Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I kjedsomhet roter jeg en del rundt på det store Internett og ramler da innom fitnessrosababe-typ blogger. Legger stadig merke til hvor utrolig mye fjas i form av løsnegler, hår, sminke osv som tydeligvis må til for å stille. Lurer derfor på hva slags kriterier de blir dømt etter, og hvor stor forskjell det er på jentene og guttene? Jeg er som jenter flest glad i sminke og jåleri altså, men jeg kan ikke skjønne hva negledesign(som forøverig er maad Harry) til flerfoldige hundre/tusen kroner har med greia og gjøre.

Innen bikinifitness er kriteriene de dømmes etter bevisst vage, men basert på retningslinjene teller da hår, sko, bikini, sminke og negler nesten like mye som fysisk form. Greier du å finne en mer latterlig konkurransegren, si ifra.

http://www.ifbb.com/pdf/bikini_fitness_rules.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ny pc:

- Budsjett maks 4000.

- Hdmi ut

- Lav vekt

- Ikke minipc.

Noen som har anbefaling?

Ville gått for en 15" evnt 13" laptop, (går ann på hva størrelse du tenker er optimalt).

Tenk lagringsplass, dedikert skjermkort, og minne. Og helst en i5 prosessor :)

Sjekk tilbud, f.eks på elkjøp, lefdal, komplett, mpx e.c.t. :-) så burde det dukke opp noe nå når alle "skolestart" tilbudene kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gusjamei

Det er endelig konstantert at jeg ikke sover for lite, eller er lat eller sløv. Grunnen til at jeg trenger ettermiddagshvile og at jeg ikke har mye overskudd, og at jeg enkelte dager har evig nok med å ligge i senga og puste er pga senskader av Cerebral parese.

Så jeg spør; Noen her med innsikt i fysioterapi, rehabilitering eller symptomene som jeg nå har begynt å oppleve tross min marginale grad av CP som kunne tenke seg å "bryne" seg på dette eksemplaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

hvor har dere kjøpt lunsj-bokser? Vil ha med to rom, og lokket må være tett sånn at væske ikke går ut. (jeg skal ikke fylle den med vann, men in case polentaen min er for lite kokt eller lignende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gusjamei

Det er endelig konstantert at jeg ikke sover for lite, eller er lat eller sløv. Grunnen til at jeg trenger ettermiddagshvile og at jeg ikke har mye overskudd, og at jeg enkelte dager har evig nok med å ligge i senga og puste er pga senskader av Cerebral parese.

Så jeg spør; Noen her med innsikt i fysioterapi, rehabilitering eller symptomene som jeg nå har begynt å oppleve tross min marginale grad av CP som kunne tenke seg å "bryne" seg på dette eksemplaret?

Hva legger du i å bryne seg på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at jeg er en sci-fi entusiast, så har jeg aldri sett noe som helst av Star Trek. Tenker det er på tide å begynne. Kan noen anbefale hva jeg bør begynne med? Det finnes jo faktisk enormt mange sesonger og filmer, og jeg er skeptisk til å begynne med det fra 60-tallet. Vil helst begynne med noe nyere, og heller se det fra 60-tallet senere dersom jeg blir tilstrekkelig interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at jeg er en sci-fi entusiast, så har jeg aldri sett noe som helst av Star Trek. Tenker det er på tide å begynne. Kan noen anbefale hva jeg bør begynne med? Det finnes jo faktisk enormt mange sesonger og filmer, og jeg er skeptisk til å begynne med det fra 60-tallet. Vil helst begynne med noe nyere, og heller se det fra 60-tallet senere dersom jeg blir tilstrekkelig interessert.

Er ikke noe trekker selv, så kanskje noen andre som kan besvare det bedre. Men vokste opp med picard, så filmene med shatner og så de nyeste. Har du nok å se på i noen måneder :p!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe trekker selv, så kanskje noen andre som kan besvare det bedre. Men vokste opp med picard, så filmene med shatner og så de nyeste. Har du nok å se på i noen måneder :p!

Tviler ikke på det nei. ;)

Er skeptisk til om jeg vil like Star Trek bedre enn favorittene Babylon 5 og Firefly, men vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til tross for at jeg er en sci-fi entusiast, så har jeg aldri sett noe som helst av Star Trek. Tenker det er på tide å begynne. Kan noen anbefale hva jeg bør begynne med? Det finnes jo faktisk enormt mange sesonger og filmer, og jeg er skeptisk til å begynne med det fra 60-tallet. Vil helst begynne med noe nyere, og heller se det fra 60-tallet senere dersom jeg blir tilstrekkelig interessert.

Star Trek: The Next Generation

Patric Steward gjør en god kaptein, og de andre i crewet er også festlige. Data er en av mine all time favorittkarakterer på det store lerretet, og om du er en fan av The Big Bang Theory får du i ST:TNG se Will Wheaton (Sheldons erkenemesis) i sin første virkelig store rolle. Er på ingen måte en ny serie, men kvaliteta på filminga og slikt er i alle fall nærmere dagens standard enn orginalserien fra 60-tallet.

Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Star Trek: The Next Generation

Patric Steward gjør en god kaptein, og de andre i crewet er også festlige. Data er en av mine all time favorittkarakterer på det store lerretet, og om du er en fan av The Big Bang Theory får du i ST:TNG se Will Wheaton (Sheldons erkenemesis) i sin første virkelig store rolle. Er på ingen måte en ny serie, men kvaliteta på filminga og slikt er i alle fall nærmere dagens standard enn orginalserien fra 60-tallet.

Anbefales på det varmeste!

Takker for gode tips, da begynner jeg med The Next Generation. Har ikke sett Big Bang Theory bortsett fra noen scener på YouTube (får noia av de charactersene), men regner med å se mange kjente fjes ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til hvordan en kan få bedre søvn? Uansett om jeg sover 3 timer, 6 timer eller 9 timer våkner jeg opp trøtt og utslitt.. har prøvd med ZMA, no effect :/

Dersom du kan, burde du i størst mulig grad opprettholde fast døgnrytme. Altså, legg deg og stå opp til noenlunde faste tider. Er ikke så kjent med vitenskapen bak dette, men det har vannvittig mye å si for å oppnå god søvn. Råder deg også til å ikke spise noe de siste to timene før du skal legge deg, for jeg sover iallfall urolig dersom kroppen jobber med å fordøye kveldsmat o.l.

Synes også det er hjelpsomt å dempe belysningen og f.eks. lese litt i en bok før jeg køyer, i stedet for å sitte med PC-spill eller lignende. Dersom du sitter foran PC'en om kvelden, anbefaler jeg å installere flux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kan, burde du i størst mulig grad opprettholde fast døgnrytme. Altså, legg deg og stå opp til noenlunde faste tider. Er ikke så kjent med vitenskapen bak dette, men det har vannvittig mye å si for å oppnå god søvn. Råder deg også til å ikke spise noe de siste to timene før du skal legge deg, for jeg sover iallfall urolig dersom kroppen jobber med å fordøye kveldsmat o.l.

Synes også det er hjelpsomt å dempe belysningen og f.eks. lese litt i en bok før jeg køyer, i stedet for å sitte med PC-spill eller lignende. Dersom du sitter foran PC'en om kvelden, anbefaler jeg å installere flux.

Fast døgnrytme er greit.. men har ikke hjulpet.

Spiser ingenting, så den er i boks.

Har prøvd med flux, funker ikke :-p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast døgnrytme er greit.. men har ikke hjulpet.

Spiser ingenting, så den er i boks.

Har prøvd med flux, funker ikke :-p hehe

Ok hmm, slutt med å drikke koffeindrikker (inkl. Pepsi Max og Cola Zero) på kvelden, dersom du gjør det. Mange drikker nemlig Max & Zero uten å vite at de inneholder koffein. Unngå også å trene noe rett før du køyer, altså ingen avsluttende push-ups rett før sengs. Skru av volumet på mobilen og la den ligge i fred når du legger deg (jeg ser stadig folk som skriver innlegg midt på natta, om hvordan de ikke får sove). Om du plages av varmen, ta en kald dusj for å redusere kroppstemperaturen rett før sengs. Ikke tenk på kvinnfolk når du skal sove, heller. That's it, nå har jeg ikke flere tips å komme med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...