Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stemoren min sist gang jeg var på besøk: "Vi spiser jo sunt. Egentlig alt for sunt". De spiser vanlig husmannskost, men hun mente det var så forferdelig sunt fordi de hadde grønnsaker til maten og sluttet å kjøpe inn nugatti.

Ordet "sunt" har mistet sin betydning for meg. Det fungerer ikke lenger. "Sunt" sier meg ingenting. Mye på grunn av det du skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "sunt" har mistet sin betydning for meg. Det fungerer ikke lenger. "Sunt" sier meg ingenting. Mye på grunn av det du skriver her.

Enig. Utrolig forvirrende, spesielt når man prøver å sette seg inn i hva et sunt kosthold er. Min definisjon av sunt er at man spiser variert og næringsrikt. For meg er nugatti en del av et sunt kosthold, så lenge jeg spiser kjøtt og grønnsaker også. Det stemoren min sa virket jo bare utrolig dumt ettersom hun mente de var for sunne/"fikserte" fordi de sluttet å maule nugatti til frokost..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for the spam, folks, men den smør-tråden på veggisforumet er herlig:

"regnskog må kuttes, soya må dyrkes, bønder må dyrke mat for vestlige land, båter må frakte, folk må foredle, lastebiler må frakte, kuer insemineres og fôres, kuer må holdes gravide og levere over 9000 liter melk i året om den skal ha livets rett (3 ganger så mye som for 20 år siden), melk må fraktes med tankbiler, melk må fraktes til fabrikker og bearbeides (kanskje forskjellige?), smør må fraktes til pakkerier, så til lagre (kanskje flere), lastebiler må frakte fra lager til butikk, og så har du smøret ditt. Anbefaler deg å gå til butikken om du har muligheten"

kall meg dum, men jeg ser ikke helt hva som er så riv ruskende tull med sitatet ovenfor? det krever jo mange bakenforliggende prosesser for å få smøret ferdig inn i butikken?

eller er det den siste setningen som er greia, ref å forsøke å gjøre miljøskadene minst mulige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kall meg dum, men jeg ser ikke helt hva som er så riv ruskende tull med sitatet ovenfor? det krever jo mange bakenforliggende prosesser for å få smøret ferdig inn i butikken?

eller er det den siste setningen som er greia, ref å forsøke å gjøre miljøskadene minst mulige?

Mulig jeg er naiv, men tror norsk smør i liten grad er basert på melk fra tropiske områder.

Dessuten, når en veggis snakker om at regnskog kuttes ned for soyaproduksjon for storfe, lurer heg på hvor tofuen kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kom også fra en som anbefaler margarin fremfor smør

For margarin er jo et enkelt produkt å fremstille sammenlignet med smør

For ikke å snakke om hvor snevert verden hadde blitt om man skulle begynne i startgropa på ALT man har i livet.. Alt begynner jo somregel en plass hvor et økosystem har blitt påvirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kona til en perifer bekjent av meg.... for lat til å trene, for kørka til å ta grep om egen kost ... doven, feit og lat surfer hun på internett og bestiller et "kjempeprodukt" fra et et-eller-annet østblokk land som skal få fettet til å renne av som baconfett i panna.

Hun og venninen blir belønnet med tur på legevakten og får på pukkelen for inntak av noe som mistenkelig lignet på amfetamin.

Enkelte er bare så forbanna kørka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til en perifer bekjent av meg.... for lat til å trene, for kørka til å ta grep om egen kost ... doven, feit og lat surfer hun på internett og bestiller et "kjempeprodukt" fra et et-eller-annet østblokk land som skal få fettet til å renne av som baconfett i panna.

Hun og venninen blir belønnet med tur på legevakten og får på pukkelen for inntak av noe som mistenkelig lignet på amfetamin.

Haha, skulle heller kjøpt en hårklipper til han:-)

Enkelte er bare så forbanna kørka!

post-23661-14440972326557_thumb.png post-23661-14440972326557_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt på bussen idag. Relativt søt jente (tydelig at hun prøver å virke deilig, ca 20 elns).

Mobilen hennes ringer og hun tar'n.

Samtalen utarter seg ca. sånn:

"Skjera? Hva skjedde med deg igår?"

---

"Nei, jeg husker ikke, ass."

---

"Neiiii, jeg drakk jo en liter vodka lizm, så jeg husker ikke en dritt. Alt er bare svart."

-----

"seriøst?"

-----

"Ja, husker at jeg gikk sammen med <guttenavn> til banen (t-banen). Er faen meg full av skrubbsår, har sikkert tryna masse"

Jeg bare.....

bth_facepalm.jpg

jiFfM.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på bussen idag. Relativt søt jente (tydelig at hun prøver å virke deilig, ca 20 elns).

Mobilen hennes ringer og hun tar'n.

Samtalen utarter seg ca. sånn:

"Skjera? Hva skjedde med deg igår?"

---

"Nei, jeg husker ikke, ass."

---

"Neiiii, jeg drakk jo en liter vodka lizm, så jeg husker ikke en dritt. Alt er bare svart."

-----

"seriøst?"

-----

"Ja, husker at jeg gikk sammen med <guttenavn> til banen (t-banen). Er faen meg full av skrubbsår, har sikkert tryna masse"

Jeg hørte noenlunde samme samtale på bussen en gang tidligere i år. Bortsett fra at de var 16 år gamle da. Jepp, seriøst. Tror ikke så mye på at alkoholmengdene som ble oppgitt faktisk ble konsumert da, for det var han éne som tøffet seg litt og bare "ja, jeg drakk en liter med 60%, og tre øl, og en cider på lørdag. Kul kveld" liksom. Tror ikke dét, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte noenlunde samme samtale på bussen en gang tidligere i år. Bortsett fra at de var 16 år gamle da. Jepp, seriøst. Tror ikke så mye på at alkoholmengdene som ble oppgitt faktisk ble konsumert da, for det var han éne som tøffet seg litt og bare "ja, jeg drakk en liter med 60%, og tre øl, og en cider på lørdag. Kul kveld" liksom. Tror ikke dét, du.

Det er nettopp derfor jeg reagerte med en dobbel-facepalm inni meg. Hele den derre greia med uansvarlig drikking hvor man blacker ut og kan lett bli voldtatt/ranet/misbrukt. Jeg bare skjønner det ikke. Bli full, for all del, men behold NOE av kontrollen, a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte noenlunde samme samtale på bussen en gang tidligere i år. Bortsett fra at de var 16 år gamle da. Jepp, seriøst. Tror ikke så mye på at alkoholmengdene som ble oppgitt faktisk ble konsumert da, for det var han éne som tøffet seg litt og bare "ja, jeg drakk en liter med 60%, og tre øl, og en cider på lørdag. Kul kveld" liksom. Tror ikke dét, du.

Welcome to Trøndelag ;) Kan være det blir en kul kveld. Neste morgen derimot? Not so much.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...