Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Dette proteinpulveret brukte jeg for ca 1 år siden, fantastisk til kaffe også :) Hadde et proteintilskudd på ca 120-150g om dagen. Denne shaken tok jeg som regel rett før trening, rett etterpå og noen ganger når jeg trengte litt ekstra påfyll på jobb. Har ikke merket noe forskjell etter å ha byttet til nytt proteinpulver med mer karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg vil anta det...

Skal ikke uttale meg for bastant, men som tidlig tenåring gikk jeg så krumbøyd at skuldrene var det høyeste punkt på kroppen. Jeg kunne jo rette meg ut, men det var ikke "naturlig"...

Meeeeen, å aktivt gå inn for å faktisk rette seg ut gjør underverker.. Sånn sett så har jeg jo faktisk fått noe positivt ut av å knuse kneet og bli overført til garden :D

267847_158799700856892_2535413_n.jpg

(er det en kjekkas eller er det en kjekkas?

Ekstra-alternativ er en som er vagt overrasket over hvorfor det vil bli tatt bilde av HMKGs lengste hår på 15 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rippetoe har et segment hvor han snakker om hvor viktig det er å ha kontroll over musklene i korsryggen, at disse MÅ man kunne klare å stramme skikkelig om man skal ha sjangs i havet for å utføre bøy og mark etc skikkelig, og at det som regel er gutta som har mest å lære på å ta kontroll over disse musklene - han nevner og at damer ALDRI har problemer med dette, da de fleste bruker veldig mye tid i en posisjon som involverer massemassemye svai korsryggen( in effect, at de går med skikkelig svai siden dette dytter rumpa lenger ut, og da virker rumpa større i forhold til ryggen.

At det er mulig å kutte ut? Ja det burde det da absolutt være,men som mange andre holdningsvaner kan det hende det kreves litt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra knebøy og slikt, hvilke øvelser er virkelig gode for korsryggen?

Jeg har "alltid" sittet som en potetsekk slengt i et hjørne, og det har sikkert tatt godt på korsryggen. Vil tro den er ganske svak. Prøver å rette meg mer opp nå til dags når jeg sitter i stoler, på trikken osv, men det er fort gjort å glemme det, og da får jeg ofte litt vondt i korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. rygghev burde funke bra, farmers walk skal være bra for holdning, selv sitter jeg som strammeste admiralen etter.mark, kan tenke meg RDL gjør gode ting, da en sterk korsrygg er en happy korsrygg. ?

Fant øvelsene Farmer's Walk og RDL, men de så litt vanskelige ut, spesielt Farmer's Walk, som kanskje krever litt ekstrautstyr og plass. Rygghev ligger heldigvis i programmet mitt, så den er grei. Kjenner det godt i ryggen og hamstrings etter rygghev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant øvelsene Farmer's Walk og RDL, men de så litt vanskelige ut, spesielt Farmer's Walk, som kanskje krever litt ekstrautstyr og plass. Rygghev ligger heldigvis i programmet mitt, så den er grei. Kjenner det godt i ryggen og hamstrings etter rygghev.

Mja, farmers walk er jo i bunn og grunn at man tar noe i hver hånd, og så går man, enten en gitt avstand eller en gitt tid.

At gutta som driver med strongman trenger litt spesielt utstyr, den ser jeg, men du burde finfint klare å utføre den øvelsen med de manualene som finnes på 99% av alle treningssentre i Norge. Prøv deg frem til to passe tunge vekter, og rusle deg en tur, og se hvor lenge du klarer å holde det gående? Turer hjem fra rema blir aldri det samme (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...