Jump to content

Martialartist

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

  1. Jeg kan det, jeg bare påpekte at den informasjonen manglet i disse artiklene, for jeg tror faktisk at det er veldig mange som ikke kan det. Som du sier, yoga. Chi gong er også fint, eller en eller annen form for internal martial art, selv om sistnevnte tar noe mer tid.
  2. Hmm..det står veldig mye om hva som er viktig med å puste ordentlig i de artiklene, men ingenting om hvordan..
  3. Ser dum ut eller er den creepy fyren på senteret
  4. Jeg sto ikke langt unna, så det var ikke vanskelig å få med seg..og jeg greier å bry meg fordi jeg ikke vil ha kukost på fingra når jeg løfter.. Ellers er jeg enig i at det er viktig at den ligger riktig
  5. Her om dagen var det en av de faste på senteret som holdt på med markløft, da han hadde pause fant han det for godt å kjøre hånda ned i buksa, ta et godt tak og justere på stasen før han så gjenopptok markløften..fysj !
  6. Jeg har ikke noe erfaring med crossfit selv, men kunne tenke meg å prøve det en gang, kanskje i en liten periode mellom styrkeprogrammer, det ser gøy ut, og høres gøy ut etter det man leser her inne Men for å ta en annen ting som kanskje blir litt på siden av tema, hvis din PT mener at boksing er lett og har enkle teknikker så bør han kanskje prøve det, det tar mange år før alt sitter ordentlig, og lang og møysommelig trening for å bli såpass sterk og rask som man bør være, jeg er tidligere bokser og vet hva jeg snakker om....tror ikke jeg hadde klart å forholde meg seriøst til en PT som fikk remjet ut av seg noe så dumt..
  7. Du måtte liksom nevne det..hvordan skal jeg få handla noe nå ?
  8. Kan anbefale serien om Lauritzen - brødrene av Jan Guillou for de som liker litt tyngre bøker, bøkene heter: 1.Brobyggerne 2.Dandy 3.Mellom rødt og svart Skrevet i beste Guillou - stil, handler om 3 norske gutter som blir ingeniører, og alle deres personlige utfordringer.
  9. Her: The AAP’s concern that children wait until this stage to perform maximal lifts is that the epiphyses, commonly called “growth plates”, are still very vulnerable to injury before this developmental stage. It is repeated injury to these growth plates that may hinder growth. For this same reason, two of the leading researchers in the field of youth fitness, Fleck and Kraemer, agree that maximal lifts should be avoided. Jeg tenker tenker tungt vil si høy vekt og få reps (som også er nevnt i artikkelen), f.eks da max løft. En ting du nevnte som er viktig og også ofte oversett, spes hvis du er ung og vil "vise deg", er teknikk, så at det foregår under trygge rammer i f.eks en atletklubb er jo også en fordel vil jeg tro.
  10. Først et argument uten validitet: det er noe man alltid har hørt. Merk at jeg ikke sa at man ikke kunne trene styrketrening, men være forsiktig med å trene tungt. Her er et par artikler om det : http://www.protraineronline.com/exercise/strength-training-for-childrena-review-of-research-literature/ http://pediatrics.aappublications.org/content/107/6/1470.full
  11. Så lenge du er bare 15 år bør du fortsatt være veldig forsiktig med å trene tungt, du risikerer å få varige skader i ledd og bein av det, det lureste er nok å trene lettere for å bygge opp en basis styrke, og heller begynne å trene tyngre når du får 3-4 år til på baken.
  12. Forumet skal dekke strongman og kroppsbygging..måten du skriver det på får meg til å forstå det som at det skal dekkes konkurranser ? Hvordan skal man da bruke et diskusjonsforum ? En ting er vel å ha artikler på det, men jeg forstår bare ikke hvordan man skal dedikere et forum til det..altså hva skal man diskutere ?
  13. Hmm.. det kan være så mangt, utseende-messig liker jeg jenter som tar vare på seg selv uten å overdrive for mye, to tonn med kremer og sminke er ikke å ta vare på seg selv, hun må gjerne være feminin, men samtidig godt trent. Hun må gjerne være intelligent, på en sånn måte at hun liker å ta en diskusjon og litt tankemyldring, hun må være omsorgsfull, ikke egoistisk, og hun må være glad i barn. Vel, dette er det ultimate, ikke kravene jeg setter
  14. 130 gram havregryn, 1 brødskive med masse peanøttsmør, 1 eple og 3 dl proteinskake.
  15. Thess: Vet ikke hvor mye greie på dette du har, litt off-topic, men jeg og en kamerat snakket litt om det med utvikling av lunger og hjerte under oppveksten, vi vokste opp på 80 og begynnelsen av 90-tallet, som kjent var vi ikke så stillesittende da som barn og ungdom er i dag, med tanke på at vi hverken hadde spillkonsoler eller internett, da er tanken at vi i forhold til 20-åringer i dag har bedre forutsetninger for å bli i virkelig god form, selv i dag, jeg kan underbygge det litt med egne erfaringer, til tross for at jeg er 35 år og røyker, så har jeg aldri brukt mer enn 3-4 uker med samme kondisjonstrening som 16-20 - åringer på å bli i bedre form enn dem. Tror du det ligger noe i det jeg sier, eller har jeg enten gode gener, eller det er et resultat av lengre trenigshistorikk ?
×
×
  • Create New...