Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Det er nettopp derfor jeg reagerte med en dobbel-facepalm inni meg. Hele den derre greia med uansvarlig drikking hvor man blacker ut og kan lett bli voldtatt/ranet/misbrukt. Jeg bare skjønner det ikke. Bli full, for all del, men behold NOE av kontrollen, a.

Ikke sant! Jeg hører historier om blackouts og "fyllatabber" fra venner og klassekamerater hver eneste helg. Jeg går på VGS, og folk på min alder og yngre (17-18 år) ser desverre ut til å være lite ansvarsbevisste når de er ute. Syns det er trist at de skryter av slikt også, det er jo faktisk bare farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.f-b.no/nyheter/kjottalarm-biff-like-farlig-som-a-roke-1.8322313

Sitt: våre lørdagsbiff-vaner og det store kjøttinntaket.

– En høyproteindiett er like ille som røking, sier Longo i et intervju med Aftonbladet.

Ja det er vel 20 ganger større risiko for å utvikle lungekreft for røykere, mens det bare er 4 ganger større risiko for å dø av kreft for kjøttspiserne (ifølge artikkelen). Det kan imidlertid tenkes at det er snakk om forskjellige typer kreft og da er risikoen kanskje tilnærmet lik.

Det er vel ikke noe nytt at "for mye" rødt kjøtt kan være kreftfremkallende, men å generalisere det til for mye protiener er kreftfremkallende, er nytt for meg. Man kan selvfølgelig le av all forskning som ikke passer med det verdensbildet en har, men det betyr ikke at den er feil. Så vidt meg bekjent er det forsket lite på konsekvensene av en høyproteindiett. Jeg har lest om at overskuddsprotein oksideres og at det da dannes amoniakk. Dette skilles ut blant annet i svette (putter du treningsklærne i en plastikkpose og det lukter amoniakk i posen etter en stund, så har man spist mer protein enn kroppen bruker). Det er vel ikke forsket nok på hvilke konskvenser dette kan ha for kroppen.

Det dummeste er å avfeie alt som ikke stemmer med sitt egne meninger, fordi det ikke stemmer med egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset i ludo er at det kjem 948000 forskere med forskjellig påstander 4 ganger i året kvar.

I fleire månader var gulerøtter kreftframkallande til ein annen forsker meinte at det var tull pga sin forskning.

Dei forsker på eit bittelite felt og ser ikkje heilheita utanfor det dei sjølv driv med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trikset i ludo er at det kjem 948000 forskere med forskjellig påstander 4 ganger i året kvar.

I fleire månader var gulerøtter kreftframkallande til ein annen forsker meinte at det var tull pga sin forskning.

Dei forsker på eit bittelite felt og ser ikkje heilheita utanfor det dei sjølv driv med.

I følge den logikken så er all forskning ubetydelig og latterlig :)

Vi gjør jo alle for så vidt det vi selv vil, men jeg synes det er litt fordummende å bruke en type forskning som støtter eget syn og le av annen type forskning som har et annet syn. Jeg sier ikke at du gjør det. Du må gjerne le av all forskning hvis det er det du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset i ludo er at det kjem 948000 forskere med forskjellig påstander 4 ganger i året kvar.

I fleire månader var gulerøtter kreftframkallande til ein annen forsker meinte at det var tull pga sin forskning.

Dei forsker på eit bittelite felt og ser ikkje heilheita utanfor det dei sjølv driv med.

jepp... derfor er det viktig å lese mye og få et overblikk over helheten. Hva som er konsensus i miljøet so to speak.

Eksempelvis så dukker animalske proteiner opp i sammenheng med kreft oftere og oftere. Er det pga stekingen? er det pga konsumentene ikke trener? eller er det andre sammenhenger? Her må mer forskning til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og storesøster satt å diskuterte idag, så spør mamma om oppskrifta på en kylling og pastasalat vi pleide lage før som var ca favoritten min. (Har ikke laget det siden før jeg ble syk, men har tenkt på det maange ganger) som søstra mi hadde. Så sa hun at hun skulle lage den, og slengte med et ''tror du Lena spiser den da?'' (og jeg stod på kjøkkenet, 2 meter unna dem) Så sier storesøstra mi at 'Nei, det kommer hun ikke til å gjøre''

PLIS FORTELL MEG HVA JEG SPISER OG IKKE SPISER. fucking cunt. Denne burde vel gå i dagens negative og. Blir så forbanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

"Nei, Ina, du skal ikke hvile i helgen fordi neste uke har sykt tunge øker."

....

ser det.

Lena Ludvigsen - skjedde noe av det samme her i går, fordi jeg sa at jeg ikke er så glad i fritert mat. Pappa spurte hvorfor, og mamma bare "Det er fett i det."

Shut up jeg spiser kokosmelk, avocado og har olje i maten min SYKT REDD FOR FETT LIKSOM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VG kommentarfelt = kreft.

- En tinfoilhat påstod at Ukraina drev med etnisk rensing (lol?!).

- Spør han om han har noen kredible kilder til det

- Dusten peker til debka.com

- Google søk

- http://en.wikipedia.org/wiki/Debkafile

- DEBKAfile (Hebrew: תיק דבקה‎) is an Israeli military intelligence website based in Jerusalem

- Israeli intelligence officials do not consider even 10 percent of the site's content to be reliable

- ??

Faith in humanity lost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At pre-workout er et steroid og generelt sett er kosttilskudd kjemisk fremstilt og kroppen har ikke godt av det. Samt at det er uattrakivt med folk som drikker proteinshake og ikke unner seg skikkelig mat.

Det får jeg servert, daglig av min kjære samboer som fikk fjerner kosttilskudd i skapene mine til over 4.000,-

Hjeeeelp gjorde han?

Btw er det deg på bildet? :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...