Jump to content

Quadzilla

Members
  • Content Count

    399
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Quadzilla last won the day on November 25 2015

Quadzilla had the most liked content!

About Quadzilla

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 09/25/1993

Recent Profile Visitors

1310 profile views
  1. Props som bare hopper i det og vil lære på vegen Det er veldig lettvint å holde kroppen i ketose, jeg begynte med det samme for 3mnd siden selv, da uten å kunne noe annet enn at 0 karb = ketose (basicly). Jeg kan skrive opp noen småting som ga meg et 'aha' moment når jeg skjønte det og som gjorde matvalg vesentlig lettere. - Ha innstillingen at du skal nå 10ish karbs ila dagen, da er det plass til litt slump samtidig som du sansynligvis holder deg godt under 25g - Trekk fra fiber/kostfiber i karboregningen (100g avokado har 9g carb hvorav 7g er fiber, mao har den 2g/100g) - Stek ALT i smør/olivenolje og topp det med enda litt mer olje. Kaffe med fløte og kokosolje er en twist på bulletproof coffee som smaker ypperlig (etter et par dager) og gir deg masse bra fett. - Drikk masse vann og spis nok salt. Uten carbs binder kroppen mindre vann og er derfor enda med avhengig av hyppig inntak ++. Appen 'waterminder' har en flott widget for å tracke vanninntak, det er lettere å ta det for gitt/glemme det enn man tror. - Ikke overkompliser. Det finnes latterlig mange oppskrifter på nett med brøderstatninger som er sammensatt av all slags lugubre pulver når kroppen blir mye gladere for et stykke laks, litt rømme og brokkoli. - Pass på at du får nok mat ila dagen. Hvis du er som meg føles kroppen veldig full av store mengder fett, selv kan jeg gå resten av dagen uten mat etter morgenkaffen med olje og fløte, det sier seg selv at det ikke funker i lengden, kroppen trenger fortsatt næring. - Nok vann sammen med grønnsaker for å dempe sulten kan ikke stresses nok, veldig kjekt. Dette er måten jeg har gått inn i det på og det har funket fjell. Lykke til
  2. (ignorer hvis du vil være fornuftig, men det funker, kjapt og greit uten innblanding av anti-trening lege) Slet med akkurat det samme for noen mnd siden når jeg la om fra mid-low til low-lowbar, det kjentes ut som skulderen revnet og armen ble nummen/sovnet helt random (håndleddsbind/litt bredere grep vil redde håndleddene dine forresten). En god fysioterapeut (med idrettsrelasjoner er å foretrekke) klemte og bøyde litt, konkluderte med muskulatur som førte til stress på noen nerver, husker ikke nøyaktig. Dry needling, 50min, takk og adjø, siden har det vært helt fint Verdt en vurdering!
  3. Har søvnproblemer som kommer og går selv, er heldigvis en ekspert i å slappe av så fort muligheten byr seg så kroppen godtar 1-4t søvn pr natt. Du har selvfølgelig de klassiske tipsene 'ikke se på mobilen/pcen/tv 2t før leggetid' som ingen gidder å følge i det lange løp. Det jeg har funnet ut som fungerer og kan være verdt et forsøk; Faste rutiner på kveldstid, unngå stress så godt det lar seg gjøre (pakk treningsbagen, finn frem klær etc for morgendagen, mindre å tenke på at skal gjøres neste morgen er en god ting). Prøv å legge et godt måltid, en god del væske og zma til ikke altfor lenge før sengetid, husk at kroppen skal ligge i dvale i mange timer, make it happy (bonustips; alltid ha noen reserveproteinbarer og en flaske vann ved sengen). Tenker du mye fra du legger hodet på puten til du sovner, noe som hindrer deg inn i drømmeland? Forsøk med musikk/podcast (jeg er f.eks avhengig av å sovne til Radioresepsjonen når jeg er alene, ikke veldig relatert til søvn for de fleste) for å eliminere det. Signerer siste noten til @FrkHoel twilight på tlf/pad og f.lux på pc er et must.
  4. Beklager å måtte knuse håpet ditt men jeg tror du undervurderer hvor stort hopp det er fra 100-190kg, ihvertfall når du er så ung og tynn. Jeg bøyde 200kg @15 selv MEN da hadde jeg allerede trent i 3 år og hadde en kroppsvekt vesentlig høyere en 60kg Drit i de tallene enda, tren og nyt styrkeøkningen, vektene kommer, 190 er bare et lite hopp på vegen. Hvorfor vente helt til februar med et stevne forresten? Uten at jeg vet hvor i landet du holder til har de fleste klubbene månedlige stevner.
  5. Quadzilla

    Dagens negative

    'Jeg kan ikke møte på trening idag heller, skal på fest' Kjeft, døgnet har 24t din late bikkje.
  6. Utstyrsfrie rekorder kom ikke før nå nylig, husker ikke hvor lenge siden da utstyrsfri løfting interesserer meg mindre enn null, det kombinert med at svært få så lette veteraner løfter/er sterke nok til å sette standarden er grunnen til at det er mye ledig plass på listen. Uheldigvis er det NM utstyrsfritt i år, mange vil nok fylles opp da
  7. Blir det der sett på som en bulk for dere "normale"? Oisann, lar være å poste mitt kosthold, spare dere for sjokket
  8. Whops, ikke fått varsel for dette. Som skrevet, ingen av øktene var over 77,5kg (ish), hadde heller fokus på eksplosivitet (jeg er en relativt eksplosiv løfter) samt reps for å få mengden smurt inn. Det stemmer at alt ble gjort sammen med benk 4 ganger i uken med relativt skyhøy mengde (hovedsakelig smal/medium/vanlig/klossvarianter). Uten at jeg skal sammenligne treningsgrunnlaget mitt med deres blir man sterk på det man trener på og man må lære seg selv å kjenne. Er du eksplosiv? Er du en som blir sterk av mye tungt og lavere mengde, lett men stor mengde? Alt slikt må tas hensyn til. Det er forresten en liten løgn i det forrige innlegget, jeg presset 122,5 . Har et lite prosjekt gående for 130kg selv, før sesongen begynner, det er et mye penere tall Førstemann!
  9. Do it! Lås døren, skru av lyset og enjoy
  10. #thepewdiepieofpowerlifting
  11. At det kommer noe bra content på YouTubekanalen/underholdende podcast kan ingen nekte for det eneste som blir litt bak mål er å henvise til hans teknikk i bøy som bevis på at det finnes de som holder på skivene under knebøy. Lille tøsegutt jeg vet jeg er langt, langt ifra best på noe som helst område, men JEG vil ikke bidra til at keyboardwarriors som har sett noen klipp på YouTube finner støtte på et nettforum for teknikk som ikke har noe for seg, drar på trening og løfter sine (som oftest lette, siden de er nye) vekter slik. Samtidig har jeg sansynligvis fler timer under knebøystangen enn brorparten av forumet og har opparbeidet en forståelse av hva som er hensiktsmessig (og ikke) å bruke tiden på for å løfte mest mulig. Skal heller ikke nekte for at jeg er en kverulant Men fuck erfaring, kopier stilen til gutta, løft og kos deg Se heller på filmene med Chad Wesley Smith, der har du kvalitetsløfting kombinert med kunnskap (og udiskutabelt en god dose droger)
  12. Det er en vesentlig forskjell på å holde ytterst på stangen men innenfor vs slik Tufte holder på det bildet, dere som ikke forstår det samt hva som er feil med å henvise til Mark Bell for kvalitet er egentlig grunn nok til at det her er lost sjalabais!
  13. Du mener godeste testobell er en god rollemodell på teknikk? Lykke til
  14. Ikke minst; bøtte på bøtte med drugz :3
×
×
  • Create New...