanskje mer teknikk en anstrengende, men hva med kickboxing? Eventuelt andre kampsporter dere kjenner til med høy intensitet? Typ løping, turn og ballsport er uaktuelt
  6. Googlet meg halt ihjel, prøver å finne næringsinnhold på pinnekjøtt UTEN fettrand. eneste jeg finner er antall kcal, da 290 kcal pr 100g uten fettrand - men ingen innholdsfortegnelse på prot/fett/karbs. Pinnekjøtt er jo karb fri - men prøver å finne ut prot/fett fordelingen på pinnekjøtt uten fettrand. Da med fettrand ligger på 452kcal, og uten 290kcal - hvorav med har 37g fett og 29g prot Så om man regner 9kcal per 1g fett, så havner man på 19g fett 29g prot/100g.(287kcal/100g) Men dette er jo veldig "tommelen i lufta" regning - noen som har noe bedre tall å gå etter?
  7. Løp på rema, dem har fiskeburger karbonader på salg. 100kr pr kilo, 80% fisk Stek på 2 min og legg i matpakka, skal vell egentlig bare varmes. Klask på litt salatblader og annet div, med sukkerfri ketchup så har du rene gourmet burgeren til 25kr stykket
  8. Whey 80, som så og si nesten alt annet protein smaker ikke "godt". Eneste som er for sikkert er at du burde styre unna pistasj og dem ellers tropiske smakene, disse minner ikke om stort annet enn kjemikal smak.. Cookies & cream er helt ok, det går ned. Vaniljen syntes jeg faktisk er best, men da bruker jeg den kun når jeg lager havregrøt for å få litt fyldigere smak - å drikke det i shake går man fort lei av. Første 3-4 serveringene smaker greit, men det er det.
  9. Økning i styrke og muskelmasse på underskudd er vell sagt å være nokså umulig med mindre man er helt på nybegynner stadiet? Hvertfall på en diett hvor du har kommet ganske så langt? At det er himmla lett er det nå hvertfall ikke, er ikke mange jeg kjenner som har kjørt en deff-diet helt slavisk samt program og har hatt fremgang, hvertfall ikke sagt det er enkelt. Å ha fremgang på underskudd for min del føler jeg er litt utenfor mitt fysisk-mulige område, med mindre jeg skal jukse med preparater. Jeg skjønner hele "hold motet oppe, *RaWR* mega sterk GRRRRRR" holdningen for å holde seg gående, men jeg føler det er lettere å holde seg realistisk og faktisk tenke at fremgang i styrke og masse er umulig, men å ikke miste masse er fult mulig om man er disipinert nok. EDIT: Hørtes litt ut som jeg sa deg imot her, men absolutt ikke. Var mer nysgjerrig på om at det "Fremgang på underskudd er fysisk umulig på viderekommende nivå" ikke har noe hold med tanke på det du skriver?
  10. Skal prøve å trappe opp oppkarbingen så får jeg se om det utgjør noe forskjell, evt teste å kjøre "lett-dager" på trening mellom splittene for å ikke kjøre til utmattelse hver økt. Takk for tips, får holde ut noen uker til
  11. Jeg er forsåvidt enig, men det er dessverre meget få som vet hvilke matvarer som inneholder hva av næringsinnhold. Hvor mange blir ikke sjokkert av at f.eks nøtter inneholder mye fett, eller samme med advokado? Eller for den del at det er karbs og ikke proteiner i grønnsaker? Skal man følge en slik matplan og gå ned i vekt så må man ha litt kunnskap om generelle næringsinnhold - ettersom at ikke alt du spiser følger med etikett og innholdsfortegnelse.
  12. Det glemte jeg å legge ved, har oppkarbingsdag en gang i uken, blir enten lørdag eller søndag - kommer an på hva som passer seg best. Noen som har noe god kunnskap om splitt vs evt helkropps på deff? Er det noe som er å foretrekker over noe annet?
  13. Noen som har noen gunstige tips til hvordan man kan unngå den slappheten som kommer etter man har gått på deff en stund? Er ikke slik at jeg sover usedvanlig mye eller ikke orker noe som helst. Men etter en stund så kjenner man at kroppen går på før første giret og man er passivt sliten hele tiden, merker det spesielt at det går utover humøret på jobben. Ikke minst er resitueringen etter trening vesentlig tregere, selv om jeg trener 3 splitt så merker jeg at muskulaturen er sliten etter man trener samme gruppe etter 4 dager. Jeg spiser greit, får i meg bra med fett og nok proteiner, ligger på ca 2200 kcal per dag. Omega3, fettsyrer, mineraler og vitaminer suppleres også ved siden av god mat og proteiner selvfølgelig. Samt ZMA. Fettprosenten begynner å bli ganske så lav, så er ikke så veldig mye mer jeg skal ned, men hadde vært greit å fått noe triks på hvordan man kan få litt mer energi. Jeg trener ikke kardio, da jeg ikke føler jeg trenger det, antar heller ikke at dette ville gitt noe mer overskudd? Dagsformen idag ligger vedlagt, så dere ser sånn ca hvordan det ligger an. Hører jo fra dem fleste som drar på stevne og slikt at trøttheten er noe som kommer med og man må bare bite i eplet. Får meg i snitt 6-8 timer søvn hver natt og har en ellers rutinert døgnrytme.
  14. Origin fra Genomyx http://www.bodybuilding.com/store/genomyx/origin.html Beste jeg noen gang har prøvd, mye bedre enn både craze, jacked og NO xplode, men det er trukket fra salg og produksjon - enkelte rykter jeg har hørt er at det inneholdt amfetamin lignende stoffer, om det stemmer eller ei vet jeg ikke. Men som alt annet kosttilskudd, det som virker for å være for godt til å være sant, er som regel det
  15. Kosttilskudd og annet div som inneholder phenylethylamine går ikke gjennom tollen Korriger meg om jeg tar feil, men enhver forbindelse i fenetylamin-gruppen havnet på dopinglista i 2013, nå jeg jeg langt fra noe kjemiker, men det er slik jeg forstår det ut fra dopinglista på lovdata. Har også hørt at det har noe med hvordan benzen ringen er satt opp eller hvordan du nå sier det. Så ja, ta det med en klype salt.
×
×
  • Create New...