Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Gjest Fortuity.

Flytte målstreken fra:

[ATTACH]148579[/ATTACH]

.. Til (Tarifa, Spania):

[ATTACH]148578[/ATTACH]

Ja, nei?

#Lighthousechaseftw.

post-30998-14440986165666_thumb.jpg

post-30998-14440986167698_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytte målstreken fra:

.. Til (Tarifa, Spania):

Ja, nei?

#Lighthousechaseftw.

Forberedelsene for en tur gjennom Norge og gjennom Frankrike/Spania er ganske forskjellige.

Å dra på en sånn langtur uten å ha gjort ordentlige forberedelser er å be om trøbbel.

Det er som å skulle invadere Russland i sommeruniform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuity.
Forberedelsene for en tur gjennom Norge og gjennom Frankrike/Spania er ganske forskjellige.

Å dra på en sånn langtur uten å ha gjort ordentlige forberedelser er å be om trøbbel.

Det er som å skulle invadere Russland i sommeruniform.

Det blir ikke en direkte overlapping uten forberedelser, da, Mr. Du kjenner vel meg bedre enn som så? :D

Researchen begynte jeg så smått med for en liten måned siden, og jeg har allerede satt i gang en dialog med 'tureksperter' i Tyskland og Sveits, samt en nordmann som har krysset både Frankrike og Spania. Også vil det eventuelt bli en relativt lang pause mellom Lindesnes og overfarten til DK. Russland i sommeruniform høres ukult ut; men et lite halvår med planlegging vil jeg si er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nummeret til en fyr som arrangerer, og leder, gåturer på tvers og rundtomkring i Spania en sju-åtte ganger i året. Spør pent så kan du få.

Basert på de erfaringene andre rundt meg har gjort så har de ment at det har vært blant de største tabbene deres, hvor man bruker lang tid på å planlegge en tur men blir inspirerte mens de holder på og vil fortsette... og så går de på smeller av diverse slag.

Med lang pause i Lindes så blir turen nødvendigvis splitta, men jeg greier ikke å se at det er en god ide. Betyr ikke at jeg sier det er en dårlig ide. Sier bare at jeg ikke kan se at det er en god en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuity.
Har nummeret til en fyr som arrangerer, og leder, gåturer på tvers og rundtomkring i Spania en sju-åtte ganger i året. Spør pent så kan du få.
Heftig. Jeg kaster meg over i 'Kaffeklubben' for å spørre deg pent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man skal trene styrke og cardio i samme økt, har noen ei god forklaring på hvorfor man skal ta cardioen til slutt?

Som regel så er det bedre å ta styrken først hvis man vil bli sterk, springer man for mye bruker man energi og overskudd som kunne ha gått til bedre prestasjoner med frivektene :)

Dette gjelder særlig om man trener underkroppen.

Men hvis man vil trene kardio mest er det ingenting i veien for å løpe først (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man skal trene styrke og cardio i samme økt, har noen ei god forklaring på hvorfor man skal ta cardioen til slutt?

Om det er fremgang i styrke og reduksjon av fettprosent som er målet, vil det være gunstig å legge styrken først, da dette er hovedfokus. Dersom man "sliter seg ut" med kardio først, vil man ikke ha like mye å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår det sånn at du ikke har problemer med å sovne, men problemer med at uansett hvor mye du sover, så blir du ikke uthvilt?

Hvordan våkner du om morningen? Er det alltid vekkerklokke, eller våkner du av naturlig lys?

Hmmjaa, både og..

Jeg våkner som regel ikke av klokka om jeg først har sovnet.. og om jeg f.eks sovner kl 3 på natta, våkner jeg gjerne kl 5. 7 . 9 og er dødtrøtt når jeg står opp kl 10..

Ellers kan jeg f.eks sovne kl 10 på kvelden, og våkne i halv 2 tida.. evnt som i går, sovna kl 12, våkna i dag halv 5.. og skamtrøtt men får ikke sove mer.. YAYY -_-

Klart å starte med morgentrening noen dager pga dette da.. så alt er godt for noe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye gaming skal være lov i et forhold? (hva syns dere personlig)

Så mye at det blir som en "avkobling" og kjekt.. men så lite at det ikke blir til at en prioriterer gaming foran andre mer "viktige" gjøremål, som f.eks felles oppgaver, felles samvær, e.c.t.

Så dette vil gå veldig ann på forholdet.. Om begge gamer og syns dette er kjekt, og f.eks prioriterer å game fremfor å gå på kino, go ahead.. Om kun en part mener dette, burde det bli et kompromiss, at f.eks han kan game på tirsdag kveld, mot å gå på kino torsdag kveld. e.c.t. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmjaa, både og..

Jeg våkner som regel ikke av klokka om jeg først har sovnet.. og om jeg f.eks sovner kl 3 på natta, våkner jeg gjerne kl 5. 7 . 9 og er dødtrøtt når jeg står opp kl 10..

Ellers kan jeg f.eks sovne kl 10 på kvelden, og våkne i halv 2 tida.. evnt som i går, sovna kl 12, våkna i dag halv 5.. og skamtrøtt men får ikke sove mer.. YAYY -_-

Klart å starte med morgentrening noen dager pga dette da.. så alt er godt for noe :p

Ok. Jeg hadde lignende problemer, men ikke helt like. Det som var hovedproblemet mitt av at jeg ofte våknet fra dyp søvn, som kan gjøre deg trøtt uansett hvor mye du har sovet. Det hjalp å bruke sånne apper som vekker deg på gunstige tidspunkt i sovesyklusen din, eller passe på at du våkner av naturlig lys. I tillegg så hjalp det veldig å ha en ganske konsekvent døgnrytme, men det har du jo allerede.

Oppholder du deg mye på soverommet og i sengen ellers? Hvordan er temperaturen og luften på soverommet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...