Jump to content

aho

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

  1. Det som er trist med media sett i et helserelatert perspektiv, er at journalistene vil ha flest mulig klikk og dermed lager saker de vet folk vil lese. F.eks "nå kan du endelig drikke vin med god samvittighet" - ny undersøkelse viser at vin er sunt. Men kanskje forsøket viste at det var en spesiell drue som var sunn og dermed tar journalisten seg friheten til å lage en kobling. Eller det at sjokolade inneholder antioksidanter blir for eksempel "sjokolade - den nye supermaten" og så er illustrasjonsbildet av melkesjokolade. Er ikke rart at faktaene blir litt borte når forskningen blir vridd på til det folk vil lese om. I tillegg ser jeg at mange artikler vet at de får klikk av å skremme leserne, "derfor blir du tjukk av...." blablabla. Utrolig lei! For ikke å snakke om "slik blir du kvitt påske/sommer/jul/vinterferie/syden-kiloene." Mas mas mas...
  2. Men det er et sabla godt eksempel på retorikk
  3. vet hva alle rosabloggerne kommer til å sprøyte i rumpa før sommeren
  4. Det er forresten hverdager! I dag har jeg sålangt spist to vita hjertegod rundstykker, det ene med egg og kaviar og det andre med jordbær. Til lunsj spiste jeg litt over 100 gr havregryn kokt på vann og en skvett melk + eplemos. Så spiste jeg en halv mango.
  5. Til frokost spiser jeg ca 100 gr havregryn kokt på vann og en liten skvett melk, med ca 200 gr jordbær (?) og 10-15 mandler. Til lunsj spiser jeg igjen 100 gr havregryn kun kokt på vann og topper med 100 gr (?) bringebær. lunsj nr 2/Mellommåltid varierer mye, men her er et eksempel: en frukt + 4 brødskiver med enten mager leverpostei eller 2 fiskeburgere. Til middag er det alltid kjøtt/fisk/kylling + grønnsaker + ris/pasta/poteter. Er alltid tilsvarende ett kjøttstykke, altså tilsvarende en kyllingfilet eller noe. Vil anslå 200 gr (med mindre det er mager fisk, da tar jeg mer) også er det stekt i noe form for fett. Tar alltid to gode porsjoner med grønnsaker og ris. Noen ganger blir det opp mot tre påfyll av tilbehør Trener ofte sent på kvelden og etter trening blir det ofte grøt igjen... Føler at dette fungerer ganske godt, har ikke noen planer om å gå opp/ned i vekt eller lignende. Jeg trener som sagt mye, og det eneste problemet er at jeg hele tiden må fylle på, spesielt karbohydrater.
  6. Hei! Jeg følger litt med på eget kosthold og ser at dersom jeg setter opp en matplan med fordelingen ca 20% fett, 60% karbohydrater og 16 % protein (ca 2 gr pr kilo) så sliter jeg veldig med å få i meg nok karbohydrater. Trener endel og har merket at jeg virkelig må fylle på med karbohydrater for å holde energinivået oppe. Er glad i frukt og grønt og spiser mye av dette til middag og mellommåltider, men dersom jeg virkelig skal "makse" karboinntaket bruker jeg mye havregryn. Til middag spiser jeg mye grov ris/pasta eller poteter. Allikevel sliter jeg må få i meg nok karbohydrater... Noen tips?
  7. Har kjøpt både aulie og buer speltlomper, jeg så at ingrediensene på begge to er nesten identiske, men næringsinnholdet er annerledes. Aulie sine har ca 130 kcal pr hundre gram, Buer ca 180 og Aulie har færre karbohydrater hvis jeg husker riktig. Kan noen forklare?
  8. Hvis du skal opp i vekt kan du med fordel bruke vanlige produkter, ikke nødvendig med lettmargarin f.eks Jeg synes at nøtter har vært utrolig hjelpsomt når jeg skal opp i vekt, spesielt peanøttsmør, mørk sjokolade, avokado og andre ting som er energitette!
  9. http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Organic-Ceylon-Cinnamon-Ground-1-76-oz-50-g/35483#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=ceylon%20cinnamon&rc=26&sr=null&ic=1 Tror heller denne er den som inneholder mindre kumarin
×
×
  • Create New...