Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal, skal ikke, skal, skal ikke?

Det er dagens dumme spørsmål fra min side. Leker med en tanke som jeg ikke helt tør å gjøre noe med. Enda.

Skal! Alltid bedre å angre på noe en har gjort, enn at man aldri gjorde det i første omgang:happy:

Skal, skal ikke, skal, skal ikke?

Det er dagens dumme spørsmål fra min side. Leker med en tanke som jeg ikke helt tør å gjøre noe med. Enda.

Skal! Bedre å gjøre og kanskje angre, enn å ikke gjøre og garantert angre.

Skal! Alltid bedre å angre på noe en har gjort, enn at man aldri gjorde det i første omgang:happy:

Skal! Bedre å gjøre og kanskje angre, enn å ikke gjøre og garantert angre.

Ser ut som at jeg ikke har noen valg ;)

Har et møte jeg må på først, men etter det blir beslutningen tatt!

Prøver å få i meg mer grønnsaker og har derfor investert i stavmikser så jeg kan lage meg diverse grønnsakssupper til kvelds. Går det greit å mikse inn et par rå egg etter at suppa er ferdig kokt, uten at det går negativt ut over smaken eller at suppa blir klumpete? Noen som eventuelt har eksempler på oppskrifter?

Edit: Kan jeg for eksempel slå to egg i denne suppa før jeg bruker stavmikseren?

http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/brokkolisuppe

Prøver å få i meg mer grønnsaker og har derfor investert i stavmikser så jeg kan lage meg diverse grønnsakssupper til kvelds. Går det greit å mikse inn et par rå egg etter at suppa er ferdig kokt, uten at det går negativt ut over smaken eller at suppa blir klumpete? Noen som eventuelt har eksempler på oppskrifter?

Edit: Kan jeg for eksempel slå to egg i denne suppa før jeg bruker stavmikseren?

http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/brokkolisuppe

Ja, det kan du, sortof. Å legere supper(gjerne supper kokt på kraft eller buljong) med fløte eller eggeplommer, er le classic fransk oldschoolmetode for å fete opp supper og få digg konsistens.

Husk bare på at hvis eggene blir for varme, da koagulerer de, og da får du plutselig grønn eggerøre med brokkolibiter i.

Vil derfor heller anbefale deg å vente med å ha i egg til suppa er ferdig. Knekk eggene i en skål, og rør de lett sammen med en gaffel. Hell så forsiktig pittelitt varm suppe ned i eggene mens du pisker som fææn. Hell litt til. Litt til, og tilslutt litt til. Denne varme eggeblandinga blandinga kan du så helle tilbake i originalsuppa mens du rører. FOM nå kan ikke suppa kokes opp videre.

Annonse

Jeg vet at sunt vs usunt handler om mengde - men er det ille å spise typ 4xriskaker dagen? I og med at riskaker omtrent ikke har næring.

Jeg vil ikke si at fire riskaker om dagen utgjør "ille" på noe som helst vis. Med mindre du spiser ketogent. Noe jeg mistenker du ikke gjør.

På strømpebukser og ullundertøybukser så er det to sømmer på den ene siden, og en søm på den andre siden. Hvilken vei er egentlig riktig? To sømmer foran, eller en søm foran?

Jeg har alltid brukt strømpebuksen slik at jeg har to sømmer bak og en foran. Men i går brukte jeg et ullundertøy sett hvor lappen var der det var en søm (som om en søm skal være bak). Samtidig var den mye høyere i livet der det var en søm. Så nå er jeg forvirret.

Annonse

På strømpebukser og ullundertøybukser så er det to sømmer på den ene siden, og en søm på den andre siden. Hvilken vei er egentlig riktig? To sømmer foran, eller en søm foran?

Jeg har alltid brukt strømpebuksen slik at jeg har to sømmer bak og en foran. Men i går brukte jeg et ullundertøy sett hvor lappen var der det var en søm (som om en søm skal være bak). Samtidig var den mye høyere i livet der det var en søm. Så nå er jeg forvirret.

Er oppvokst med to sømmer bak og en søm foran ^^

Strømpebukser er to sømmer bak, mens på en del ullundertøy er det en søm bak som gjelder (særlig om de er laget til gutter gjelder vel dette).. Når det er sagt kan mine komme på både på vranga og bakfram uten at jeg kjenner noe særlig forskjell og ikke vises det heller så det bryr meg ikke så mye :whistle:

Strømpebukser er to sømmer bak, mens på en del ullundertøy er det en søm bak som gjelder (særlig om de er laget til gutter gjelder vel dette).. Når det er sagt kan mine komme på både på vranga og bakfram uten at jeg kjenner noe særlig forskjell og ikke vises det heller så det bryr meg ikke så mye :whistle:

På det ullsettet her merker man forskjell... Kan ikke ha det den veien jeg alltid har trodd, to sømmer bak, en foran. Men, så lenge man kan ha det på så fungerer det!

Bare ble litt forvirret :p

Når noen sier at man bør trene med stort volum, hva vil det si? Mange reps? Mange sett, få reps? Har aldri skjønt det :whistle:

Volum er total mengde. Typisk vil å øke volum si å gjøre flere sett. Sammenligner du f.eks. sett/reps á 3x5 og 5x5 med samme vekt så er det mer volum med 5x5. Hvis det for enkelhets skyld er snakk om 100kg på stanga så blir det 1000kg i forskjell i volum:

3 x 5 x 100kg = 1500kg

5 x 5 x 100kg = 2500kg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...