Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hva kan det bety når det stikker i lysken på den ene sida under knebøy?

Som om det klyper?

For min del så var muskulaturen rundt hofteleddet stram + dårlig kontakt med nedre magemuskler samt bekken.

Behøver ikke å være det samme, men det er ikke en ukjent sak at mange ikke klarer å aktivere rumpa under knebøy. Hva med å tøye rumpa, aktivere den under knebøy (prøv strikk rundt knærne så du blir tvunget til å presse de utover) og et større fokus på en aktiv kjerne, også de nedre.

Du må nesten prøve deg fram, men provoserer knebøy frem smerte så heller hvil litt enn å fortsette. Snakker av erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen peiling på uvanlige middagsoppskrifter?

Er lei av å kjøre det samme igjen og igjen. Lurer litt på å prøve pulled pork, men ser helst etter noe som ikke tar en halv evighet/tar fyr fordi jeg glemmer av maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen peiling på uvanlige middagsoppskrifter?

Er lei av å kjøre det samme igjen og igjen. Lurer litt på å prøve pulled pork, men ser helst etter noe som ikke tar en halv evighet/tar fyr fordi jeg glemmer av maten.

Hva legger du i "vanlige" middagsoppskrifter da?

Pulled pork er digg,men det tar ganske lang tid. Hva pleier du å ha til middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare blir gjenbruk av det vanlige, går i hjemmelaget pastasaus av forskjellige typer, svinefilet med div saus, laks med div saus/kesam, taco, nachos, kyllingfillet med smøreost+pesto, pizza, wok med div saus, biff, burger, kyllingsalat osv osv. Bare standard greier.

Trenger å bli introdusert til noe med spenstige smaker. Noe uvanlig. Har du noen tips?

Har ikke prøvd så mye yoghurtgreier før, kanskje det går an å lage yoghurtfritert mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om det klyper?

For min del så var muskulaturen rundt hofteleddet stram + dårlig kontakt med nedre magemuskler samt bekken.

Behøver ikke å være det samme, men det er ikke en ukjent sak at mange ikke klarer å aktivere rumpa under knebøy. Hva med å tøye rumpa, aktivere den under knebøy (prøv strikk rundt knærne så du blir tvunget til å presse de utover) og et større fokus på en aktiv kjerne, også de nedre.

Du må nesten prøve deg fram, men provoserer knebøy frem smerte så heller hvil litt enn å fortsette. Snakker av erfaring!

Litt mer stikking, som om jeg delvis fysisk også blir stoppet i fra å fortsette dypere! Har slitt med noe rart inni der en god stund, men ikke kjent det under knebøy før nå, antar jeg kanskje får sjekke over teknikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare blir gjenbruk av det vanlige, går i hjemmelaget pastasaus av forskjellige typer, svinefilet med div saus, laks med div saus/kesam, taco, nachos, kyllingfillet med smøreost+pesto, pizza, wok med div saus, biff, burger, kyllingsalat osv osv. Bare standard greier.

Trenger å bli introdusert til noe med spenstige smaker. Noe uvanlig. Har du noen tips?

Har ikke prøvd så mye yoghurtgreier før, kanskje det går an å lage yoghurtfritert mat?

Du nevner ikke så mye fisk utenom laks, hva med f.eks. torsk, makrell,kveite, eller breiflabb?

Få fiskehandlern til å ta av skjell og skinn og sånn for deg, når du kommer hjem strør du et godt lag med grovsalt i bunnen av en form,legg fisken /fiskestykkene oppi, ha et godt lag med grovsalt oppå, og la stå i kjøleskapet i ti minutter. Skyll av saltet, og la fisken tørke på kjøkkenhåndklær eller papir.

Forøvrig kanonbra måte å få fastere konsistens og mer smak inn i alt av fisk.

Til garnityr har man jo veldig mange muligheter ; hva med f.eks Lettbakt ørret med agurksalat, stekt /kokt potet og rømme, eller pannestekt torsk med urter og hvitløkfedd, med rødbeter, grillet vårløk,blomkålmos og brunet smør/brunet smør med kapers og løk, eller bakt breiflabb med ertepure, stekt chorizo,og asparges?

Bare sånn off the top of my head

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...