Gå til innhold

Hygiene på treningssenter får stryk-karakter


GAS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det burde ja, men det er slike områder som folk faktisk ikke tenker over. Hvor mange skrubber liksom dusjgulvet hjemme med gjevne mellomrom? Svært få, man gjør skjeldent noe med det før man faktisk ser at ting er skittent. Vet av flere som kun bruker en våt klut til å vaske kjøkkenbenken og tror at det da er rent, for de ser jo ikke alle de bakteriene som lever der :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så har du jo de som synes det er helt innafor å pisse i dusjen.

Det finnes 2 typer mennesker: De som tisser i dusjen, og løgnere..

Ellers kom det ikke som et sjokk at treningsstudioer er skittene, derfor jeg alltid vasker meg supergodt når jeg dusjer etter trening. For en som kronisk biter negler, så burde vel dette vær direkte frastøtene, men jeg er vel så vandt med den bakteriekulturen etter 8 år på treningssentere at jeg er vel immun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke overrasket. Har funnet litt av hvert i garderoben. Bl.a. masse hår foran speilet/vasken på toalettet, noe som mest sansynlig stammer fra noe ala shaving. Avføring på gulv, og utover toalettet. Ser mange som snyter seg midt inne på senteret, noe jeg ville valgt å gjøre på toalettet (og vaska med etterpå). Noen henger svette håndkler over håndtakene på apparatene, mens de trener på et apparat ved siden av.

Og dusjen bruker jeg aldri, av den enkle grunn av at jeg går direkte hjem etterpå og dusjer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg ikke bryr meg. Har ikke daua enda, og regner ikke med at det er strålende rent og bakteriefritt på et treningssenter, selv om noe kan være litt mer nasty enn man ønsker.

Du får holde på denne tanken til du tar med deg stafylokokker hjem fra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg ikke bryr meg. Har ikke daua enda, og regner ikke med at det er strålende rent og bakteriefritt på et treningssenter, selv om noe kan være litt mer nasty enn man ønsker.

Fint av det ikke bryr deg om du er kolonisert av stafylokokker, men det bryr antakeligvis mennesker med nedsatt infeksjonsforsvar eller sår, og det kan fint være at du møter på slike. Jeg bryr meg lite om bakterier selv, men jeg desinfiserer likevel hendene mine tohundre ganger daglig i løpet av en dag med pasientkontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fant en del på stenger også, men tenker at så lenge jeg ikke putter hendene i munnen (altså trener og ikke spiser), så bør det gå greit. Lurt å vaske hendene før og etter trening. Dusje gjør jeg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som jobber i VG og kan ta på seg ansvaret med å legge inn en ekstra "s" i overskriften? Garanterer markant økning i antall visninger!

Tror du ikke flere nå vil trykke seg inn på den for å vise at de kan ordentlig nårsjk ved å klage i kommentarfeltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge. Kroppen trenger litt bakterier å slåss med slik at man holder immunsystemet i fighting condition. Noen her som har blitt oftere syk etter de begynte på treningssenter? Lars Monsen mener iallefall at han svært sjeldent blir syk og han går ofte måneder uten å vaske seg når han er på tur. Ullbokseren skifter han en gang i måneden, da brenner han den på bålet. Tror dagens samfunn med alt fokuset på bakterier og antibac osv osv skaper mer sykdom. Norge topper vell statistikker på sykefravær og astma i verden? Sunne, friske, rene Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge. Kroppen trenger litt bakterier å slåss med slik at man holder immunsystemet i fighting condition. Noen her som har blitt oftere syk etter de begynte på treningssenter? Lars Monsen mener iallefall at han svært sjeldent blir syk og han går ofte måneder uten å vaske seg når han er på tur. Ullbokseren skifter han en gang i måneden, da brenner han den på bålet. Tror dagens samfunn med alt fokuset på bakterier og antibac osv osv skaper mer sykdom. Norge topper vell statistikker på sykefravær og astma i verden? Sunne, friske, rene Norge.

Rett meg om jeg tar feil, men jeg tror ikke stafylokokker lar seg "fikse" av immunforsvaret sånn helt uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som jobber i VG og kan ta på seg ansvaret med å legge inn en ekstra "s" i overskriften? Garanterer markant økning i antall visninger!

En ekstra 's' eller en strategisk plassert bindestrek. :p

Ellers, til tema: dette stresser jeg ikke over en millimeter en gang. Å dusje på treningssenteret er noe jeg aldri ville gjort uansett, og hva gjelder bakterier så er få ting mer bakteriefylte enn et tastatur. Jeg sleiker heller doringen enn tastaturet mitt, for å si det sånn. Ellers: dørhåndtak på dører rundt om kring vil jeg også tro ville slått skoa av germofobe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...