Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sitater jeg har lest i blader;

"..hvis du overtrener er det fare for å bryte ned kollagenet og elastinet i huden. da akselerer aldringen. Overtrening kan også ha innvirkning på hormonene dine" ... så man bør nedprioritere å ha en sunn kropp, for å unngå aldring og hormonforstyrrelser??

"drikk masse til maten, da blir du fortere mett" .. også har jeg lest den omvendte "ikke drikk til maten, for da unngår du unødvendig oppfylling i magesekken, slik at den utvider seg" :meh:

.. også en av mange milioner jenter som enda ikke har skjønt det "nei, jeg trener ikke så mye styrke, for da får jeg jo store muskler, og det er ikke fint".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært så enkelt!:thumbsup:

Utrolig at det er så mange som er redde for å trene styrke i frykt for å bli store. Tror ikke de skjønner at det tar mange år med hard trening for å bli ripped:p

Jeg veit.. Kunne kalt de dumme men det er for lettvint :p Prøver å overbevise ei venninne av meg å bli meg meg å trene med frivekter, men hun er "redd" det rommet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, iløpet av en helg med familien kunne jeg ha skrevet ett bind eller to med "det dummeste du har hørt...". Nå har jeg nettopp fått et kostholdskurs av min onkel med diabetes, hvor han har presisert viktigheten av å spise mye brødmat og minst 10-15 skiver til dagen for å kunne holde diabetesen i sjakk. Jeg bare "ah, okey.. det visste jeg ikke" og "åååjaa, sier du det ja..." mens jeg sakte men sikkert dør mer og mer innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitater jeg har lest i blader;

"..hvis du overtrener er det fare for å bryte ned kollagenet og elastinet i huden. da akselerer aldringen. Overtrening kan også ha innvirkning på hormonene dine" ...så man bør nedprioritere å ha en sunn kropp, for å unngå aldring og hormonforstyrrelser??

Hva har overtrening med en sunn kropp å gjøre? Skjønner ikke hvorfor dette sitatet er så dumt, det er jo riktig at overtrening er uheldig på flere måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"drikk masse til maten, da blir du fortere mett" .. også har jeg lest den omvendte "ikke drikk til maten, for da unngår du unødvendig oppfylling i magesekken, slik at den utvider seg" :meh:

De er jo egentlig sanne begge to. Kanskje bedre å fylle magesekken med grønnsaker enn med mer vann enn man behøver da, men det fungerer ihvertfall. Drikker jeg en halvliter pepsi max før jeg spiser så klarer jeg ikke å spise like mye.

Angående siste punkt har det vel kun relevans dersom man fortsetter å stappe i seg etter at man føler seg mett. De som spiser store måltider får jo større magesekker. Men når man først har stor magesekk er det bedre å fylle tomrommet med væske eller grønnsaker enn kaloritett mat ihvertfall for å få metthetsfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har overtrening med en sunn kropp å gjøre? Skjønner ikke hvorfor dette sitatet er så dumt, det er jo riktig at overtrening er uheldig på flere måter.

Ja, det har du helt rett i ;) jeg tolket det vist litt annerledes.. jeg tenkte at de brukte overtrening om folk som trener mye, og syntes det lille innlegget i bladet virket som om man bør unngå for mye trening for å spare huden sin :D hehe.. for det er jo ofte sånn at blader skal advare folk mot alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo egentlig sanne begge to. Kanskje bedre å fylle magesekken med grønnsaker enn med mer vann enn man behøver da, men det fungerer ihvertfall. Drikker jeg en halvliter pepsi max før jeg spiser så klarer jeg ikke å spise like mye.

Angående siste punkt har det vel kun relevans dersom man fortsetter å stappe i seg etter at man føler seg mett. De som spiser store måltider får jo større magesekker. Men når man først har stor magesekk er det bedre å fylle tomrommet med væske eller grønnsaker enn kaloritett mat ihvertfall for å få metthetsfølelse.

jo, det første sitatet er jo forsåvidt "rett" da, men syntes ikke det er det beste tipset å gi til noen som slanker seg akkurat;) ingen mirakelkur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei venninne som skulle begynne en slankekur:

Venninne: jeg skal begynne på lavkarbodiett slik at jeg går raskt ned i vekt. Derfor skal jeg fra nå av bare spise frukt.

Jeg: men frukt er jo bare karbohydrater?

Venninne: nehei, frukt er jo sunt!

Jeg: ja jeg har ikke sagt at frukt ikke er sunt, bare at de inneholder nesten bare karbohydrater og ikke akkurat passet som eneste matvare i en lavkarbodiett.

Venninne: ja men jeg blir jo ikke feit av frukt, det kan jeg jo spise så mye jeg vil av!

Jeg: ja som sagt ,jeg sa ikke at frukt ikke er sunt, men at dersom du skal pose lavkarbo bør du heller spise kjøtt/fisk/kylling osv istedet.

Venninne: ja men da blir jeg jo feit!

... Sukk. Jeg er ikke mot lavkarbodietter eller noe, men mener at dersom en skal legge om kostholdet til en slags diett/kur så bør en vertfall ha en grunnleggende kunnskap om hva de ulike næringsatoffene faktisk er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden man er mom-to-be sirkulerer man gjerne litt på forskjellige mammaforumer.. her er et utsagn jeg ofte ser...

"En av (få) fordeler ved å være overvektig, er at man som regel ikke går opp noe særlig i svangerskapet."

Er kvinner virkelig så opptatt av å ikke gå opp i vekt at det å være overvektig blir en fordel?? :p

Også denne da:

"Når man ammer forbrenner man 600ckal ekstra i døgnet og det er jo det samme som en god spinningtime"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen kommentar jeg til stadighet hører er fra venninner besøk som kommenterer innholdet på kjøkkenbenken min. Her er det nemlig et par bokset proteinpulver( liker å variere smakene alt ettersom hvilke jeg bruker i gryna morgenen, som shake etter trening eller i kesamen/skyren til kvelds), bokser med zma, kreatin, bcaa og omega 3, bokser med Formula1 fra herballife(hekta), proteinbarer og havregryn... De sskal alltid (ofte de sammen) kommentere denne samlingen og kritisere: "herregud, det kan jo umulig være sunt å ta så mange piller??" (synes ikke akkurat min "pillesamling" er blant de verste)' eller den kjente "herregud, boler du eller, du har jo så mye proteinpulver!!"... Ignoransen lenge leve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto i garderoben idag da jeg overhørte to jenter som snakket om at de ville legge inn mer styrke i programmet sitt. Jeg ble superhappy og så sank humøret da de fortsatte å snakke. "Ja vi kan legge inn den rumpemaskinen, der man sparker ifra og så kjører vi mage/rygg øvelser, da vil vi se bra ut i bikini til sommeren!"..... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2011/11/24/tema/helse/trening/god_torsdag/19147101/

Er ikke alt som er av "det dummeste", men nok.....særlig overskrifta er typisk dagbladet:p

Hun trenerdama har 7,5 kg på stanga på knebøy og stående roing?? Det funker ikke til oppvarming engang! Føler troverdigheten svekkes med en gang der ass.. Blir som om jeg skal lære å løpe maraton av noen som ikke kan løpe i mer enn 5 min av gangen. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...