Gå til innhold

Dagens utfordring: Vil bli sterk!! Noen tips til billig og bra mat?


Fainlain

Anbefalte innlegg

Jeg trener styrke minst 3 ganger i uka (+ utholdenhet). Prøver å spise mye og sunt for å øke muskelmassen og ha masse energi (til skole, venner og jobb i tillegg til trening). Dette er ikke så lett med studentbudsjett.. Spiser som regel wok med grønnsaker og fisk/kalkun/kylling til lunch og middag, smootie eller skyr til mellommåltid. Til frokost er det enten frokostblanding eller stekte grønnsaker, karbonadekjøttdeig og egg. (vips, er alle pengene borte :eek:)

Noen tips til billig, sunn og energigivende mat??

Jeg jobber på dagtid og har forelesninger fra fire, så jeg må kunne ha det med i boks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tunfisk og makrell i tomat? Førstenevnte veldig proteinrikt, andre mer energitett, begge veldig gode og kan tas med over alt :) Ellers: Følg med på tilbud rundt i butikkene. Lurt å abonnere på tilbudsavisene på e-post, så kan du løpe å hamstre om noen gode skulle komme opp.

Annet enn det: Nøtter, havregryn, proteinpulver, med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alle på død og liv spise karbonadedeig? Kyllingkjøttdeig har jo nesten akkurat samme næringsinnhold, men det er billigere. 400 gram koster 25 kroner. Det finnes en pakke med 600 gram på Rema. Husker ikke hva den koster, men man får sikkert mer for pengene om man kjøper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tips til billig, sunn og energigivende mat??

Hvorfor skal alle på død og liv spise karbonadedeig? Kyllingkjøttdeig har jo nesten akkurat samme næringsinnhold, men det er billigere. 400 gram koster 25 kroner. Det finnes en pakke med 600 gram på Rema. Husker ikke hva den koster, men man får sikkert mer for pengene om man kjøper den.

Angående energigivende, så er jo fettet energigivende, hvorfor da kjøpe karbonadedeig?

Enig med Lisa, men ville heller ha gått for vanlig kjøttdeig, om du finner billig storfekjøttdeig, så er den ofte til 60kr kiloen, det er ikke noen upris.

Om du er redd for fettet, så kan du steke det, og ta ut fettet som blir, det gjør jeg (da jeg er på diett).

Er du virkelig redd for fettet, så kan du ha det i en sil(etter du har stekt det) og tømme over kokende vann. Da har du plutselig karbonadedeig, iallefall mtp fettmengde.

Men om du vil ha energigivende mat, så spiser du fettet også, mye god energi i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående energigivende, så er jo fettet energigivende, hvorfor da kjøpe karbonadedeig?

Enig med Lisa, men ville heller ha gått for vanlig kjøttdeig, om du finner billig storfekjøttdeig, så er den ofte til 60kr kiloen, det er ikke noen upris.

Om du er redd for fettet, så kan du steke det, og ta ut fettet som blir, det gjør jeg (da jeg er på diett).

Er du virkelig redd for fettet, så kan du ha det i en sil(etter du har stekt det) og tømme over kokende vann. Da har du plutselig karbonadedeig, iallefall mtp fettmengde.

Men om du vil ha energigivende mat, så spiser du fettet også, mye god energi i det :)

Er ikke så redd fettet. spiser myyye avocado, nøtter og sånne godsaker:). hehe, er vel bare at jeg har blitt litt skeptisk til vanlig kjøttdeig etter alt styret med muk:oops:..

Må lage lunch og middag for hele uka på søndager, å denne uka blir det skikkelig tunfisktema. Som regel blir det det samme hver dag, men denne uka slo jeg til med 2 varianter:

- Wokgrønnsaker og tunfisksalat

(Tunfisksalat | Sunne Fristelser) som jeg skal ha over,

- Tunfiskomelett og masse grønnsaker (+avocado og nøtter).

Får kanskje drysse over litt ekstra olje for å øke energien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...