Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mange av dere er glad i å argumentere mot uvitende mennesker, spesiellt i debatten om aspartam, men..

Hvorfor er det så viktig å forsvare/kjempe for aspartam?

Aspartam kan dem stikke langt opp en viss plass for min del, jeg tåler det ikke uansett faen..

Jeg kjenner fler som rett og slett ikke tåler aspartam. Jeg tilter like fullt hver gang noen trekker fram facebook kampanjer og han "doktorn" som hevdet at aids er stress-utløst, som en kilde og sannhetsvitner til at aspartam er farlig.

Jeg tåler ikke nøtter, tilstrekkelig eksponert kan det faktisk ta livet av meg. Nøtter er farlig, til galgene med nøtteindustrien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av grunnene til jeg blir irriterert er fordi mange sier de ikke tåler ditt og datt og har bare drukket pepsimax og pepsi hver for seg og reagert. For det fins ikke uttallige andre faktorer som spiller inn? Jeg slutta å drekke pepsimax ei stund..Begynte å drekke det igjen, magen ble helt kookko, er det aspartam??

Har de testa seg hos legen, greit nok. Sier ikke de lyver eller ikke men er vanskelig å sette fingern at det er aspartam, umulig?nei. Folk eter havregryn en gang og blir rar i magen "Uæææ tåler ikke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner fler som rett og slett ikke tåler aspartam. Jeg tilter like fullt hver gang noen trekker fram facebook kampanjer og han "doktorn" som hevdet at aids er stress-utløst, som en kilde og sannhetsvitner til at aspartam er farlig.

Jeg tåler ikke nøtter, tilstrekkelig eksponert kan det faktisk ta livet av meg. Nøtter er farlig, til galgene med nøtteindustrien!

Hæ..?

En av grundene til jeg blir irriterert er fordi mange sier de ikke tåler ditt og datt og har ikke drukket pepsimax og pepsi hver for seg og reagert. For det fins ikke uttallige andre faktorer som spiller inn? Har de testa seg hos legen, greit nok. Sier ikke de lyver eller ikke men er vanskelig å sette fingern at det er aspartam, umulig?nei. Folk eter havregryn en gang og blir rar i magen "Uæææ tåler ikke"

Nå må du ikke glemme at å ikke tåle noe, og det å være allergisk mot, er to vidt forskjellige ting. Det er svært vanlig at folk ikke tåler kunstig søtningsstoff...

Jeg vil veldig gjerne fortsatt ha svar på hvorfor det er så viktig for folk å forsvare/kjempe for aspartam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ..?

Nå må du ikke glemme at å ikke tåle noe, og det å være allergisk mot, er to vidt forskjellige ting. Det er svært vanlig at folk ikke tåler kunstig søtningsstoff...

Jeg vil veldig gjerne fortsatt ha svar på om hvorfor det er så viktig for folk å forsvare/kjempe for aspartam..

For folk skal ikke gå rundt med en frykt for å innta aspartam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ..?

Nå må du ikke glemme at å ikke tåle noe, og det å være allergisk mot, er to vidt forskjellige ting. Det er svært vanlig at folk ikke tåler kunstig søtningsstoff...

Jeg vil veldig gjerne fortsatt ha svar på om hvorfor det er så viktig for folk å forsvare/kjempe for aspartam..

Fordi folk liker å ha rett ovenfor andre vell, er ikke værre enn det. Gjelder jo alt av diskusjoner, ikke bare for at de tror på en sak men at folk elsker å ha rett ovenfor en person som tar feil. Man liker å tro at man vet mer enn den andre. Rimelig simpelt åssn mennesker tenker.

Og fordi det er utrolig mye rart trøkka oppi trynet på folk fra media som er totalt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av grundene til jeg blir irriterert er fordi mange sier de ikke tåler ditt og datt og har ikke drukket pepsimax og pepsi hver for seg og reagert. For det fins ikke uttallige andre faktorer som spiller inn? Har de testa seg hos legen, greit nok. Sier ikke de lyver eller ikke men er vanskelig å sette fingern at det er aspartam, umulig?nei. Folk eter havregryn en gang og blir rar i magen "Uæææ tåler ikke"

Jeg syns man skal være åpne for at man faktisk ikke vet alt, historien er så smekkfull av tilbakeviste vitenskapelige sannheter at det egentlig er komplett arrogant å postulere at det finnes endelig kunnskap om noe som helst :-)

Det som egentlig irriterer meg er ikke at folk har friske påstander, det er vel mer hvor lite refleksjon som ofte ligger til grunn for urokkelige standpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For folk skal ikke gå rundt med en frykt for å innta aspartam.

Nei folk får tenke hva de vil om aspartam for min del, jeg holder meg unna fordi jeg vet hvilket voldsomt ubehag det innebærer for meg om jeg f.eks. drikker pepsi max..

Fordi folk liker å ha rett ovenfor andre vell, er ikke værre enn det. Gjelder jo alt av diskusjoner, ikke bare for at de tror på en sak men at folk elsker å ha rett ovenfor en person som tar feil. Man liker å tro at man vet mer enn den andre. Rimelig simpelt åssn mennesker tenker.

Og fordi det er utrolig mye rart trøkka oppi trynet på folk fra media som er totalt feil.

Ah.. så det kunne ha dreid seg om hva som helst altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei folk får tenke hva de vil om aspartam for min del, jeg holder meg unna fordi jeg vet hvilket voldsomt ubehag det innebærer for meg om jeg f.eks. drikker pepsi max..

Ah.. så det kunne ha dreid seg om hva som helst altså...

Selvfølgelig så skal du holde deg unna aspartam hvis du tror/vet at du reagerer dårlig på det. Men så er ikke du en av de som driver å poster "aspartam er kreft" på alt av artikler som har ordet aspartam i seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig så skal du holde deg unna aspartam hvis du tror/vet at du reagerer dårlig på det. Men så er ikke du en av de som driver å poster "aspartam er kreft" på alt av artikler som har ordet aspartam i seg. :)

Nei det har du helt rett i!hehe

Men jeg vil kanskje kunne advare folk mot overdrevent inntak av mat/drikke som inneholder kunstig søtningsstoffer:

"kan virke avførende ved stort inntak" "Inneholder kunstig søtningsstoff. Kan ha lakserende virkning ved overdrevent inntak" osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ..?

Du spurte om hvorfor folk er så glad i å argumentere for aspartam. Jeg er veldig glad i å argumentere for aspartam. Ikke fordi jeg er overbevist om at det er ufarlig, men fordi argumentene og kildene for at det skulle være farlig er så latterlig tynne.

Se forøvrig mitt neste ydmyke bidrag til tråden, jeg vet intet. (men det kommer aldri til å stoppe meg fra å ha det morro med tullinger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ..?

Nå må du ikke glemme at å ikke tåle noe, og det å være allergisk mot, er to vidt forskjellige ting. Det er svært vanlig at folk ikke tåler kunstig søtningsstoff...

Jeg vil veldig gjerne fortsatt ha svar på hvorfor det er så viktig for folk å forsvare/kjempe for aspartam..

Rettelse: det er svært vanlig at folk hevder at de ikke tåler kunstig søtning. Viktig distinksjon.

Jeg for min del anser kunstig søtning som et veldig mye bedre alternativ enn sukker, og om valget står mellom vanlig eller lettbrus, så vil jeg si at i de fleste tilfeller er lettbrus å foretrekke. Når forskningen i tilllegg er ganske så utvetydig på at den mengden vi eksponeres for er fullstendig trygg, så er dette grunn nnok for meg til å forsvare aspartam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: det er svært vanlig at folk hevder at de ikke tåler kunstig søtning. Viktig distinksjon.

Jeg for min del anser kunstig søtning som et veldig mye bedre alternativ enn sukker, og om valget står mellom vanlig eller lettbrus, så vil jeg si at i de fleste tilfeller er lettbrus å foretrekke. Når forskningen i tilllegg er ganske så utvetydig på at den mengden vi eksponeres for er fullstendig trygg, så er dette grunn nnok for meg til å forsvare aspartam.

Så det er ikke tilfelle at noen kan få en negativ reaksjon av inntak av kunstig søtningsstoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bastante meninger type: "Alkohol ødelegger all trening du har gjort iløpet av uka."

Jeg drekker minst en gang i uka, løfter tyngre enn når jeg begynte i september '12 og er ikke på diett. ØØØødelagt, absolutt. :rolleyes:

"Ettellerannetmedsteviamandelmelsukrin smaker aaaakuratt som vanlig melkesjokolade/bounty/snickers." Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ettellerannetmedsteviamandelmelsukrin smaker aaaakuratt som vanlig melkesjokolade/bounty/snickers." Nei.

Enig med deg her. Men jeg synes også at det folk gjør "galt" når det kommer til sunnifisering, er nettopp den tanken at de skal sunnifisere absolutt alt. Å bake boller, men bare bytte ut halvparten av sukkeret med sukrin, gjør en forskjell, og det er de forskjellene jeg er ute etter. "I det siste" virker det som om folk har begynt å hate sunnifiseringstrenden, men det mange da har forsøkt seg på er merkelige oppskrifter bestående av eggehviter, en scoop sjokolade/peanøtt/vaniljeprotein, mandelmel og smøressens - oppskrifter som legges ut av mennesker som av en eller annen grunn har et skrudd eller merkelig syn på hva som faktisk smaker godt.

Plutselig skal man liksom kunne spise "brownie" hver dag, fordi herregud, den er da så sunn, men de fleste av oss klarer å skjønne at virkelig gode greier ikke kan spises hver dag. Altså, jeg har skapet stappet av iHerb-produkter, men jeg bruker ikke alt samtidig. Å steke kyllingfileter i en blanding av mandelmel og egg er utrolig godt. Å bruke steviaen med vaniljesmak i kesamen gjør den mye bedre. Omeletter stekt i kokosolje er skamgodt. En scoop med cappuccinoprotein i kaffen hjelper godt på en trøtt forelesning.

Problemet til folk er at de forsøker å kombinere alt på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...