Gå til innhold

Billig middag


nyttliv89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mye frossen fisk er veldig billig sett i kilospris.. smaksmessig ville jeg aldri gått for det.. MEN det er jo nok folk som spiser tunfisk :p Så da er det vel ikke noe problem og spise en, litt under pari, bit med laks ? :p

Ellers er det mye billig svinekjøtt i butikkene.. svinekoteletter, nakkekoteletter, skinkebiff osv osv.. skjær bort det mest synlige fettet og steeek dem lenge i ovn (så renner enda mer fett av) OM fett er ett no-no, vel og merke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi har finfine gohelg tilbud, bare å sjekke ut nettsida dems hver fredag, hamstre inn litt om du ser at de har noe du liker veldig godt. Har du fryser kan du handle inn mer og fryse ned.

Om du bor i en by med innvandrerbutikker så kan du kjøpe mye fine ting til en billig penge, i store kvantum. Raid nettsidene til butikker og sjekk ut hva de har av tilbud. HM pleier å ha shampoo og balsam + dusjsåper til en billig penge i ny og ne(ja, har du mye hår på hodet går det faktisk mye penger ut på slikt). Europris pleier å ha fine tilbud på store mengder med dopapir(first price suger på dopapir). Rema er billigst på havregryn og tunfisk, samt fryste bær. Rema og bunn pris har en pulverkaffe til rundt 20 kr for 500g(ikke den beste på smak, men den funker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen tips til billige middagsretter som også er sunne?
HM pleier å ha shampoo og balsam + dusjsåper til en billig penge i ny og ne(ja, har du mye hår på hodet går det faktisk mye penger ut på slikt). Europris pleier å ha fine tilbud på store mengder med dopapir(first price suger på dopapir).
Liker'e ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi har finfine gohelg tilbud, bare å sjekke ut nettsida dems hver fredag, hamstre inn litt om du ser at de har noe du liker veldig godt. Har du fryser kan du handle inn mer og fryse ned.

Om du bor i en by med innvandrerbutikker så kan du kjøpe mye fine ting til en billig penge, i store kvantum. Raid nettsidene til butikker og sjekk ut hva de har av tilbud. HM pleier å ha shampoo og balsam + dusjsåper til en billig penge i ny og ne(ja, har du mye hår på hodet går det faktisk mye penger ut på slikt). Europris pleier å ha fine tilbud på store mengder med dopapir(first price suger på dopapir). Rema er billigst på havregryn og tunfisk, samt fryste bær. Rema og bunn pris har en pulverkaffe til rundt 20 kr for 500g(ikke den beste på smak, men den funker).

Damn! Det var studentguiden sin :D good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste ofte sei når budsjettet var stramt. Der jeg bodde fant jeg ofte fersk seifilet i butikk til 70 kroner per kilo, og gjerne enda billigere, så kjøpte noen biter av det, og godt med brokkoli og gulrøtter. Kokte grønnsakene, stekte seien i stekepanne, og mekket en god rømmesaus på stekeskyen. Snadder, sunt, og gjerne billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrerbutikker er som regel veldig gode på ris , bønner og linser. En 20kgs/schvæææææær sekk med jasminris for en hundrings, vs fire porsjoner i en Uncle Ben's boil-in-bag til seksti kroner? Enkelt valg.

Meny selger hele kyllinger til 40kroner stykket, lær deg å beine ut og du har en endeløs tilgang på billig middag (:

Ellers er svinekjøtt billig pga overproduksjon, nakkekoteletter til 40kr kiloet? Aaaw yeah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn! Det var studentguiden sin :D good work!

Beste av alt; jeg har aldri vært student;)

Du får faktisk fersk laks til en jævlig billig penge på rema, og den grilla kyllingen på meny koster 34 kr(det gjorde den iallefall i går). Om du liker avocado,dra på invandrerbutikk, er opp til 10 kr i prisforskjeld på stykk pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste av alt; jeg har aldri vært student;)

Du får faktisk fersk laks til en jævlig billig penge på rema, og den grilla kyllingen på meny koster 34 kr(det gjorde den iallefall i går). Om du liker avocado,dra på invandrerbutikk, er opp til 10 kr i prisforskjeld på stykk pris.

Ikke så billig om du sjekker kilospris :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, typ 70 kr kiloen, med mindre de har endra prisen på den siden sist jeg kjøpte:p

Jaok.. "samme" type som Coop kjører sikkert.. Domstein som leverer Coop sine.. utrolig dårlig kvalitet.. men næringsinnholdet er vel tilnærma likt, så ja.. for student-bygging er det vel ok (y) Skakke mye til for å være bedre enn tunfisk på boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å søke, men finner ingen andre tråder om dette. Om dere har noen så link gjerne.

Budsjettet her er stramt. Jeg er student, og har ikke mye penger å bruke på mat. Har dere noen tips til billige middagsretter som også er sunne?

Har det samme "problemet" jeg også, mtp. studentlivet. Jeg går på en veldig stram diett nå mtp. konkurranse etter hvert, og kjøper det meste av maten min på rema 1000. Da går det mye i havregryn, sei (fryst i blokk, 16 kr for 600gram), laks (56 kr for 500gram), kylling og salat. Er vel egentlig det jeg spiser hver dag, ut og inn. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men for min del som bor i Stavern i Vestfold så kjører jeg ofte til Sverige for å hamstre kyllingfilet, karbonadedeig og kosttilskudd (anbefaler proteinshoppen i strømstad, fantastisk service av Patric).

Jeg er opptatt av å storhandle hver mandag, grunnen er at da handler jeg ikke småting jeg EGENTLIG ikke trenger, har travle dager med jobb, studier, trening and so on. Anbefaler det om du ikke gjør det fra før av :)

Håper det hjälp lytt! Nå gikk jeg bare etter min diett tho, men rema 1000 er ganske billig i mine øyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å dra til Sverige så anbefaler jeg at du kjøper vaskemiddel i stort kvantum der (de store boksene osv). Det er mye billigere.

Har du bod å lagre ting i så er det bare å fylle opp små bokser og små tøymykner flasker så slipper de store å ta for mye plass på badet :)

Dette gjelder forøvrig annet vaskemidler også.

Skal du handle i Norge så er rema sin vaskemiddel serie helt ok :) spesielt den til speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mange foran meg beviser, så er det i grunnen en myte at sunn mat er så dyrt. Kanskje om du skal ha noe veldig fancy, men om du starter litt enkelt med f.eks

400 gr kyllingkjøttdeig = 17 kr.

500 gr fryst eldorado blomkålblanding = 10 kr

Det deg et utgangspunkt på 13,5 kr pr middagsrett (du får vel knapt en kvart grandis for det?)

Sleng på 1 kg first price løk til 10 kr og 1 kg first price gulrøtter til 10 kr, på handelista di, som du kan steke sammen med kyllingkjøttdeigen og noe krydder, så blir det litt mer spennende, men du er ikke oppe i mer enn 16-17kr pr middagsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fitnessbloggen.no/tips-okonomi-student-billig-student/

http://fitnessbloggen.no/pristest-proteiner/

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/dagens-utfordring-vil-bli-sterk-noen-tips-til-billig-og-bra-mat.16874/

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/sunt-kosthold-p%C3%A5-begrenset-budsjett.14321/ Dette er en relativt lang og omfattende tråd :)

Ellers ville jeg sett etter tilbud på sunne ting som du liker, samt brukt mindre på feks alkohol ol. Snuser du forresten? regn på det, det er dyrt.

Men både pasta, ris og potet er billig, så sammen med kjøtt og grønnsaker, olje, oystersaus, soyasaus, hot chili saus blir det en flott wok!

Kjøp store pakker, og se på kg-prisen. Ikke kjøp porsjonspakker osv.

Handle mest på Rema1000, de er faktisk billigst på en del ting, men sjekk også ut Kiwi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...