Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Altså, jeg er sykt forvirra. I min MyoProtein-boks fulgte det med en måleskje på 25 ml. Pa baksiden av boksen står det at 1 serving = 4 scoops = 33 g protein. Men det høres da sykt lite ut mtp. at 4 scoops da blir 100ml. Stemmer det virkelig at jeg må ha 4 scoops for å få i meg 33 g protein? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg er sykt forvirra. I min MyoProtein-boks fulgte det med en måleskje på 25 ml. Pa baksiden av boksen står det at 1 serving = 4 scoops = 33 g protein. Men det høres da sykt lite ut mtp. at 4 scoops da blir 100ml. Stemmer det virkelig at jeg må ha 4 scoops for å få i meg 33 g protein? o_O

Én proteinshake vil ikke på noe magisk vis gi deg 200g proteiner (om det da ikke er en kjempesvær proteinshake).

Bland 40g pulver (2 måleskjeer) i 3-4dl væske og rist eller rør ut. La stå i noen minutter før inntak. Inntas som mellommåltid, kombinert med for eksempel frukt og nøtter, eller i tillegg til måltid, 1-3 ganger per dag avhengig av behov.

Næringsinnhold pr 100g pr dosering 40g

Energi 1572kJ/374kcal 629kJ/150kcal

Protein 87,6g 35,0g

Fett 1,3g 0,5g

Karbohydrat 2,1g 0,8g

http://myrevolution.no/myoprotein-3kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én proteinshake vil ikke på noe magisk vis gi deg 200g proteiner (om det da ikke er en kjempesvær proteinshake).

Bland 40g pulver (2 måleskjeer) i 3-4dl væske og rist eller rør ut. La stå i noen minutter før inntak. Inntas som mellommåltid, kombinert med for eksempel frukt og nøtter, eller i tillegg til måltid, 1-3 ganger per dag avhengig av behov.

Næringsinnhold pr 100g pr dosering 40g

Energi 1572kJ/374kcal 629kJ/150kcal

Protein 87,6g 35,0g

Fett 1,3g 0,5g

Karbohydrat 2,1g 0,8g

http://myrevolution.no/myoprotein-3kg

Det hadde nok vært en svær proteinshake, ja. :D

Se, det er nettopp dette som er forvirrende. Hvorfor står det at 1 servering er 2 måleskjeer på nett, men 4 på boksen? Følger det med måleskjeer av ulik størrelse i noen pakninger eller er det feil informasjon på ett av stedene? Mulig jeg overtenker her, men dette har irritert meg over lengre tid. :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok vært en svær proteinshake, ja. :D

Se, det er nettopp dette som er forvirrende. Hvorfor står det at 1 servering er 2 måleskjeer på nett, men 4 på boksen? Følger det med måleskjeer av ulik størrelse i noen pakninger eller er det feil informasjon på ett av stedene? Mulig jeg overtenker her, men dette har irritert meg over lengre tid. :cautious:

Hvor mye står det at det er per 100 gram? :p

Letteste måte å se hva som er hva egentlig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok vært en svær proteinshake, ja. :D

Se, det er nettopp dette som er forvirrende. Hvorfor står det at 1 servering er 2 måleskjeer på nett, men 4 på boksen? Følger det med måleskjeer av ulik størrelse i noen pakninger eller er det feil informasjon på ett av stedene? Mulig jeg overtenker her, men dette har irritert meg over lengre tid. :cautious:

Vet av erfaring at MyRevolution har kjørt litt forskjellige størrelser på måleskjeene i de forskjellige pulverene, så...ja... bland nok oppi til at det får en milkshake-konsistens, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye står det at det er per 100 gram? :p

Letteste måte å se hva som er hva egentlig :p

Innholdsfortegnelsen ser slik ut:

100 g 40 g (1 serving)

Energi kcal 350 kcal 140 kcal

Protein 81 g 32 g

Carbs 2,6 g 1 g

Fett 1,8 g 0,7 g

Fiber 1 g 0,4 g

Protein (DM) 85 g 35 g

Også står det ettertrykkelig at 1 serving = 4 scoops. Så da lurer jeg jo selvsagt på om jeg har fått med en altfor stor scoop eller hva som er greia? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet av erfaring at MyRevolution har kjørt litt forskjellige størrelser på måleskjeene i de forskjellige pulverene, så...ja... bland nok oppi til at det får en milkshake-konsistens, du :)

Jeg skal med andre ord stole på informasjonen på pakningen, ikke på nettet?

Da går jeg for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et fryktelig dumt, eller kanskje fryktelig smart spørsmål :lol::

Hvorfor er det slik (iallefall for meg) at når man har hatt et opphold fra treningssenteret på for eksempel 4-5 dager eller lengre, så er det ofte kjempevanskelig å dra seg ned på gymmet igjen? Av og til ville jeg liksom heller dødd, enn å gå på trening, men når jeg endelig har kommet meg ned, så er det greit. Jeg vet at jeg liker å trene, jeg liker følelsen etter jeg har trent. Så hvorfor er det slik, da?

Har tenkt på at det er som at man glemmer hvor vondt det er å føde, derfor kan man gjøre det igjen. Bare omvendt: Man glemmer hvor deilig det er å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et fryktelig dumt, eller kanskje fryktelig smart spørsmål :lol::

Hvorfor er det slik (iallefall for meg) at når man har hatt et opphold fra treningssenteret på for eksempel 4-5 dager eller lengre, så er det ofte kjempevanskelig å dra seg ned på gymmet igjen? Av og til ville jeg liksom heller dødd, enn å gå på trening, men når jeg endelig har kommet meg ned, så er det greit. Jeg vet at jeg liker å trene, jeg liker følelsen etter jeg har trent. Så hvorfor er det slik, da?

Har tenkt på at det er som at man glemmer hvor vondt det er å føde, derfor kan man gjøre det igjen. Bare omvendt: Man glemmer hvor deilig det er å trene?

http://no.wikipedia.org/wiki/D%C3%B8rstokkmil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, men hvorfor skal det være så vanskelig å gjøre noe man egentlig liker å gjøre, er egentlig poenget mitt.

Hvorfor liker du trening? Er det pga du har et indre driv som gjør at du er genuint interessert i trening og liker det veldig godt?

Eller liker du det trening gjør med kroppen din og andre ytre faktorer?

Tenk litt over det. Det kan nemlig forklare hvorfor du synes det er vanskelig etter 4-5 dager fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at du kunne tjent på bedre vaner, mange ganger har ikke jeg brent meg på å komme hjem fra jobb,sliten, satt meg godt til rette i sofaen og stivnet der, og så ble det ikke noe trening den dagen,selv om jeg vet jeg burde og selv om jeg hadde lyst.

Pakk treningsbaggen kvelden før ; legg den ved inngangsdøra - skaff deg et skikkelig program, skaff hjelp av personlig trener som pusher ; om man føler man må ting pga eksterne faktorer sammen med interne faktorer er det mange som føler det blir lettere å få ting gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er preworkout pulver bra eller bare tull? Hvordan i forhold til trening inntas det?

Det kommer an på; mange pulverblandinger inneholder stimulanter som koffein og guarana, dette gir mer energi og overskudd på trening.

På den andre siden er det blandinger der ute som lover _vel_ mye mtp forbrenning og muskelbygging og bolefaktor. sjekk innholdsfortegnelsen og bruk folkevett, så ordner det seg nok. Taes før trening (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på; mange pulverblandinger inneholder stimulanter som koffein og guarana, dette gir mer energi og overskudd på trening.

På den andre siden er det blandinger der ute som lover _vel_ mye mtp forbrenning og muskelbygging og bolefaktor. sjekk innholdsfortegnelsen og bruk folkevett, så ordner det seg nok. Taes før trening (:

En kompis anbefalte meg No Explode. Noen som har erfaring med det? Anbefalt fordi jeg føler meg litt daff og ikke "DER" på trening. Nylig begynt med målretta styrketrening, men det er vel ikke noe negativt med å prøve for å se om det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
du må oppgi referanser- ellers kan du vinke den joibben du ser på farvel. Da referanser betyr så utrolig mye i dagens arbeidsliv. Eg fikk jobb på grunn av mine referanser.

skriv opp fra første jobb, og fra dagens- altså, du får referanser om du har gjort en god jobb? dette kan du bare spør deg selv? "har eg gjort meg fortjent til en referanse eller ikke?

snakk med dagens sjef imorgen asap

Mulig jeg svarer for seint. Men som arbeidsgiver syns jeg det er helt greit at du skriver i din CV at referanser oppgis på forespørsel. Det er helt vanlig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor omvendt grep på rumensk/strake markløft er uaktuelt?

Bruker det ikke selv fordi det er uaktuelt, men eneste grunn til det er fordi mark rippetoe sier det i videoen sin.

Vet at biceps kommer under sterkt press med omvendt grep, men man kan jo bruke det i mark.

Er grunnen så simpel at man på en måte aldri har pause under rumensk markløft og biceps er enda mer belastet da enn under markløft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor omvendt grep på rumensk/strake markløft er uaktuelt?

Bruker det ikke selv fordi det er uaktuelt, men eneste grunn til det er fordi mark rippetoe sier det i videoen sin.

Vet at biceps kommer under sterkt press med omvendt grep, men man kan jo bruke det i mark.

Er grunnen så simpel at man på en måte aldri har pause under rumensk markløft og biceps er enda mer belastet da enn under markløft?

Det er ikke uaktuelt.

Grunnen til å bruke double-overhand er at det er lettere å presse stangen inn mot kroppen. Med mixed grep blir det vanskeligere å presse stangen inn på ene siden.

Hvis du har løftestropper, kan du gjerne bruke de. Grepet er veldig utfordrende siden stangen holdes hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uaktuelt.

Grunnen til å bruke double-overhand er at det er lettere å presse stangen inn mot kroppen. Med mixed grep blir det vanskeligere å presse stangen inn på ene siden.

Hvis du har løftestropper, kan du gjerne bruke de. Grepet er veldig utfordrende siden stangen holdes hele tiden.

Make sens :)

Og ja, grepet er utfordrene. Spesielt for jenter som meg som har dvergefingre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...