Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette må virkelig være det dummeste jeg har hørt på lenge: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article523898.ece

Ikke bare er det dumt, det er kvalmt. Hallo, vi lever i 2011, det er da ikke forskjell på oss uansett om vi er etnisk norsk eller om vi er fra et annet land. Latterlig. Håper det blir reaksjoner på den type behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er det dumt, det er kvalmt. Hallo, vi lever i 2011, det er da ikke forskjell på oss uansett om vi er etnisk norsk eller om vi er fra et annet land. Latterlig. Håper det blir reaksjoner på den type behandling!

Helt enig. Trodde virkelig det var mange år siden vi var ferdig med den slags tankegang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt dømmende her nå, men hun damen der hadde ikke fått trent meg om jeg så hadde fått penger for det

Ja litt igrunn ;)

Hvordan man ser ut, har ingen betydning for kunnskapsnivå. Jeg ser den med at man helst vil ha en som "ser" ut som har peiling, Men hva vet vi om vedkommende - har hun kanskje akkurat fått barn? Det vil naturlig nok påvike hvordan man ser ut. Skal man da legge jobben på hylla i de årene det tar for å se "fit" ut igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja litt igrunn ;)

Hvordan man ser ut, har ingen betydning for kunnskapsnivå. Jeg ser den med at man helst vil ha en som "ser" ut som har peiling, Men hva vet vi om vedkommende - har hun kanskje akkurat fått barn? Det vil naturlig nok påvike hvordan man ser ut. Skal man da legge jobben på hylla i de årene det tar for å se "fit" ut igjen?

Var ikke helt utseende hennes jeg reagerte på, mer de tilgjorte bildene og selve saken. Skikkelig "jentevennlig", og kanskje ikke helt min greie.. For epleformen: "Jeg anbefaler 70 prosent kondisjonstrening, og 30 prosent styrke, sier Sneve" ... Ikke noe som taler til meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig, de har valgt et yrke der skal selge seg selv. De er sitt eget utstillingsvindu, og må fint finne seg i at de blir dømt etter hva de selv har oppnådd.

Forsåvidt sant. Jeg ville forventet at den personlige treneren hadde kunnet sitt fagfelt, men kan man virkelig kreve at vedkommende ser ut som han eller hun kommer rett fra et treningsblad? Det er en grunn til at man bruker "off season" og "on season" innenfor treningsverdenen. Mange muskelbyggerene ser ikke akkurat "fit" ut i off season...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei venninne som skulle begynne en slankekur:

Venninne: jeg skal begynne på lavkarbodiett slik at jeg går raskt ned i vekt. Derfor skal jeg fra nå av bare spise frukt.

Jeg: men frukt er jo bare karbohydrater?

Venninne: nehei, frukt er jo sunt!

Jeg: ja jeg har ikke sagt at frukt ikke er sunt, bare at de inneholder nesten bare karbohydrater og ikke akkurat passet som eneste matvare i en lavkarbodiett.

Venninne: ja men jeg blir jo ikke feit av frukt, det kan jeg jo spise så mye jeg vil av!

Jeg: ja som sagt ,jeg sa ikke at frukt ikke er sunt, men at dersom du skal pose lavkarbo bør du heller spise kjøtt/fisk/kylling osv istedet.

Venninne: ja men da blir jeg jo feit!

... Sukk. Jeg er ikke mot lavkarbodietter eller noe, men mener at dersom en skal legge om kostholdet til en slags diett/kur så bør en vertfall ha en grunnleggende kunnskap om hva de ulike næringsatoffene faktisk er!

:thumbsdown:

Om man skal på en diett er det greit å ha litt kunnskaper ja :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke helt utseende hennes jeg reagerte på, mer de tilgjorte bildene og selve saken. Skikkelig "jentevennlig", og kanskje ikke helt min greie.. For epleformen: "Jeg anbefaler 70 prosent kondisjonstrening, og 30 prosent styrke, sier Sneve" ... Ikke noe som taler til meg.. :)

Bildene er nok arrangerte, men "I get the point" og jeg er enig der! Vi må finne "vår" greie, og gjøre det som gangner oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg ville gått etter utseende er fordi "hvis treneren ikke klarer forme sin egen kropp, hvordan skal han/hun klare forme min kropp?"

Tenk deg at du har en trener som er 100kg overvektig (eller kjempe undervektig....), men hadde MYE kunnskap. Ville du da ha vagt han/hun som pt?

Akkurat det er jeg enig i. Ser man slik ut, burde man virkelig vurdere om man passer i jobben som PT. Men nå var ikke hun dama i artikkelen så sinnsykt stor da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva var egentlig galt med kroppen til hun i artikkelen? For alt vi vet kan det jo hende hun var 70kg overvektig før og faktisk har klart å forme kroppen sin til et punkt der hun er fornøyd. Hun var ikke syltynn eller superbiff nå, men så er det ikke sikkert hun ønsker å være det heller.

Jeg syns hu så ganske så normalt godt trent ut jeg. Hadde hun posta lettkledde flexebilder i bildetråden på forumet hadde hun sikkert fått skryt av de fleste her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...