Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Nei det har du helt rett i!hehe

Men jeg vil kanskje kunne advare folk mot overdrevent inntak av mat/drikke som inneholder kunstig søtningsstoffer:

"kan virke avførende ved stort inntak" "Inneholder kunstig søtningsstoff. Kan ha lakserende virkning ved overdrevent inntak" osv..

UGH, maltiolmage er ikke å anbefale. Heia toalettet hele natta.

Derfor får jeg helt angst når folk finner ut av sjokoladen er sukkerfri og de kan spise den med "verdens beste samvittighet". Ja, den er sukkerfri, men det hjelper ikke om man får sår i stumpen av den:wacky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UGH, maltiolmage er ikke å anbefale. Heia toalettet hele natta.

Derfor får jeg helt angst når folk finner ut av sjokoladen er sukkerfri og de kan spise den med "verdens beste samvittighet". Ja, den er sukkerfri, men det hjelper ikke om man får sår i stumpen av den:wacky:

Har du forstoppelse? Drikk Fun Light!:D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg her. Men jeg synes også at det folk gjør "galt" når det kommer til sunnifisering, er nettopp den tanken at de skal sunnifisere absolutt alt. Å bake boller, men bare bytte ut halvparten av sukkeret med sukrin, gjør en forskjell, og det er de forskjellene jeg er ute etter. "I det siste" virker det som om folk har begynt å hate sunnifiseringstrenden, men det mange da har forsøkt seg på er merkelige oppskrifter bestående av eggehviter, en scoop sjokolade/peanøtt/vaniljeprotein, mandelmel og smøressens - oppskrifter som legges ut av mennesker som av en eller annen grunn har et skrudd eller merkelig syn på hva som faktisk smaker godt.

Plutselig skal man liksom kunne spise "brownie" hver dag, fordi herregud, den er da så sunn, men de fleste av oss klarer å skjønne at virkelig gode greier ikke kan spises hver dag. Altså, jeg har skapet stappet av iHerb-produkter, men jeg bruker ikke alt samtidig. Å steke kyllingfileter i en blanding av mandelmel og egg er utrolig godt. Å bruke steviaen med vaniljesmak i kesamen gjør den mye bedre. Omeletter stekt i kokosolje er skamgodt. En scoop med cappuccinoprotein i kaffen hjelper godt på en trøtt forelesning.

Problemet til folk er at de forsøker å kombinere alt på en gang.

Uansett hvor mye eller lite man bytter ut noe, så er det med godviljen det smaker det samme som originalen. Og det er derfor folk som meg hater sunnifiseringen: Man må "avruses"(glemme) og "hjernevaskes" for å syns det smaker likt. Eller gjøre de små endringene som du nevner og finner noe man kan leve med ....Men det meste smaker rart, høgg og sagflis i min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg her. Men jeg synes også at det folk gjør "galt" når det kommer til sunnifisering, er nettopp den tanken at de skal sunnifisere absolutt alt. Å bake boller, men bare bytte ut halvparten av sukkeret med sukrin, gjør en forskjell, og det er de forskjellene jeg er ute etter. "I det siste" virker det som om folk har begynt å hate sunnifiseringstrenden, men det mange da har forsøkt seg på er merkelige oppskrifter bestående av eggehviter, en scoop sjokolade/peanøtt/vaniljeprotein, mandelmel og smøressens - oppskrifter som legges ut av mennesker som av en eller annen grunn har et skrudd eller merkelig syn på hva som faktisk smaker godt.

Plutselig skal man liksom kunne spise "brownie" hver dag, fordi herregud, den er da så sunn, men de fleste av oss klarer å skjønne at virkelig gode greier ikke kan spises hver dag. Altså, jeg har skapet stappet av iHerb-produkter, men jeg bruker ikke alt samtidig. Å steke kyllingfileter i en blanding av mandelmel og egg er utrolig godt. Å bruke steviaen med vaniljesmak i kesamen gjør den mye bedre. Omeletter stekt i kokosolje er skamgodt. En scoop med cappuccinoprotein i kaffen hjelper godt på en trøtt forelesning.

Problemet til folk er at de forsøker å kombinere alt på en gang.

Nå som alt kan lages så sunt, så er det sjokolade, boller, kaker og konfekt hver uke, minst! Gjerne flere ganger i uka..

Skal jeg forandre livsstil, vil jeg heller vende meg av søtsaker, eller bare begrense det hele tia, enn å lure meg selv med sunt godteri hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UGH, maltiolmage er ikke å anbefale. Heia toalettet hele natta.

Derfor får jeg helt angst når folk finner ut av sjokoladen er sukkerfri og de kan spise den med "verdens beste samvittighet". Ja, den er sukkerfri, men det hjelper ikke om man får sår i stumpen av den:wacky:

Hahah, minner meg om en dame som kom illsint trampende til kassen min her for noen måneder siden. Hun kunne fortelle at hun hadde kjøpt fem sukkerfrie sjokolader hos oss, alle av typen tranebær, og hun regelrett skjelte meg ut og hevdet at vi la til nye utløpsdatoer på gammel sjokolade. Sjokoladene måtte være eldgamle, fordi da hun hadde stappet alle i seg en fredagskveld, hadde hun blitt så utrolig dårlig. Visste ikke helt hva jeg skulle si, og det gjorde ikke sjefen min heller. Hun fikk medlidenhet, men ikke penger tilbake, etter en lang diskusjon jeg lot sjefen min ta til slutt...

Uansett hvor mye eller lite man bytter ut noe, så er det med godviljen det smaker det samme som originalen. Og det er derfor folk som meg hater sunnifiseringen: Man må "avruses"(glemme) og "hjernevaskes" for å syns det smaker likt. Eller gjøre de små endringene som du nevner og finner noe man kan leve med ....Men det meste smaker rart, høgg og sagflis i min mening.

Akk ja, ikke alle kan være enige. ;) Mine endringer er egentlig ikke endringer, for meg er de mer tilskudd. Drikker likevel min gode gamle sjokolademelk og boller på jobben, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahah, minner meg om en dame som kom illsint trampende til kassen min her for noen måneder siden. Hun kunne fortelle at hun hadde kjøpt fem sukkerfrie sjokolader hos oss, alle av typen tranebær, og hun regelrett skjelte meg ut og hevdet at vi la til nye utløpsdatoer på gammel sjokolade. Sjokoladene måtte være eldgamle, fordi da hun hadde stappet alle i seg en fredagskveld, hadde hun blitt så utrolig dårlig. Visste ikke helt hva jeg skulle si, og det gjorde ikke sjefen min heller. Hun fikk medlidenhet, men ikke penger tilbake, etter en lang diskusjon jeg lot sjefen min ta til slutt...

FEM? :sick::eek:

Jeg holder på å dø om jeg spiser en litt stor en...FEM? En atkinsbar går som regel greit, men en cavalierbar er bare å glemme om man vil gå noen andre plasser enn hjemme det neste døgnet.:yuck:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, minner meg om en dame som kom illsint trampende til kassen min her for noen måneder siden. Hun kunne fortelle at hun hadde kjøpt fem sukkerfrie sjokolader hos oss, alle av typen tranebær, og hun regelrett skjelte meg ut og hevdet at vi la til nye utløpsdatoer på gammel sjokolade. Sjokoladene måtte være eldgamle, fordi da hun hadde stappet alle i seg en fredagskveld, hadde hun blitt så utrolig dårlig. Visste ikke helt hva jeg skulle si, og det gjorde ikke sjefen min heller. Hun fikk medlidenhet, men ikke penger tilbake, etter en lang diskusjon jeg lot sjefen min ta til slutt...

Akk ja, ikke alle kan være enige. ;) Mine endringer er egentlig ikke endringer, for meg er de mer tilskudd. Drikker likevel min gode gamle sjokolademelk og boller på jobben, for å si det sånn.

Vi er jo enige i at for mange tar seg vann over hodet, bortsett fra at du liker noe av det. Akkurat som resten av verden. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er greia med "mmmm!:hungry: Speltlomper!:love: Elsk"

Har du lukta på dem? Har du spist dem? UTEN å drukne dem i gudene veit for å dekke over at de virkelig smaker høgg??

Det er sunt og populært vettu, da er det godt. Uansett.

Har lukta på de, har smakt på de uten at de er dynka i mye rart. Syns de smaker og lukter forskjellig enn vanlig lumper og konsistensen er annerledes. Jeg syns de er bedre! :)

Er de så mye sunnere? Sikkert ikke, men det skitar jag i. Har bytta ut brødet mitt med de. Gøy å late som om salaten min er tacowraps i lunsjen når jeg egentlig spiser vanlig salat. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overhørt på gymmet i dag:

2 gutter på omlag 16 snakker trening:

Så sier han ene "han XXX vettu, han skal på proteinkur som gjør at han pisser grønt i 3 måneder. Det er helt vilt, men så tar han 100 i benk også da...."

Jeg måtte faktsik gå bort for ikke å flire meg skakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...