Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Make sens :)

Og ja, grepet er utfordrene. Spesielt for jenter som meg som har dvergefingre :/

Det er utfordrende for alle. Når jeg var i stand til å dra 210x5 i markløft med mixed grep, var jeg nødt til å bruke stropper for 130x8 i RDL med double overhand:).

Fortsetter under...

Det er utfordrende for alle. Når jeg var i stand til å dra 210x5 i markløft med mixed grep, var jeg nødt til å bruke stropper for 130x8 i RDL med double overhand:).

Er absolutt bra grepstrening i øvelsen!

Men legger du til små dvergehender så er utfordringen enda større. Faktisk i alle øvelser hvor man må holde rundt noe :p

Noen som har noen innspill til hvordan jeg kan gå frem for å bli sterkere i press? 1RM ligger på 67,5, satt i desember, nå klarer jeg 6x3 på 60, men så fort det blir stort tyngre klarer jeg knapt nok noenting.

Presse oftere med lavere intensitet? Presse sjeldnere med høyere intensitet?

Investere tid i supplementærøvelser som pushups og pendlayroing og benk? Legge meg under kniven og forkorte lengden på armene så jeg får kortere vei til lockout?

Økte PR med hele 2,5 kilo i 2013, og kjenner jeg kunne satt pris på litt mer fortgang i 2014.

Har begynt å trene den varianten. I starten med lette vekter for å bli vandt til øvelsen, den kan være vond for skuldra hvis det gjøres feil. Jeg holder littegran smalere enn Klokov. Har økt styrken i press etter jeg startet med dette! Veldig morsom øvelse syntes jeg og :)! Blir lei vanlig press. Veldig viktig å varme opp godt!

Annonse

Har begynt å trene den varianten. I starten med lette vekter for å bli vandt til øvelsen, den kan være vond for skuldra hvis det gjøres feil. Jeg holder littegran smalere enn Klokov. Har økt styrken i press etter jeg startet med dette! Veldig morsom øvelse syntes jeg og :)! Blir lei vanlig press. Veldig viktig å varme opp godt!

Holy crap! Her snakker vi ubalanse ja, klarer stanga, klarer kanskje 30kg, 40 nektet å rikke seg. Spennende!

Annonse

Noen som har noen innspill til hvordan jeg kan gå frem for å bli sterkere i press? 1RM ligger på 67,5, satt i desember, nå klarer jeg 6x3 på 60, men så fort det blir stort tyngre klarer jeg knapt nok noenting.

Presse oftere med lavere intensitet? Presse sjeldnere med høyere intensitet?

Investere tid i supplementærøvelser som pushups og pendlayroing og benk? Legge meg under kniven og forkorte lengden på armene så jeg får kortere vei til lockout?

Økte PR med hele 2,5 kilo i 2013, og kjenner jeg kunne satt pris på litt mer fortgang i 2014.

Pressen er jo ofte løftet som stagnerer først. Hvilken programmering følger du for press? Mikroloader du? Hvis ikke, get right on it. Opplegg á la TM med volumdag og intensitetsdag kan være en mulig løsning, men mikroloading først. 1kg økninger ftw.

Aurelius! Jeg har en diskusjon på gang her. Ikke sant bruning handler om smak og ikke lukking? Jeg trenger KILDER!

Se bort fra dette spørsmålet om jeg tar feil.

Handler om maillardreaksjonen.

Bruning gjør faktisk kjøttet litt tørrere

Men det blir litt som å tørrmodne kjøttet. Det blir riktignok noe tørrere, men smaken uendelig mye bedre.

EDIT: Herve This er den beste kilden.

http://scienceline.org/2011/07/grilling-for-geeks/

http://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/25684/title/Kitchen-mysteries/

Aurelius! Jeg har en diskusjon på gang her. Ikke sant bruning handler om smak og ikke lukking? Jeg trenger KILDER!

Se bort fra dette spørsmålet om jeg tar feil.

Du har rett, det lukker ingenting. Dette er kulinarisk broscience fra 1890tallet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...