Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Den hører jeg faktisk mest fra voksne...:rolleyes:

Det er fryktelig irriterende med folk som "misbruker" allergi, særlig for oss som faktisk har allergi. Er det noe man ikke kan spise himler folk bare med øynene. Ja, ja, hvis du vil være den som setter sprøyta i meg om jeg får allergisk sjokk, vær så god! :facepalm:

(Har ikke så alvorlig allergi, men utbrudd av eksem, kløe i halsen osv. kan være vondt nok. Har derimot ei venninne som alltid har sprøyte med seg i verste tilfelle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fryktelig irriterende med folk som "misbruker" allergi, særlig for oss som faktisk har allergi. Er det noe man ikke kan spise himler folk bare med øynene. Ja, ja, hvis du vil være den som setter sprøyta i meg om jeg får allergisk sjokk, vær så god! :facepalm:

(Har ikke så alvorlig allergi, men utbrudd av eksem, kløe i halsen osv. kan være vondt nok. Har derimot ei venninne som alltid har sprøyte med seg i verste tilfelle)

Den typiske er jo på restaurant når de spør om du bare ikke liker det, eller sier du kan plukke det av....:banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niese var "allergisk" mot alt hun ikke likte fra hun var 3 til hun var ca 5. Så ble hun smart nok til å skjønne at det ikke er sånn det fungerer ;-) Det er søtt når en liten jente svarer "nei, jeg er allergisk" på forespørsel på all mat hun ikke liker. Men det blir litt tragisk hvis det ikke stopper i den alderen.

Eh, du innser at 3-4-5 åringer stort sett ikke vet hva allergisk er, men observerer at de som er allergisk mot noe ikke får denne maten på tallerkener sin? De sier de er allergisk mot de de ikke liker og ofte slipper de da å få maten de sier de er allergisk mot. Det er ikke dumt, men logisk..å kalle barn dumme er ganske dumt.(de slutter naturlig med dette når de ikke oppnår noe me det eller får forklart hva allergisk betyr. Det kalles læring og naturlig utvikling og det er barnets nærmeste voksne som har jobben med å lære dem dette..foreldre og tanter og sånt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, da må du se hvor du har skrevet innlegget. I denne konteksten kommer det slik fram i hvertfall. Men i den alderen er det hvertfall logisk å påstå det, hvertfall når de har erfaring med at "liker ikke" ikke hjelper :)

JEG?! Jeg har da hverken sagt eller hentyda at noen unger var dumme! Jeg skreiv om voksne...o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, du innser at 3-4-5 åringer stort sett ikke vet hva allergisk er, men observerer at de som er allergisk mot noe ikke får denne maten på tallerkener sin? De sier de er allergisk mot de de ikke liker og ofte slipper de da å få maten de sier de er allergisk mot. Det er ikke dumt, men logisk..å kalle barn dumme er ganske dumt.(de slutter naturlig med dette når de ikke oppnår noe me det eller får forklart hva allergisk betyr. Det kalles læring og naturlig utvikling og det er barnets nærmeste voksne som har jobben med å lære dem dette..foreldre og tanter og sånt...)

Nå var dette en kommentar til den som sto rett over (melke-allergi som blir negert av en en skje oboy). Jeg beklager hvis det kunne missforståes som at jeg synes min niese er/var dum. Jeg skrev tillogmed at jeg syntes det var ganske søtt når hennes respos til alt hun ikke likte var "jeg kan ikke spise det, jeg er allergisk" (og, nei, hun slapp ikke unna, men det er en del mat-allergier i familien og omgangskretsen, så det var derfra hun hadde lært det).

Mitt poeng (som du ikke fikk helt med deg) var at når små barn stadig vekk kontrer med "jeg er allergisk" er det litt søtt, men når folk som ikke har skjønt bedre i voksen alder kommer med samme unnskyldninger da er det tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JAA! Alltid hørt at jo brunere den vanlige banan er desto mer næringsrik er den? = SANT? eller BULLSHIT?

Brune bananer inneholder mer fruktsukker (karbohydrater) enn grønne bananer, og jeg leste også en plass at brune bananer inneholder et stoff som kan forhindre kreft eller noe sånn. Om akkurat den kreft-delen stemmer vet jeg ikke, men jeg foretrekker en grønn banan over en brun anyday :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Oppfordrer andre til å spise junkfood

-sier hun får muskler med en gang for hun selv synes hun har en antydning til biceps.

-Sier man kan gå ned av å bare spise junk, det er jo forøvrig sant men hun tenker ikke på helsen.

-Sier det er vanskelig å spise sunt når man bor hjemme, har ikke en gang prøvd å snakke med foreldrene om det.

-Tror man blir trent av å bare gå ned i vekt, tenker ikke på styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...