Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Kan sukrin gold "erstatte" brunt sukker? Hvordan smaker det sammenlignet med vanlig sukrin? Jeg spør for en venn. Neida.

Haha til venn-delen :p

Nå er det evigheter siden jeg har smakt vanlig sukrin, så jeg vet ikke om det er forbedret - men syntes det smakte høgg.

Av "juksesukker" bruker jeg splenda og sukrin gold, og vil til en viss grad sammenligne sukrin gold med brunt sukker. (I fitnessverdenen i alle fall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha til venn-delen :p

Nå er det evigheter siden jeg har smakt vanlig sukrin, så jeg vet ikke om det er forbedret - men syntes det smakte høgg.

Av "juksesukker" bruker jeg splenda og sukrin gold, og vil til en viss grad sammenligne sukrin gold med brunt sukker. (I fitnessverdenen i alle fall.)

Takkar! Det var vel egentlig det jeg regna med.

Vet du hva det heter på engelsk? Sånn i tilfelle iherb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar! Det var vel egentlig det jeg regna med.

Vet du hva det heter på engelsk? Sånn i tilfelle iherb.

Har akkurat rota fram begge delen, skjønner du - prøver å være "flink" igjen. Får vondt i sjela av denetter en sommer med ekte sukker, dessverre.

Nei, det vet jeg ikke - har ikke sett noe enda som er likt sukrin gold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat rota fram begge delen, skjønner du - prøver å være "flink" igjen. Får vondt i sjela av denetter en sommer med ekte sukker, dessverre.

Nei, det vet jeg ikke - har ikke sett noe enda som er likt sukrin gold..

Det tror jeg på! Jeg har ikke turt å bruke min sukrin til så mye ennå, når jeg baker er det stort sett med Brask & Bram og jeg er redd for å ødelegge alt. Pluss sukkererstatning blir bare en dråpe i havet uansett... :p

Enn så lenge blir det bare å introdusere det til hverdagsmaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips for å kunne holde grepet i denne akkorden på gitar?

Sliter med at jeg ofte skurrer på D-strengen og "B"-strengen (jeg sier B, fordi H er teit)

(serr, barre med lillefinger burde vært ulovlig)

Legger med bilde fordi akkorden C#madd4addA høres på grensa til komplisert ut ;)

post-10380-14440985753021_thumb.png

post-10380-14440985753479_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste muligheten jeg ser er lillefinger på G-E, pekefinger på D, ringefinger på A og siste på E ... Det er mulig at det finnes en invertert måte å spille akkorden på som er bedre ...

Har prøvd lillefingeren på g-e, peke på d, Ring på a og peke på lav e.

Også med ring på g-e, pek på d og lang på ea, men skurra, så kjørte tommel på lav e.

Kjører artificial harmonics, så litt viktig å få alt til å ringe clean...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd lillefingeren på g-e, peke på d, Ring på a og peke på lav e.

Også med ring på g-e, pek på d og lang på ea, men skurra, så kjørte tommel på lav e.

Kjører artificial harmonics, så litt viktig å få alt til å ringe clean...

Om det er noe hjelp er dette samme akkorden (F#m9), bare uten en lav ciss (i.e. invertert).

http://www.all-guitar-chords.com/index.php?ch=F%23%2FGb&mm=m9&v=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Endelig et spørsmål jeg kan svare på!

Lillefingeren på e-B-G strengen, pekefinger på D-strengen, ringfinger på A-strengen og langefinger på E-strengen.

Men det finnes vesentlig lettere måter å spille en C#m#5add4 på. Det er ingenting som heter addA forresten. En A er en høy 5`er i forhold til C#.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Endelig et spørsmål jeg kan svare på!

Lillefingeren på e-B-G strengen, pekefinger på D-strengen, ringfinger på A-strengen og langefinger på E-strengen.

Men det finnes vesentlig lettere måter å spille en C#m#5add4 på. Det er ingenting som heter addA forresten. En A er en høy 5`er i forhold til C#.

Problemet ligger i at jeg skal ha harmonics på dem, så det begrenser hvordan jeg skal spille den :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh! Nesten flaut at jeg ikke skjønte det. Er det den introen med harp harmonics du tenker på? I såfall mener jeg å huske ganske bestemt at han ikke har med noe C# på den mørke E-strengen. Og det gjør det i såfall vesentlig enklere!

Han har variert den, og mener at den er der på studioversjonen. For det meste irriterer det meg at jeg ikke får den til, så vil greie den :p

Resten av sangen er uansett en ålreit tur i parken, men akkurat det grepet irriterer ræva av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte på studioversjonen nå, og ja, den jævelen kjører på med full akkord der. Men, jeg har aldri sett at han har gjort det på noen liveklipp eller noen av gangene jeg har sett han live selv. Så jeg håper nesten at han har gjort et lite studiotriks der. For ja, det der er jævlig! Men takk! Det er lenge siden jeg har spilt litt Tommy Emmanuel, det er på tide igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...