Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fortuity.
Det blir ledig stallplass der jeg har hesten min i sørkedalen snart, så vidt jeg vet :)
Er det ridebane/ridehus der eller rett i nærheten? :) Og hva er leien?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg skjønt, for jo lengre man har de fra rumpa jo mer tar det i hamstring.

Derfor har jeg prøvd å pakke de så godt inn under rumpa som jeg klarer. Kjenner fortsatt i hamstring :p

Jo lengre frem bena kommer, jo bedre posisjon vil hamstrings være i for å utvikle kraft. Når føttene kommer nære rumpa vil hamstrings være maksimalt forkortet over både sete og knær i topposisjon og man vil merke det kramper seg om ikke glutesa vil gjøre jobben sin. Altså er grunnen til at du kjenner det i hamstrings at du ikke klarer å få nok tak i setemsukulaturen. Dette vil som regel komme seg etterhvert, ellers kan du se om du får bedre tak i det med andre øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre frem bena kommer, jo bedre posisjon vil hamstrings være i for å utvikle kraft. Når føttene kommer nære rumpa vil hamstrings være maksimalt forkortet over både sete og knær i topposisjon og man vil merke det kramper seg om ikke glutesa vil gjøre jobben sin. Altså er grunnen til at du kjenner det i hamstrings at du ikke klarer å få nok tak i setemsukulaturen. Dette vil som regel komme seg etterhvert, ellers kan du se om du får bedre tak i det med andre øvelser.

Hørtes fornuftig ut :) har knall kontakt på hip thrust, men ikke med glutE brigde, med unntak av hvis jeg kjører med strikk.

Får bare fortsette og se om jeg får mer kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fornuftig ut :) har knall kontakt på hip thrust, men ikke med gluten brigde, med unntak av hvis jeg kjører med strikk.

Får bare fortsette og se om jeg får mer kontakt :)

Tenker bare jeg kjapt skal kommentere siden du har hatt samme skrivefeil to ganger på rad..

"Glute" ikke "gluten" :p

(muligens gluten stossen på tysk?)

EDIT: Hadde en annen flisespikker før meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker bare jeg kjapt skal kommentere siden du har hatt samme skrivefeil to ganger på rad..

"Glute" ikke "gluten" :p

(muligens gluten stossen på tysk?)

EDIT: Hadde en annen flisespikker før meg :(

Haha, jeg legger på en "n" for å fornorske det. Så ja, skal jeg vær engelsk korrekt så skal jeg kutte den :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller jokk?

Edit: Siden vi er i tråden for dumme spørsmål, jukk eller jokk? Ordboka vil ikke svare meg :cry:

I følge googel så vil jukk være bedre å bruke enn jokk. Jokke blir en forkortelse for navnet Joachim. Jokke er også et samisk låneord i det svenske språket.

Men ordboken sier som sagt ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...