Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Må man trene cardio for å gå ned i fettprosent dersom man allerede trener styrke jevnlig og ikke merker fremgang? Ønsker ikke å gå ned i vekt eller miste muskler, men det virker nesten litt umulig å få både i pose og sekk ut fra hva jeg har lest meg frem til.

Edit: skal nevnes at jeg allerede ligger i moderat energiunderskudd på rundt 300 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man trene cardio for å gå ned i fettprosent dersom man allerede trener styrke jevnlig og ikke merker fremgang? Ønsker ikke å gå ned i vekt eller miste muskler, men det virker nesten litt umulig å få både i pose og sekk ut fra hva jeg har lest meg frem til.

Edit: skal nevnes at jeg allerede ligger i moderat energiunderskudd på rundt 300 kcal.

Nei

Det er ingenting magisk ved cardio.

Det man snakker om er at det kommer et punkt hvor du ikke vil bli sterkere selv om du trener styrke, mens du har et underskudd.

Begrepet er jo ganske enkelt leangaining (fra leangains.com), men det er jækla vanskelig.

Om du får underskuddet ditt fra det kaloriske eller cardio er egentlig nesten irrelevant.

(selv om, joda. Det er ofte vanskelig å få i seg nok av det man skal ha i seg hvis man også skal spise lite. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst til å lage foccacia, men jeg har bare fin sammalt hvete. Kan jeg bruke kun dette, eller må jeg ha vanlig hvetemel?

Jeg ville gått for siktet hvetemel, i hvert fall en del, på grunn av heving. Focaccia er best når den er skikkelig luftig og saftig, og du får best heving med vanlig mel. Jeg tror også at sammalt mel adsorberer mer vann enn fint mel, så brødet kan bli tørrere hvis du følger en oppskrift beregnet for fint mel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for siktet hvetemel, i hvert fall en del, på grunn av heving. Focaccia er best når den er skikkelig luftig og saftig, og du får best heving med vanlig mel. Jeg tror også at sammalt mel adsorberer mer vann enn fint mel, så brødet kan bli tørrere hvis du følger en oppskrift beregnet for fint mel

Det var det jeg fryktet! :p Får komme meg på butikken etterhvert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går glemte jeg å legge skinnet kulturmelk i kjøleskapet. Er ikke vært åpnet og sto ute i 9 timer. Hva tror dere? Kan jeg bruke den eller ikke?

(Spør dere som ikke er så nøye på best før. Jeg bruker gjerne ellers melk som har gått ut på dato to uker etter så lenge den lukter greit og ikke har klumper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går glemte jeg å legge skinnet kulturmelk i kjøleskapet. Er ikke vært åpnet og sto ute i 9 timer. Hva tror dere? Kan jeg bruke den eller ikke?

(Spør dere som ikke er så nøye på best før. Jeg bruker gjerne ellers melk som har gått ut på dato to uker etter så lenge den lukter greit og ikke har klumper).

Kulturmelk er jo sur i utgangspunktet, så ville ikke sagt det var krise.

Om den ikke er klumpete og er blitt "dårlig" så hadde iallefall jeg brukt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...